Kicksynthesizer

Status
Please reply by conversation.
ooooooooooooooh vienna... boem boem.... tsjak... boe-boe-boem boem... t..tshhhhhhh....
ik maak zelf vst's, waarom zou ik er een kopen?
dat is idd het juiste antwoord, 50 punten erbij... en we gaan door naar de 2e ronde :mega:
 
buh...

buh...

Buh... moet ik weer gaan beginnen net als in een andere oude thread en NOGMAALS uitleggen dat ik niet in vst-tips geinteresseerd ben (hoe vet ze dan wel niet zouden klinken!) simpelweg omdat het me 1. niet boeit en 2. ik JUIST naar ANALOOG overstap...
Ik wil analoog, ik hou van analoog, ik hou van knopjes draaien, ik hou van allemaal flikkerende lampjes...

Wat betreft het gebruiken van vst's... ook al klinkt die metrum zo vet...laat ik wel zeggen dat ik ten minste kan zeggen dat ik mijn eigen muziek ook echt zelf maak... Ik begin niet met vette instellingen van een of andere beroemdheid met tig jaar ervaring en surf zo mee op zijn expertise... Ik pluk niet andermans plugins uit elkaar om te zien hoe je een plugin maakt... Ik heb mijn eigen ideeen (te veel zelfs), mijn eigen apparaten, mijn eigen geluid en mijn eigen sfeer.. Zet mijn muziek aan en je hoort dat het van mij is.. (en dat zijn niet mijn eigen woorden!). Ik ga niet iets maken omdat 'de mensen' dat willen. Ik maak MIJN muziek, die een afspiegeling is van mijn gevoel, mijn leven en mijn ideeen. Vind je het niet mooi? Boeit me geen ruk! Ik maak het voor mezelf, met mezelf en door mezelf en niet voor een ander. Als je het wilt horen luister je het, zo niet, doe je het niet...simpel...

ah heerlijk, dat lucht op... :D
 
oja, mocht het zijn omdat de metrum zoveel mogelijkheden heeft.... gebruik je al die mogelijkheden in elk nummer? Zo niet, waarom moet het dan in de plugin zitten? Ik wil geen 'alles-in-een' plugins, want dan kan je geen tussenbewerkingen meer uitvoeren.. Bijvoorbeeld, heeft elke sample een eigen uitgang? Zo niet, hoe wil je dan nog een extra effect over alleen je snare gooien? Al die extra's zorgen er gewoon voor dat zo'n plugin niet eens op mijn computer kan draaien zonder van alle kanten te stotteren.. (tis een oudje) Dan bouw ik liever elke keer een nieuwe plugin (waarvan ik ook weer leer) die enkel dat heeft wat ik op dat moment nodig heb. Voor mijn laatste on-affe nummer heb ik alweer 4 effecten gemaakt terwijl ik bezig was, omdat ik dingen wilde doen waarvoor ik nog niets had..
wat betreft de kwaliteit van synthedit... zou maar eens goed naar je eigen plugin base kijken...er zal vast wel een synthedit plugin tussen zitten waarvan je het niet had verwacht. Veel mensen denken dat synthedit slecht is, maar dit komt vooral omdat het heel toegankelijk is en nieuwe mensen masaal hun eerste plugin online zetten... Er zijn echt een hoop plugins met synthedit gemaakt die echt heel indrukwekkend zijn.. Je moet alleen wel even kijken wie m gemaakt heeft en hoe lang die al bezig is.. Zegt een stuk meer dan de naam synthedit...
 
Nou, dan kan ik je niet helpen, de analoge kickjes (Jomox e.d.) zijn al genoemd, ik heb een Xbase-999 gehad, kan dus ook daar over meepraten. de rest van je betoog klinkt als een identiteitscrisis :D
 
Ik wil analoog, ik hou van analoog, ik hou van knopjes draaien, ik hou van allemaal flikkerende lampjes...
laat ik wel zeggen dat ik ten minste kan zeggen dat ik mijn eigen muziek ook echt zelf maak... Ik heb mijn eigen ideeen (te veel zelfs), mijn eigen apparaten, mijn eigen geluid en mijn eigen sfeer.. Zet mijn muziek aan en je hoort dat het van mij is..Ik ga niet iets maken omdat 'de mensen' dat willen. Ik maak MIJN muziek, die een afspiegeling is van mijn gevoel, mijn leven en mijn ideeen.

linkje? :P
 
nee daar kan jij niet aan doen/veranderen... dat is SF policy...

Daarom eerst goed nadenken/-lezen voordat je op 'reactie versturen' klikt..

't Is pas irritant als je reageert op een opmerking/vraag van iemand en daarna is die post weer aangepast, of helemaal weg...

Enfin, ..
 
Ehhm soory hoor maar Metrum is wel een totaal andere league als dat synthedit geneuzel.
download de demo.....

Omdat het samplebased is, en synthedit VA??
..da's inderdaad in een totaal andere leaque ..wauw.. :?

Metrum:
* 330 Kick Drum Presets / over 1800 Attack Samples / over 150 Sine Oscillator Presets *

Synthedit:
Bouw de kick zo vet als je zelf wil, met zoveel OSCs / LFO's / Filters / distortion / etc etc etc als je zelf wil..

Lastige keuze.. :frons:
 
nog meer irritatie-gespui

nog meer irritatie-gespui

het blijft toch erg interessant hoe snel een thread toch elke keer binnen een paar replies ergens ander over gaat dan hoe die begonnen is..

Nogmaals, ik vroeg om analoog omdat IK dat vet vind (wat dus een persoonlijke keuze is, die al gemaakt is). Ik vraag hier dus NIET aan mensen of analoog of digitaal nu vetter klinkt, of wat nu een 'vette sample-based drummachine is... Ik vroeg om SYNTHESE omdat mijn doel is dat ALLES ter plekke gesynthetiseerd wordt, in plaats van dat je al een half jaar vette samples aan het opnemen, layeren etc etc bent..

Dus als je niet weet wat je moet antwoorden op mijn vraag omdat je zelf niet met analoge zaken bezig bent... ANTWOORD DAN SIMPELWEG NIET OMDAT JE ANTWOORD NIET GEVRAAGD WORDT! (ook al ben je zo aardige en een toffe gast....we kunnen vast heel leuk over muziek praten en discussieren of digitaal of analoog, sample-based of synthese vetter is, maar de analoog-digitaal discussie daar zijn al zo'n 50 tal threads over...dus mocht je je daarmee bezig houden, ga dan naar die threads en laat je mijn thread met rust zodat die bij zijn onderwerp kan blijven en mensen op MIJN vraag antwoorden in plaats van jouw onzin....ben je het hier niet mee eens: BEGIN JE EIGEN THREAD DAN!)

Ik vroeg hier aan de ANALOOG-freaks wat ZIJ mij aanraden, omdat ZIJ er verstand van en ervaring mee hebben. De analoge drums heb ik nu dus compleet en ben ik tevreden mee,, dus daar hoef ik dus ook geen tips meer voor, laat staan een analoog-digitaal discussie overnieuw te beginnen. (ik ben 1000x koppiger dan een ezel, dus het lukt je toch niet mij te overtuigen:D)

Ik ben nu bezig met het vinden van een enigzins betaalbare analoge distortion/overdrive (tussen 50 en 200 euro), liefst een tube en helemaal mooi als er meerdere varianten in 1 bak zitten.


Wat betreft de 'identiteitscrisis'... ja, tot nu toe heb ik bijna al mijn nummers gemaakt met het zuigende fruityloops en het chille (digitale) synthedit. Dit deed ik om mij 'familiar' te maken met de mogelijkheden en omdat ik toendertijd niet het geld had om uberhaupt spullen te kopen..
Doel is uiteindelijk een set te hebben waarmee ik met minimale voorbereiding (wat betreft inprogrameren) een liveset kan improviseren waarbij ik mijn geluid ter plekke kan bepalen naar gelang van wat ik op dat moment wil... (dit is al bijna mogelijk, afgezien dat ik dus nog niet de gewenste distortion heb voor over mijn kick)

Is het nu duidelijk?!?:stupid:stupid:stupid:stupid:stupid:stupid:stupid:stupid:stupid
 
LOL, heb meer analoog thuis staan dan jij denk :)
Maar goed koop een Mbase en niet meer zanikken dan....
je maakt het jezelf veels te moelijk
 
als je een tube-overdrive distort zoekt: Ibanez TS9dx. Super pedaal, gebruik hem live en in studio.
ik combineer die met een EQ pedaal, maakt het helemaal af!
 
Die mbase en airbase heb ik al staan nu. Aangestuurd met me mpc2000XL en via me nord G2 heb ik direct beschikking over alle kits en controls en kan ik die simpel live geimproviseerd inspelen en sequencen...

bedankt foetus! eindelijk iemand die weet hoe hij een vraag beantwoordt :okdan:
zal zeker ff kijken of ik die kan vinden.

(dit betekent dus NIET dat ik ieder ander persoon in deze thread afzeik, enkel de mensen die niet lezen.. haha)

Zit nu in annemasse in frankrijk. Morgen ff langs een muziekzaak, kijken wat zij hier hebben staan...
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top