DIY modular

Ja, Sterverdeling vanuit de voeding, of een rail met aftakkingen. Dus eigenlijk alle modules parallel aan de voeding hangen. Dit kan je heel eenvoudig doen met bedrading; je hoeft hier geen enorme constructies voor te maken als je niet wilt. Bij modules van verschillende merken met verschillende pinouts zal je sowieso met draden moeten gaan werken.

Denk aan ontkoppeling van je IC's! Maar denk er niet té hard aan, er zijn andere katten te geselen. :)
 
Ontkoppeling doe je toch met die ontkoppel condensators? Dat staat in het betreffende schema dat ik ga maken, daar is dus aan gedacht :)

Dit is em overigens, (voor diegene die hem nog niet gezien heeft.)
 
Die C'tjes inderdaad.

Interessant hoe ze daar in design al gewoon 2 BC torren tegen elkaar parkeren.

Geen idee hoe hij klinkt, ziet er eenvoudig uit dus in ieder geval een goed begin wat dat betreft. Heel veel succes en plezier ermee!
 
Da's design optie 3. De eerste versie gebruikt wel een modern transistorpaar. De tweede de 2SC1583 en de derde pas twee gematchte torren.

Verder is het een standaard saw-core. Ian Fritz zal wel weer het nodige aan te merken hebben over waarom Yves nou weer andere componenten moet gebruiken dan in het originele ontwerp waar deze van is afgeleid, zoals gebruikelijk :D Hij zal wel klinken zoals elke andere saw-core die afgeleid is uit hetzelfde schema gok ik...
 
En dat klinkt dan (zonder een merk te willen bashen of ophemelen hoor, gewoon als klankreferentie want beide varianten hebben hun voorstanders) eerder als een Doepfer A110 VCO dan als een Moog modular VCO? Dus meer scherp, meer "wiskundig" en minder "als een blokfluit", zei hij in een hopeloze poging om zijn eigen subjectieve beleving van geluid in woorden te gieten.
 
Doepfer A110 is wel saw core maar niet helemaal hetzelfde schema. Overduidelijk wel hetzelfde idee, maar ik vermoed dat je door de transistor als switch (itt een FET) toch een iets andere golfvorm krijgt. Maar dat is iets voor de theoretici onder ons om uit te leggen (of te ontkrachten).

De ASM VCO (en daarmee die van CGS) en die van MFOS hebben bijvoorbeeld wel dezelfde basis.
 
Anders dan aardlus-achtige dingen kan ik zo snel niet bedenken, maar daarvoor is dit volgens mij veel te kort. Ik "corrigeer" Yusynth printen in ieder geval nooit en ze werken prima.
 
...maar ik heb de waarheid ook niet in pacht hoor :D

Dit is meer iets voor de theoretisch onderlegde elektronici.
 
Ik heb trouwens de connectoren ook nog niet kunnen vinden, is misschien ook wel handig voor in het vervolg xD
 
@Etaoin

Ik zag op de website van Yusynth jouw Arp filter staan, deze als ik me niet vergis.
Etaoin-arpvcf.jpg

Welke connectoren zijn er hier gebruikt, en waar kan ik die krijgen? Inclusief de plug die erin gaat. Dit is namelijk het systeem wat ik ook voor mijn voeding wil gaan gebruiken en dergelijke.
 
Laatst gewijzigd:
Dat zijn 0,1" headers en stekkers van Futurlec.

Mensen, ik ben nog steeds erg aan het stoeien met de voeding. Het schema is niet zo'n gedoe ofzo. Dit gedeelte snap ik helemaal, het is alleen hoe ik de power naar de modules krijg.

Ik weet niet precies wat voor systeem Yusynth gebruikt, maar ik denk dat het DOTCOM is. (Graag zou ik dit bevestigd zien :) )

Kan iemand mij verder helpen met een powerboard of iets dergelijks?
 
Yusynth gebruikt dotcom voor z'n printontwerpen inderdaad.

Ok thanks, dat wordt dan waarschijnlijk een kabelharnas maken. Of een kabelharnas omzetten naar een PCBtje, moet ook wel mogelijk zijn denk ik.
 
Back
Top