Prijsstijgingen, ligt het aan mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik wilde deze mooie tip eigenlijk niet weggeven maar vooruit, ik heb een goed hart. Op Marktplaats staat nu een 303 te koop voor maar 1.750,-. Moet je wel even onder drumcomputers kijken. En snel zijn natuurlijk! :)


Neem dan ook maar eens een kijkje bij 'alle advertenties' van dezelfde verkoper voor nog meer koopjes 8)
 
JP8080 voor 700 euro...

http://link.marktplaats.nl/372025158

Ik merk dat er de laatste tijd alsmaar hogere bedragen gevraagd worden voor de JP8000/8080.
Ik heb die van mij vorig jaar in mint conditie gekocht voor 350 euro.
Nu zie ik vaak prijzen van 500 euro en meer...

350 was vorig jaar ook wel een koopje, tenminste voor de JP8000 (keys). Toen was 400 leuk en 450 ook courant.

700 is weerom een forcering van de markt. Krijgt hij daarvoor hoogstwaarschijnlijk niet verkocht, omdat er op hetzelfde moment meerdere voor minder dan 500€ aangeboden worden. Dan werkt zo'n krachttoer dus niet, want dan heb je geen macht op de markt.
 
vintage raakt ook weer uit de mode : de mode was is pas een paar jaartjes aan de gang en gaat weer voorbij op een moment net als elke mode

Maar aangezien weinigen met verlies willen verkopen, zullen de prijzen niet al te gek in elkaar stuiken.

Ik kan me wel voorstellen dat enkele zeer overprijsde modellen terug wat in prijs zullen zakken. Maar een algehele ineenstorting lijkt me niet zo waarschijnlijk. Een verdere stijging aan het tempo die we de afgelopen jaren gezien hebben lijkt me echter ook niet houdbaar.
 
vintage raakt ook weer uit de mode : de mode was is pas een paar jaartjes aan de gang en gaat weer voorbij op een moment net als elke mode

Ja, mee eens.
Maar het is ook een vrij lege opmerking vind ik.
Want het maakt veel uit of dit over 1 jaar, 10 jaar, 100 jaar of 1000 jaar is.
 
vintage raakt ook weer uit de mode : de mode was is pas een paar jaartjes aan de gang en gaat weer voorbij op een moment net als elke mode

Niet mee eens. Er is al zeker 15 jaar een verhoogde belangstelling voor oude analoge bakken en die belangstelling is in de loop der jaren alleen maar groter geworden. Dat lees/zie je om je heen en dat valt ook aan de prijzen te merken. Ik denk niet dat dit nog met een modebeeld te maken heeft want dat duurt meestal niet zo lang.

Dat het een keer overgaat dat geloof ik wel, maar dat komt meer omdat het aantal vintage bakken langzamerhand kleiner wordt en de prijzen steeds hoger, waardoor het voor de doorsnee muzikant gewoon niet meer betaalbaar is. Dit gaat uiteindelijk steeds meer in het territorium van verzamelaars terechtkomen, net zoals dat bijvoorbeeld met klassieke auto's het geval is.

Als je er dan toch een naam aan wilt geven dan zou ik de hang naar klassieke synths eerder een subcultuur noemen dan een modebeeld. Het eerste verdwijnt namelijk niet zo snel :)
 
Dit gaat uiteindelijk steeds meer in het territorium van verzamelaars terechtkomen, net zoals dat bijvoorbeeld met klassieke auto's het geval is.
8D Laten we hopen dat dit niet gebeurd, zou een (muzikale) ramp zijn.. van die verzamelaars die ze nieteens aansluiten.. shame shame shame.
 
ja ik wilde vroeger ook liefst alles analoog : alleen ja als je weinig geld hebt dan betaal je jezelf helemaal blauw : en ja dan heb je een leuke analoge bak in je huis staan maar das dan eigenlijk te weinig vaak .....

voor het zelfde geld koop je dan 9 modernere apparaten en dan heb je ineens veel meer speelruimte om te expirimenteren vind ik

ja alleen geen probleem dus voor mensen die een volle portomonaie hebben : ja dan koop je lekker een juno en een 303 enz enz en een modulair......

ook is het mogelijk om succes te hebben met digitaal en dat je toch weirde muziek maakt : neem beardyman..... die tovert echt coole muziek uit een chaospadd 3 van korg

ja zo heb ik ook de keuze gemaakt onlangs : ik heb binnenkort een budget van 1500 euro : ja en als ik dan analoog ga dan koop ik mischien een leuk instument : maar ha ja ik kies dan digitaal heey?
 
1500euro?! Daar heb ik bijna mijn hele setup mee gekocht.
CR8000 a 350
Juno6 a 350
SH101 a 650 (rode)
analog fx a 150

Mooiste van dit spul is, bevalt het niet, dan krijge je altijd het zelfde of meer ervoor terug.
 
ja das wel een coole setup hee? weer leerzaam voor mij.......

wat bij mij nog wel speelt is dat ik ook een prof mic nodig heb en ja die zitten minimaal op 300 euro

ja kijk gasten als portishead ja die hebben ook een grote modulaire bak staan hee? ja dus dat is onbetaalbaar voor mij .... dus ja niet getreurd : ik werk veel met coole sampletjes dus ja dat compenseerd weer een heel boel.......
 
Ik moet eerlijk bekenen dat er wel wat meer dan 1500 inzit, maar toch, het gaat om het idee.


Roland SH-101 red ver.
Roland Juno-6
Roland CR-8000
Roland FV-200
Roland SIP-300

Boss DR-55
Boss DR-220e
Boss HM-2

Ibanez UE-405
Ibanez UE-400
Ibanez GE-3101

Fostex 3180

Phillips F-3538

Teac Model 144 (x2)
Teac C3 6-ch. mixer

Yamaha C-605
Yamaha E-1005
Yamaha SHS-10

EHX Smallstone USSR

Casio MT-45
 
ja kijk gasten als portishead ja die hebben ook een grote modulaire bak staan hee? ja dus dat is onbetaalbaar voor mij .... dus ja niet getreurd : ik werk veel met coole sampletjes dus ja dat compenseerd weer een heel boel.......

Portishead is helemaal te gek, maar wat ze maken hangt inderdaad helemaal niet af van het gebruik van een modular als je het mij vraagt. Ook al hebben ze natuurlijk leuke spullen staan :)

Als je een (goedkope) sampler hebt, een of twee betaalbare analoge synths, een beetje leuke (digitale) polyfone bak en wat effectapparaten met karakter kom je echt al een heel eind, geloof me. Net zoals zoveel groepen is Portishead voor 90% talent en ideeen en misschien voor 10% de gebruikte apparatuur.

Als je niet veel spullen hebt kan je vooral met een sampler, als je experimenteel bent ingesteld en het apparaat goed kent, ontzettend veel bereiken :eureka:

Maar goed, sorry voor het off topic gaan :engel:
 
Haha, ik keek nog even bij die verkoper met die TB-303 voor €1750 maar hij heeft nog meer "aanbiedingen" :)
Iemand een Virus B voor slechts €800? Of een JP-8080 voor €700 misschien? :D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top