Kicksynthesizer

Status
Please reply by conversation.
ubergeile back ja die syncussion gaat ook een stuk verder als aleen kicks toch?
 
Mocht je goedkoop iets leuks willen, kijk dan naar de sample CD 'hardcore tools' (ooit lang geleden uitgebracht. Op het internet vindt je dan wel ergens een gratis sample tooltje en dan kan je leuke dingen doen.
 
mbase gekocht (en ff uitleg over mijn voortdurende 'gezeik')

mbase gekocht (en ff uitleg over mijn voortdurende 'gezeik')

Ok, nog maar eens even vermelden: ik heb de mbase01 gekocht en ik ben er zeer blij mee :okdan:
En om toch ook nog even te gaan zeiken: begint er toch weer iemand over sample-cd's terwijl ik volgens mij best duidelijk was in de beschrijving dat ik een kickSYNTHESIZER wilde hebben..

ik vraag me toch af wat dat op dit forum is.... Ik leg telkens weer uit dat ik iemand ben die met software begonnen is, niet tevreden, bladiblada....., knopjes vind ik vetter, en 'ooohhhh lichtjes' en dat ik daarom de tegengestelde richting op ga dan de gemiddelde electronische-muziek-spacer (dus ik doe: software -> hardware). En wat denk je? Telkens weer beginnen mensen me uit te leggen dat je 'zoveel' leuke dingen kunt doen met software..... mensen, ik weet dat..... ik bouw nu alweer 6 jaar mijn eigen software synthesizers, effecten en sequencers (over het algemeen minstens 1 nieuwe synthesizer per nieuw muzieknummer....) Dus het lijkt mij dat ik nu wel enigzins weet wat voor bizarre shit je inderdaad uit kunt halen met software..

maar het gaat mij nu eenmaal om het OVERBODIG maken van mijn computer....(van begin af aan dat ik mij hier op dit forum heb aangemeld!) Dus mochten jullie nog eens een thread van mij zien... dan hoop ik dat jullie nu weten hoe het er met mij voor staat wat betreft de discussie software vs hardware (ik heb er zeker geen problemen mee, software is errug leuk om mee te experimenteren, maar ik vind hardware persoonlijk nu eenmaal leuker en interessanter)

zo.. dat moest ik toch weer even van mijn hart na deze gestresste dag :bekdicht:

sik
 
ik vind eigenlijk dat je helemaal moet stoppen met synthesizers en gitaar moet kopen dat klinkt zoveel vetter als hard of software synthesizers.
en de kicks die eruit komen als je hem tegen de muur kapot slaat! echt TE gek
 
ok, als we zo gaan beginnen...
ik heb hier nog 4 gitaren staan, speel namelijk ook al 20 jaar gitaar... Daarnaast zing ik ook nog van raggae to black metal, speel ik zo nu en dan piano, heb ik 1 keer op een saxofoon gespeeld en de eigenaar compleet voor lul gezet omdat ik blijkbaar meteen wist hoe ik moest spelen en meteen dat geluidje produceerde waar hij al 10 jaar op oefende... Daarnaast heb ik nog eens cello en viool gespeeld, harmonica, afrikaanse-toms, gedrumd en zo nog een paar dingen
Dus ja, ik kan ook een 'echt' instrument spelen (als het je daarom gaat)

oja... trouwens wel handig voor een 'kick': de meeste mensen willen m meer dan 1 keer in een nummer terug horen.... dus hoeveel gitaren was jij van plan kapot te slaan? Oja...pas op voor rondvliegende gitaarhalzen (heb ik mij laten vertellen door een maat van me)

ahhh heerlijk dat gezeik:P
sik
 
mnou de gemiddelde muziek waarbij je 909 achtige bassdrum gebruikt zit op tenminste 180 bpm dus zou maar een abbo aanvragen bij je plaatselijke gitaren boer

en o was ik het knipoog smillietje vergeten?
 
1180751469Ff33QN.jpg
 
Dit is hier lachen en wenen tegelijk...


Vermona, andere Jomox bakken, acidlab 808 clone, Modular, gemodde 606, ... kweet het ook zo niet.
 
Machinedrum...kan je 16 kicks met elk hun eigen EQ/FX/Filter/Parameters tegelijk stapelen, dan kom je'r wel
 
zo..het is weer een jaartje verder.... en ik heb nu zowel de mbase01 en de airbase staan... up to the analogue distortion :D
 
ANALOOG effect, zie ook andere thread (zie link)

ANALOOG effect, zie ook andere thread (zie link)

metrum... die vsti voor E139,-?
ik maak zelf vst's, waarom zou ik er een kopen?
ik zoek een ANALOGE distortion (liefst buizen, klonk lekker warm bij een maat van me mmm)
en aangezien ik 2 kicks heb waarvan er misschien 1 bas gaat zijn, zoek ik uiteindelijk dus nog een tweede (en later nog 3e, 4e etc etc om te layeren en te switchen, maar laat ik beginnen met 1 goeie)
Ben hierover trouwens al een andere thread begonnen. Mocht iemand nog een goede analoge distortion voor een kick zoeken, hier wordt het momenteel uitgezocht/getipt: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=136645&goto=newpost

sik
 
Ehhm soory hoor maar Metrum is wel een totaal andere league als dat synthedit geneuzel.
download de demo.....
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top