Contactspray

Volgens mij zitten we niet allemaal op dezelfde lijn ;)

Er zijn twee dingen waar het soepel lopen van een fader moeilijk kan gaan:
1) De koolbaan en geleiderbaan zijn vies.
2) Het aandrukmechanische dat onder de knop zit en een verende spanning zet tussen het knopdeel en de behuizing.

Ik heb het over 2)
Bij het spuiten in een fader lost de smering op en kan vaak niet opnieuw aangebracht worden zonder de fader uit elkaar te halen.

Als een fader of pot kraakt, dan injecteer ik wat IPA met een injectienaald, wat op en neer gaan met de knop en klaar is kees. Het voorkomt dat de smering oplost.
 
Ik heb ooit een test gedaan met de video 900 spray. Deze spray zou helemaal moeten vervliegen en dus geen nare, plakkerige residu achterlaten.
De pot die ik ermee heb ingespoten (cutoff van een MS-20 LPF) werkt nog steeds prima! Wel heb ik al die tijd een vervangend exemplaar gehad voor als het toch niet zo goed zou werken als werd beloofd.

Het blijft, mijns inziens, een tijdelijke oplossing om er op deze manier iets in te spuiten. Beter vervang je de pot of maak je en open om hem handmatig schoon te maken en smeren met producten van deoxit.
 
Contact spray

Contact spray

Okay, bedankt! ik zal de Kontakt 600 eens proberen.
 
ik bedoel video 900 spray
 
Videospray doet het hier ook goed op nukkige switches. Uiteraard alleen als ze nukkig zijn door vuil. Nukkig door slijtage is een ander verhaal.

Ik ben benieuwd of ik er een jumperige cutoff slider ook terug braaf mee zal krijgen...
 
Vreemd dat zoveel mensen deoxit gebruiken? dat zal wel te maken hebben met amerikaanse fora zeker?

Niets mis met de gebruikelijke Kontakt 60 => Kontakt WL => Kontakt 61 methode..
of wel?
 
'Deoxit' is vooral marketing.
Gewoon een volledig vluchtige IPA gebruiken om te reinigen.
En als er een beetje contactsmering nodig is gebruik ik CRC 2-26 --> da's voor de prof's ;-) als na bewerking maar nooit direct inspuiten (met een penseeltje, wattestaafje of injectienaald).
 
Vreemd dat zoveel mensen deoxit gebruiken? dat zal wel te maken hebben met amerikaanse fora zeker?

Niets mis met de gebruikelijke Kontakt 60 => Kontakt WL => Kontakt 61 methode..
of wel?

Ik heb de indruk dat Kontakt 60 wat agressiever is dan Video90, en wat meer residu heeft. Soms kan dat agressieve wel handig zijn, soms wil je dat écht niet. Kontakt 61 heb ik staan voor als er iets terug wat minder rauw mag glijden.
 
Videospray (=Kontakt 90 dacht ik) om te cleanen, en als ze dan te ruw lopen Kontakt 61 om opnieuw te smeren?

Dick Best = EOO verkoopt ze.
 
Back
Top