Mpc 4000 Vraag&Antwoord

defmo

www.defmo.com
Lid sinds
23 oktober 2009
Berichten
197
Locatie
Amsterdam
Hier kan je al je vragen stellen wat betreft de mpc 4000.

Mischien probeer je in 1 keer alle tracks op te nemen in een daw,maar kom je er niet uit.
Begrijp je de sample functie niet...

vraag ze hier en wie weet wordt je vraag beantwoord !!!!
 
Wil wel eens een filpje zien van iemand dat er techno ofzo mee maakt met niet te veel hardware ernaast, dus vnl samples ipv altijd maar die jongens die hiphop maken met hun krk-monitoren. Dus klein duidelijk livesetje techno dat ook eens duidelijk weergeeft hoe je de mpc zo kan gebruiken.
 
Tja... Een MPC 4000 een Digi003 en ProTools maar geen idee hebben wat je ermee kunt... is vergelijkbaar met het kopen van een BMW M5 en niet weten hoe je die f$cking 500+ pk onder je rechtervoet krijgt... (via i-drive en teveel submenu's so I'm told)

Voor elk eender MPC geldt: wat je er aan samples ingooit, krijg je er ook weer uit.

check die JouBuis filmpjes eens, ook die van andere MPC's zoals de 1000 en de 500, daar zijn veel meer tutorials voor gemaakt.
 
Techno op de 1000:


Electro op de 4000:


Met die midi-program's en meerdere midi-outs heb je tig mogelijkheden om interessante en obscure synthjes eraan te hangen.
 
jah wel je kan er dikke trance mee maken
Het is niet persee hip hop
want je kan je drums gewoon aan passen
dan het meer richting trance gaat
maar je kan er ook dance mee maken van alles Eigenlijk

Zijn er hier mensen die een mpc 4000 hebben?
of het graag zouden willen hebben?
 
kheb er 1 (eigenlijk 2 maar 1 is voor spare parts)
 
Hoe neem je meerdere tracks in 1 keer op met de mpc 4000,al heb je meerdere uitgangen.Moet je dan eerst iets instellen,weet iemand dit mischien?
 
Ik zou het ook zeker eens in de handleiding zoeken. In 1 keer al je tracks opnemen in een DAW....ligt eraan hoeveel uitgangen je hebt. Gaat niet vanzelf igg..

Ik zou gewoon spoor voor spoor doen. Synth op de DAW, MPC als slave and dan steeds opnieuw beginnen (oja, mute wat je niet nodig hebt of solo juist wat je wilt opnemen)

suc6
 
de 4000 is opzich net zo simpel als al die andere mpcs
heeft wel meer functies
maar basics zijn toch wel het zelfde
ook heb je bij een 4000 veel meer overzicht
 
Ik heb ook gewoon alles op de 4000 geleerd. Gewoon complete handleiding doorlezen en mee gaan klooien. MPC's werken eigenlijk gewoon te simpel maar je moet het even doorhebben
 
he refresh vraagje?
ik ben Nieuw op de mpc 4000
En ja ik lees de handleiding
Maar kom er maar niet uit hoe je meerdere tracks in 1 keer kan opnemen.
ik heb 8 outs of zo op me mpc
toevalig ook 8 inputs op de digi003
dus de vraag is hoe werkt dit precies
 
heb je acht outs? dan moet je je sporen of sounds assignen naar je outs op je MPC. Dat doe je in de mixing view. Dus zoek op in je handleiding hoe mixing view werkt.
 
me mixing view oke ik ga hem zeker chekke thnx
En als ik het heb
kan ik hier een bescrijving zetten...
 
precies zoals Lazy Eyes het zei inderdaad. Je kan per pad een verschillende output zetten in het mixer scherm en dan stuurt hij hem naar verschillende outputs. Je kan hier ook kiezen tussen stereo of mono uitsturen

:okdan:
 
ok ik heb een mpc500 en nu?

aargh dit vind ik zo stom! zelfs met de handleiding stap voor stap te lezen kom ik er niet uit en ik ben normaal geen handleidinglezer.

ok:
1. ik zet de mpc aan
2. blablabla startup
3. beeld geeft 001.01 blablabla sq:01-(unused)
4. ik druk op de pads... geen geluid (kan want ik heb niets erin gezet)
5. dus ik druk op mode pad2 (load)
6. ik zoek in het menuutje wat samples op die op de kaart staan.
7. ik druk op play en hoor een sample.
8. ik druk op do-it en pad1
9. het beeldscherm gaat terug naar de eerste sample in de rij en ik mag weer beginnen bij punt 6.

er komt nooit een punt 10!!!!!!
en ik heb ook nog nooit een geluid gehoord onder pad1
 
Back
Top