Contactspray

8 bar

8 bar

Schoonblazen is zeker een goed idee, doe ik ook.
Maar je vergeet erbij te vermelden dat je je druk even flink omlaag moet draaien aangezien de standaard 6bar van je compressor je potjes geen goed doet.
2bar is zat

Ik doe het gewoon met 8 bar hoor.
Maar, het hangt er wel vanaf hoe dicht bij je komt en met welke spuittuit.
Als ik een fijntuit gebruik die er echt in gaat, doe ik de druk ook flink omlaag.

Cheers:mega:
 
8bar 8D

ocsilloscoop goed vastsjorren, valhelm op en...BLAZEN met die handel ...:duivels:


2bar is ook goed genoeg hier :D


Blazen kan je ook met een spuitbusje dust off pray, voor de mensen zonder compressor.

Kan gelijk dienst doen als vriespray (ondersteboven) om bv slechte ic's op te sporen
 
Rietje

Rietje

8bar 8D

Blazen kan je ook met een spuitbusje dust off pray, voor de mensen zonder compressor.

Zelfs met een rietje aan je mond kan je een heel eind komen ;)

Al met al vind ik dat er in dit topic vandaag veel goede bijdragen zijn geleverd voor ieder wat wils. Synthforum zoals het hoort in mijn beleving :mega:

Marc
 
Let bij perslucht op voor de mogelijkheid tot het opwekken van statische elektriciteit. In een gedemonteerde potmeter is dit van geen belang, op een fijnbesnaarde digitale print kan dit andere koek zijn. Minimale kracht gebruiken minimaliseert het risico.
 
klantnummer

klantnummer

ik vernieuw potmeters zoveel mogelijk....:okdan:

:mega:

Ik ga helemaal akoord!
Kan ik me aanmelden voor een klantnumner
om bij jouw de pots en switches te bestellen die ik nodig heb?
Ik doe het graag en ben bereidt om een behoorlijk bedrag te betalen.

Marc
 
je kan mij altijd even bellen als je iets speciaals nodig hebt.

en ik heb natuurlijk ook niet alle vreemde en afwijkende soorten liggen, maar vaak is daar toch wel een mouw aan te passen.
schakelaars is een ander verhaal, het lijkt soms wel of speciaal synthfabrikanten hele speciale schakelaars lieten ontwerpen, die een jaar nadar de synth in de showroom had gestaan alreeds nergens meer verkrijgbaar waren.....:D
( vaak trouwens al niet terwijl ze nog in de showroom stonden...0

:mega:
 
Let bij perslucht op voor de mogelijkheid tot het opwekken van statische elektriciteit. In een gedemonteerde potmeter is dit van geen belang, op een fijnbesnaarde digitale print kan dit andere koek zijn.


IC zijn aardig beschermd als ze in cirquit zitten door allerhande bypass caps etc.

Niet mee inzitten, je kan gemonteerde pots met een gerust hart uitblazen


't Is eerder bij losse ic's dat er reden is voor wat esd voorzorgen.


:biertje:
 
Ik moest ervoor opletten bij het uitblazen van lasrobot brains, maar misschien was de baas wat para. :)

Ik ga hier eens heel diep over nadenken. Is het een puzzel?
 
Controller elektronica van een Waldo is &^&*^ ingewikkeld spul, veel custom spul ook.

de meeste schakelingen zijn inderdaad wel redelijk beschermd tegen ESD zolang ze gewoon in het toestel aangesloten blijven. (stekker in stopcontact en je houdt ook nog aarde, wel uitzetten)
 
Even een vraag over het schoonmaken van faders.

Ik heb een aantal faders schoongemaakt en die kraken nu niet meer, maar ze lopen wel behoorlijk stroef. Het voelt niet helemaal lekker aan. Het lijkt zelf een beetje te schuren, zo volet het iig aan.

Is het nu verstandig om de koolstofbaan van de fader ligt te smeren, zodat het wat soepeler loopt?
Zo ja, met wat kan dit gedaan worden? Met Kontakt 61?
 
Als je faders met contactspray inspuit los je ook het vet op dat ze lekker laat glijden. Je hebt doodzonde nr 1 begaan. Wat je kan doen is ze open maken, goed kijken hoe ze in elkaar zitten i.v.m. het weer in elkaar zetten. Op de delen waar het loopvet hoort te zitten daar new vet op aanbrengen.
 
Even een vraag over het schoonmaken van faders.

Ik heb een aantal faders schoongemaakt en die kraken nu niet meer, maar ze lopen wel behoorlijk stroef. Het voelt niet helemaal lekker aan. Het lijkt zelf een beetje te schuren, zo volet het iig aan.

Is het nu verstandig om de koolstofbaan van de fader ligt te smeren, zodat het wat soepeler loopt?
Zo ja, met wat kan dit gedaan worden? Met Kontakt 61?


Van Kontakt hebben ze idd. wel een spray specifiek voor het smeren van faders e.d., maar volgens mij is dat die "Tuner" spray, en niet Kontakt 61, hoewel daar wel ook bij vermeld wordt dat ie glijmiddel bevat in het datasheet, hmmmm.

Kontakt Tuner 600
 
Ik heb zelf videospray, die volledig vervliegt. Hiermee heb ik de faders schoongemaakt en nu zijn ze kraakloos.
Echter, moeten faders gesmeerd worden? Zo ja, hoe of waarmee?

PS: Weet iemand het belangrijke verschil tussen de Tuner spray (Kontakt 600) en video spray (Kontakt 90)? Ze lijken me ongeveer hetzelfde...



@marcmarc; welk type vet bedoel je dan?
 
Back
Top