nieuw trakje :p checkt it out ( rare stijl :p )

Zo da's best funky. kwa beat.. maar kwa 'inhoud' van de tune vond ik het wat saai. Op de een of andere manier lijkt het allemaal niet echt ergens heen te gaan. Wel lekkere groove :)
 
k'heb vrij hard problemen met melodiën

ben niet muzikaal aangelegd
 
Tja.. er zijn denk ik wel andere manieren ook om je track spannend te maken. En een melodie is ook weer niet zo moeilijk.. Maar daarnaast kan je een hoop doen door je sounds te laten leven.. beetje filteren, klooien met effecten, whatever.. Luister bijvoorbeeld eens naar hoe daft punk een song opbouwt. Je kan ook spelen met het spanningsveld tussen je beat en de daarin aanwezige elementen en de melodieuze elementen.. naja kwestie van oefenen en ervaring wellicht ;)
 
ben ik mee eens :p

ma k'vind dat ik al vrij veel efx'n heb gebruikt komen veel reverbs in noise efx'n
grain delays etc ....

als ik teveel met filters zou spelen :p of delays lijkt het ni echt een track meer maar
een jam probeerseltje van een of andere dj :p

maar ja :p thnx anyway ;)
 
ben ik mee eens :p

ma k'vind dat ik al vrij veel efx'n heb gebruikt komen veel reverbs in noise efx'n
grain delays etc ....

als ik teveel met filters zou spelen :p of delays lijkt het ni echt een track meer maar
een jam probeerseltje van een of andere dj :p

maar ja :p thnx anyway ;)

Ja heb je gelijk in.. maar je moet denk ik toch een manier vinden om je track interessant te maken, en dat doe je door het levend te maken.. en dat doe je weer door variatie. En dat kan op allerlei manieren.. melodien, gefilter, ritmische variaties (al zijn het maar keine dingen op de achtergrond) etc.

maar nogmaals.. ik vind het verre van slecht.. je kan duidelijk horen dat je er feeling voor hebt, maar voor mij mist het net datgene wat je geboeit houdt. En dat is voor mij moeilijk uit te leggen wat dat nou is.
 
ik begrijp ook wel wat je bedoelt

maar helaas sta ik nog niet zover :)
 
en wat raden jullie dan zoal aan ???

pads strings etc... ???
 
Naja , soundwise zit het prima in elkaar hoor! Ik zou alleen proberen om iets meer structuur aan te brengen in die track

intro --> opbouwende groove --> middelpunt van de track die uitloopt naar het hoogtepunt van de track/groove waar je een syntlijn/arp/drums erin laat komen die er nog niet inzaten --> afbouwende outro

Dit gepaard met filtersweeps/filtertweaks ed bij de overgang naar een ander deel van de track.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik weinig ervaring heb met dit genre maar dit is het idee dat ik erbij zou hebben met het bouwen van dit type muziek. Wellicht is er een meer ervaren forumlid dat je beter opweg kan helpen?
 
hehe die laatste zin :p daar hoop ik wel een beetje op :p
 
Tech house achtig iets :)
Ik zou de melodie iets sprankelender maken zodat hij er iets meer uitkomt.. Beetje oppeppen met wat EQ'en.
De drums zijn echt lekker !

't is zeker geen slechte plaat integendeel :D maar bijna 10 minuten vind ik een beetje teveel van het goede :)
Probeer anders eens een versie te maken van 6-7 min.. Dan krijg je meer variatie in je nummer (voor de mensen die het te ééntonig vinden :D )

Zou wel in een club of zo gedraaid kunnen worden !

Keep Going !
 
Back
Top