Goeiedag!

kobuz

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2012
Berichten
3.302
Locatie
Eindhoven
Ik zal mij ook eens kort voorstellen. Na jaren eigenlijk alleen maar wat te lezen en vooral de marktplaats te gebruiken, vind ik het toch ook wel leuk om af en toe wat te posten. Dus bij deze in het kort wat over mij.

Alweer een jaar of 12 geleden ooit begonnen met plaatjes draaien en eigenlijk altijd vooral daarmee bezig geweest. Toen ik een jaar of 7 geleden bij een muziek winkel in Eindhoven ging werken (i4) ook langzaamaan steeds meer geinteresseerd geraakt in het 'produceren'. Tussen haakjes, want ik vind het gewoon leuk om aan te klooien met toffe apparatuur ;). Ik kan me dan ook scharen bij de groep GAS en het eea wil nog wel de deur binnen komen, maar ook weer uit gaan. Overigens wordt dit vooral gevoed door almaar meer willen en steeds meer leren wat er mogelijk is (en dus weten wat je nog meer kan kopen...), dan dat ik denk 'als ik dat koop, dan kan ik wel ineens een toffe track maken' .

Op dit moment bestaat mijn bescheiden thuis 'studio' uit: Virus B, Slim Phatty, Roland JU-06, Prophet Rev2 en de Elektron Digitakt. Verder Logic als DAW (waar ik steeds minder mee doe) een roland midi keyboard, HEDD's 05 monitoren en een Motu 828mkii + Phonic ada8 als interface. Oja, en een lexicon mx200.

In principe bestaat er volgens mij niet zoiets als 'het hebben van genoeg gear', maar ik probeer toch altijd wel wat eruit te doen voor er iets nieuws komt. Zo zijn er net een beatstep pro en tr8 uitgaan, waarschijnlijk komt daar een elektron rytm voor in de plek. Ook zou ik stiekem nog wel eens een echte juno 106 willen (maar ga daar geen 1000 euro aan uitgeven) en is mijn droom toch wel zo'n studio met muren vol met synthesizers en in het midden een dikke mixer, fx rack etc. Altijd blijven dromen toch? :engel:

Dussss, hoi!

oja en natuurlijk wat spam, een track die ik onlangs bij/door Grooveron heb gemastered en stiekem wel trots op ben:
https://soundcloud.com/paulhellings/strange-2
 
Back
Top