Kicksynthesizer

Status
Please reply by conversation.

SirSickSik

zwaar behaard lid
Lid sinds
18 januari 2008
Berichten
1.184
Locatie
Tussen me gear
Ola mensen,
aangezien ik tot nu toe elke keer zit aan te hikken met software kicksynthesizers en me nord G2 waarbij de kick het NET NIET IS, ben ik op zoek naar een vette kicksynthesizer, als bijvoorbeeld de Jomox mBase.
Hij moet in ieder geval midi-noot aanstuurbaar zijn (ipv van analoge geluids-triggers)
qua andere parameter-besturing maakt het niet heel veel uit aangezien ik 3 midicontrollers tot me beschikking heb (zou wel erg chill zijn als hij z'n eigen knoppen heeft, maar via midi besturen kan ik ook..)
richtprijs is 100-150 euro.
wat betreft het dalen van de pitch bij de eerste aantal aanslagen van de mBase: heerlijk! hahaha

mocht iemand nog een (niet al te grote) patch voor de G2 weten die WEL simpel een hoop vette breakcore/tekno kicks kan voortbrengen, let me know!
sik
 
met alle respect, ik heb een mbase gehad maar vond hem niet precies genoeg voor harde punch kicks. Die attack enevloppe kan je niet precies instellen.

Daarom heb ik daarna een nord (micro) modular gekocht, waar dat WEL mee kan.
Ik heb geen ervaring met de G2 maar kan mij niet voorstellen dat je dat ook niet met G2 kan.
Ena nders zoek je ff een micromodular voor 200 oid.
 
weet je wat mensen, laat maar....
blijkbaar zitten er hier op synthforum ECHT alleen maar mensen met een TE groot ego....
Maar toch wil ik ff Niel bedanken die ten minste antwoord gaf op een vraag in plaats van een domme opmerking te plaatsen waar ik niet om heb gevraagd...ik had de mbase bij een vriend van me gehoord en vond m echt wel vet klinken... merkte niet echt iets van een slechte punch...
Wat betreft de G2...
ik heb verscheidene patches gemaakt en een zooitje van andere mensen uitgeprobeerd en allemaal hebben ze 1 van deze 2 gemeen:
OF de kick is niet stabiel en klinkt de ene keer vet en de andere keer als een vaatdoek
OF de kick heeft een hele nare hoge kraak/click bij de aanslag welke te maken heeft met het syncen van de gebruikte oscilatoren (en nee, dat is geen click die voor de punch is gemaakt)

Daarnaast is het mijn bedoeling om de G2 te gebruiken als melodie en bass synthesizer zodat ik 2x2 (stereo) uitgangen kan gebruiken.

Dus als de nutteloze-onzin-debielen even hun smoel kunnen houden en de mensen die ideeen hebben die mij verder kunnen brengen met het vinden van een geschikte kicksynthesizer, zou ik daar heel blij mee zijn...
ik begin die arrogante houding van die mensen hier echt stront vervelend te vinden. Ik vraag g*dv*rd*mm* alleen maar of iemand een kicksynthesizer te koop heeft, geen g*dv*rg*t*n uitleg dat ik het wel met mijn G2 zou kunnen doen....
 
OF de kick heeft een hele nare hoge kraak/click bij de aanslag welke te maken heeft met het syncen van de gebruikte oscilatoren (en nee, dat is geen click die voor de punch is gemaakt)

Nou nou misschien iets minder fel reageren ?

In elk geval 2 oscs in sync gebruiken voor een kick ? Volgens mij ga je daar al de mist in. Dat gaat nooit lekker klinken.
 
Dus als de nutteloze-onzin-debielen even hun smoel kunnen houden en de mensen die ideeen hebben die mij verder kunnen brengen met het vinden van een geschikte kicksynthesizer, zou ik daar heel blij mee zijn...
ik begin die arrogante houding van die mensen hier echt stront vervelend te vinden.

Damn,.. Klare taal,..:D
En neuh,.. kheb eigenlijk ook geen nuttige tip verder.
Of misschien wel,.
ff doorsparen en een dedicated drumsynth kopen?
 
Topicstarter....
Hoe meer budget hoe groter de mogelijkheden...
Uit een pearl syncusion haal je lekkere kicks maar die vind je niet onder de eur450,-

Mssn kan je al een eind komen met een simmons SDS8 drumsynth..
maar deze slaat geen patches op en moet getriggerd worden...

veel apparaten hebben een aantal voor- en nadelen...

heb je al een drummachine overwogen die redelijk editbaar is en meerdere outputs heeft?
dmv de ind. output kan je met wat FX het geluid vervormen en nog wel meer

Voor volledige controle over geluiden kan ik je alleen maar modulair aanraden...
Maar je huidig budget laat dit (nog) niet toe ...

iig succes met je speurtocht en/of overweging :)
 
nog even excuses voor de reactie..hehe
het punt is dat ik nu verscheidene apparaten heb staan waarmee ik zeer blij ben (waaronder natuurlijk de nord G2)
zo heb ik ook nog een ensoniq DP4, een akai MPC2000XL, quasimidi quasar, roland digital delay, compressor, distortion en mixer.
Natuurlijk kan ik 3 van deze al gebruiken voor de kick, maar aangezien ik voor deze al andere plannen heb (de nord wordt bijvoorbeeld eerder een effect voor het bewerken/randomizeren van ritmes/midi en een melodie/bass syntesizer en de akai speelt de snares, bekkens en toms) en de kick toch wel erg centraal staat in sommige nummers, zat ik te denken aan een dedicated kick-synthesizer... (uberhaupt vind ik het heerlijk om veel apparaatjes te hebben staan :D)

Dit betekent dus ook dat ik niet alleen maar zoek naar een officiele, door een fabrikant vervaardigd apparaat, maar desnoods een DIY kicksynth, die ik daarna nog door mijn effectenbakken heen kan gooien..
Qua trigger... ik heb nog een miduino liggen waarmee ik een midi2CV gate zou kunnen maken..
Ik ga in ieder geval even die SDS8 drumsynth uitchecken
sik
 
ik heb nog een miduino liggen waarmee ik een midi2CV gate zou kunnen maken..
Ik ga in ieder geval even die SDS8 drumsynth uitchecken

Er stond een sds8 te koop...
Heb je die toevallig gekocht?

het triggeren van de sds8 kan via een trig-pulse en/of audio..
m'n sds8 wordt getriggerd via de ind. outputs vanuit m'n tr626

een HH audio-trig-input op de sds8 geeft een ander effect dan bv. een SN- of BD-audio-tig-input
 
nee, ik heb nog niets gekocht..
Ik zal ook niet zomaar even een kicksynth kopen (de mensen hier hebben ook wel gelijk dat dit ook goed te doen is met de nord/mpc2000xl, dus zolang ik enkel thuis bezig ben met musiceren gebruik ik die of mijn computer met eigen gemaakte kicksynth-vsts) Ik wil gewoon heel graag een dedicated kicksynth als die toevallig langs komt.. :D
punt is dat ik een beetje de andere kant op beweeg dan merendeel van de muziekmakende menigte.... namelijk van vst (maak ik zelf) naar hardware.. en als ik zo naar mijn setje kijk, mis is gewoon nog 1 ding.... een kick...
 
waarom sample je dan niet die vette onstabiele kick uit je G2 en gooi die in de mpc......
dan natuurlijk wel vette kick gebruiken en de vaatdoek kick weggooien.

zo, weer paar honder euro of enkele 10tallen uren solderen bespaard.
 
hehehe kan natuurlijk ook..
aangezien ik op dit moment geen kicksynth heb, doe ik dat ook al. Ik heb ook al een aantal vette kicksynths gemaakt met synthedit, maar ik wil het zonder me computer kunnen doen. Aangezien mijn mpc maar 2 uitgangen heeft (zouden er 10 kunnen zijn als ik nu eens de 10-out box kan vinden hier op de markt.. In dat geval zou ik de kick dus inderdaad in me mpc kunnen gooien), gaan daar links en rechts de rest van de drums uit...
maar goed, ik wilde dus gewoon graag een losse kicksynth.. maar blijkbaar raad iedereen mij dat af..ik kijk wel ergens anders.
sik
 
Even voor zekerheid: een Mbase01 vind je niks, he?

Stuur anders ff een Pb, heb er evt. een in hele goeie staat liggen waar ik weinig mee doe.
 
desnoods een DIY kicksynth, die ik daarna nog door mijn effectenbakken heen kan gooien..
Qua trigger... ik heb nog een miduino liggen waarmee ik een midi2CV gate zou kunnen maken..sik

Ik zou die DS-7 clone van M.Bareille die Pareil synth labs doet even checken.
 
Als je de G2 niks vindt,gaat de MBase ook tegenvallen (heb beide gehad,de MBase doorverkocht aan Niel,en die vond 'm dus ook tegenvallen :D )...

Maar het ligt er aan wat voor soort kicks je wilt maken...voor wat voor muziek...

Over het algemeen : De beste oplossing qua hardware vind ik nog steeds een sampler...voor een klein bedrag koop je een E-Mu of Akai sampler,laad daar wat 909 en 808 kicks in,beetje combineren en de envelopes goed gebruiken en je maakt de vetste kicks...veel goedkoper en flexibeler dan een MBase en zeker veel vetter klinkend...

Naast de MBase bestaat er trouwens geen dedicated kick-bak,dus veel verder hoef je niet te zoeken...
 
Ik gebruik de NI Massive voor kicks. Deze heeft onwijs snelle envelopes die het vaak zelfs winnen van envelopes in hardware. Bovendien is hij superprecies en heb je dus geen gedoe met kicks die iedere keer anders klinken. Je kunt de fase van de oscillatoren resetten met een note on en op deze manier precies de hoeveelheid click regelen. Hij heeft ook nog een aantal buizen emulators waarvan vooral de classic tube lekker werkt om je kick wat meer punch te geven.

Het is dan wel geen hardware maar het maakt wel vette kicks en zit bovendien binnen je budget.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top