Novation Launchpad

attachment.php


Jointly designed by Ableton and Novation, Launchpad places Ableton Live at your fingertips. Whether you’re a DJ, performing musician or studio producer, Launchpad gives you all you need to truly ‘play' Live.

With a multi-colour 64-button grid and dedicated scene launch buttons, Launchpad is purpose built for triggering and manipulating clips in Live, it also offers a totally new way of controlling Ableton Live’s mixer. Launchpad's buttons can be used to sketch out beats with drum racks, and they can be assigned to other functions in Live using Ableton's 'Learn' mode.

Launchpad ships with a dedicated ‘Launchpad edition’ of Ableton Live 8, but can control almost any other music software using Novation's award-winning 'Automap' control software.


http://www.novationmusic.com/launchpad/
 

Attachments

  • novation_launchpad.jpg
    novation_launchpad.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 74
Last edited by a moderator:
zo. dank voor deze draad. Dat gaat me waarschijnlijk geld kosten ;)

Even nog over het 'plastic' gevoel. Gezien de prijs ongeveer 50% van de akai APC40 is vind ik dat geen probleem. Sterker nog, als je al een fadercontroller hebt (remote sl in mijn geval) lijkt me dit perfect.

Wat ook in het voordeel van de Launchpad werkt is dat Novation zijn producten blijft doorontwikkelen en verbeteren.

edit: toch nog een vraag, denken we dat Max4life applicaties ook gaan werken met de launchpad. Zoals een stepsequencer etc.?
 
Ik kan de mijne dadelijk ophalen, kreeg net een telefoontje dat ze aan het eind van de dag er zouden zijn in eindhoven.
Ben bemieuwd kan niet wachten tot ik er mee aan de gang kan
 
bij werkt hij mooi naast mijn acp40 ... Het is een fijn ding, maar ik vind de apc toch wel een stuk beter.

waarom? :P
 
Heb 'm net binnen gekregen :mega:

Zal er vanavond pas denk ik mee aan de slag gaan. Valt me wel op dat ie kleiner is dan ik had verwacht. Hij is bv kleiner dan mijn M-Audio Trigger Finger. Kwaliteit voelt prima aan.
 
hey crusader waar heb je hem gehaald ?


ik heb hem bij I4-muzique gehaald daar kom ik eigenlijk altijd en
ze hadden ze volop binnen gehad volgens mijn
ik heb er nu een dag mee gespeelt en hij voelt inderdaad degelijk aan en is reuze handig het is echt plugen play ik heb de hele nacht lopen freaken
tis echt een gaaf ding zeer tevreden over
 
Dit draadje is een beetje dood :frons:

Geen mensen die hun ervaringen willen delen?

Ik ben echt tevreden met dit ding. Voor weinig geld veel pads. De pads klikken best vreemd maar het werkt allemaal prima. De kleurtjes zijn behalve functioneel natuurlijk erg geil. Dit ding zorgt er echt voor dat ik minder achter het beeldscherm zit en meer in de "muziek-roes". Bediening is heel simpel en je kan out of the box al echt een heleboel besturen. Ik moet me eens verdiepen in de combinatie met Max4Live, ik zou m'n eigen ontwerpen wel willen maken.

Voor mij een kleine revolutie in hoe ik mijn pc gebruik om muziek te maken :okdan:
 
Dit draadje is een beetje dood :frons:

Geen mensen die hun ervaringen willen delen?

Ik ben echt tevreden met dit ding. Voor weinig geld veel pads. De pads klikken best vreemd maar het werkt allemaal prima. De kleurtjes zijn behalve functioneel natuurlijk erg geil. Dit ding zorgt er echt voor dat ik minder achter het beeldscherm zit en meer in de "muziek-roes". Bediening is heel simpel en je kan out of the box al echt een heleboel besturen. Ik moet me eens verdiepen in de combinatie met Max4Live, ik zou m'n eigen ontwerpen wel willen maken.

Voor mij een kleine revolutie in hoe ik mijn pc gebruik om muziek te maken :okdan:

Wat is dan zo revolutionair als ik vragen mag? (ik twijfel zelf namelijk nog)
Zo'n grid lijkt me wel handig, maar mis je bvb. geen draaiknoppen?
 
Revolutionair voor mij omdat ik minder aan het muizen ben bij het maken van muziek. En het heeft ook een fun factor wat mij meer inspiratie geeft. Draaiknoppen moet je natuurlijk iets anders voor kopen.
 
Back
Top