Prijsstijgingen, ligt het aan mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
mja, Roland sound is nou nog juist net niet in euro te verkrijgen, erg zonde...

dat filter van de juno is tegek....

Die sh-09 en overige sh hebben ook een beetje dat filter geluid echtern nog ff iets lekkerder.
Ik vind het wel bizar dat dat niet gecloned wordt.....

Veer de rest kan je in euro veel kanten op, echter voor gewone synth geluiden ben je soms wel aan het kutten, bv velocity..... vooral als je midi naar cv werkt.
 
Laat de oude zooi de ouwe zooi zijn en stap toch massaal over op euro modulair :okdan:

met modulair heb je veel meer controle over de opbouw van je geluid, er komen steeds meer fabrikanten bij, tis geen vintage zooi en (daardoor) veel minder onderhoudsgevoelig 8)

I agree maar modulair is niet voor iedereen weggelegd.
 
Dat "vintage kan ook" met modular denk ik ook steeds - maar ik doe het nooit. Niemand zin om wat voorbeelden te posten hoe het dan kan - liefst met video (ipv die noise youtube modular filmpjes - ook fijn hoor !) ? Ik probeer het al eens. Nu ja modular moet je niet voor de goeiekoop doen - voor mijn overprijsde Juno 6 kon ik er bijna een Livewire AFG oscillator kopen ...

Overigens vond ik de Juno 6 filter nu niks speciaal en - heiligschennis wellicht - vond ik die op de alpha-juno beter.

Joris
 
AFG is dik man ik heb die ooit eens gehad, echte vintage sound....

animation is wel grappig en de alien golfvormen helemaal. Ik had ook 2 vette filters, SEM clone en de ARP PLF.
Das toch wel het dikst klinkende filter die ik gehad heb....hoevel de cwejman mmf en dual waren ook erg fraai en anders...

Als je handig bent kan je deze trouwens zelf maken, yusynth heeft er een pcb voor.
 
Dat "vintage kan ook" met modular denk ik ook steeds - maar ik doe het nooit. Niemand zin om wat voorbeelden te posten hoe het dan kan - liefst met video (ipv die noise youtube modular filmpjes - ook fijn hoor !) ? Ik probeer het al eens. Nu ja modular moet je niet voor de goeiekoop doen - voor mijn overprijsde Juno 6 kon ik er bijna een Livewire AFG oscillator kopen ...

Overigens vond ik de Juno 6 filter nu niks speciaal en - heiligschennis wellicht - vond ik die op de alpha-juno beter.

Joris

Ik denk zelf dat de Juno6 voornamelijk een mooi 6 stemmig "instrument" is...Roland heeft wel de sound...applaus voor meneer Roland
 
ja zaken doen met geld( bijv met vintage synth ) ja das altijd raar

een voorbeeld : mn broer die kocht in 90 een pand een herenhuis voor 80 000 euro

nu twintig jaar later is het 900 000 euro waard

ja als je alles van te voren weet dan ben je snel rijk :

zo zullen er nu ook wel goede dingen zijn om in te investeren alleen ja de kunst is : wat? precies?
 
Ik wilde deze mooie tip eigenlijk niet weggeven maar vooruit, ik heb een goed hart. Op Marktplaats staat nu een 303 te koop voor maar 1.750,-. Moet je wel even onder drumcomputers kijken. En snel zijn natuurlijk! :)
 
Geld is belangrijk als je er te weinig van hebt.
Maar het is een smet als je er teveel mee bezig bent.
Als je niet oppast mis je alle schoonheid om je heen.
 
Ach jongens, er staan hier ook nog diverse 2e handsjes op het froum die nog steeds courant zijn en duurder worden aangeboden als nieuw. Stuurde vroeger nog wel eens een PM met weblink naar prijs, (hoe onnozel was ik) maar een helehoop verkopers blijken dit prima te weten, maar gaan gewoon bewust voor de hoofdprijs.
 
zout om je medesynth liefhebbers uit te knijpen
maar dat zal mijn punk attitude wel zijn dat ik dat onethies vind
on-80's ? :P

Maar ben het met je eens, het is idd zout en ik ben van mening dat je dan eigenlijk niet tot de echte synthliefhebber behoort want zou je dat wél zijn, dan snijdt je jezelf in de vingers door het te doen.. Als je zelf ook niet de hoofdprijs en gebakken lucht (overpriced) wil betalen, laat een andere liefhebber dat dan ook niet doen ('t is kort door de bocht, maar wel duidelijk wat ik bedoel). Ik heb eigenlijk nog nooit iets met winst verkocht, daar ben ik en te ongeduldig voor en 't gaat mij niet om de verkoop zelf -om er zoveel mogelijk aan te verdienen- maar de reden dát ik het verkoop : ik wil een andere synth kopen.
 
ik heb altijd dingen tegen de aanschaf prijs verkocht
van die schrapers die altijd het onderste uit de kan willen hebben veroorzaken ook krediet crisissen
en hebben in mijn ogen de zelfde ethiek als die bonus boeven in t bedrijfs leven
 
ik heb altijd dingen tegen de aanschaf prijs verkocht
Ook als die veel te hoog was? hehe dan lijkt het daardoor wel net alsof je er aan mee doet of niet :P (ok flauw)

Wederom eensch
 
nou, uiteindelijk is alles van belang voor jezelf natuurlijk, ook sociaal naar anderen b.v.
Ego zit in iedereen.... en waarde is natuurlijk maar wat je erzelf aan toekent, ik ga mijn huis toch ook niet verkopen voor de prijs waar ik het voor gekocht heb?????? Dus ik vind het niet gek dat ze de prijzen laten opdrijven... als er minkukels zijn die het kopen, prima toch, maar deze minkukel hier is allang afgehaakt.

Voorderest, het blijven mooie spullen, zonder twijvel. En de crediet crisis is natuurlijk veel smeriger dan dit, hier heb je tenminste nog hardeware in je hand en laatje niet een heel volk alles betalen....
 
Sommigen begrijpen niet hoe het werkt, om te beginnen. (niet als sneer bedoeld)
Sommigen willen patchgeheugen
als live instrument ook niet het meest handige
en het kost het nodige geld

Maar als het wel in je setup past, is een modular echt de bom als je over alles controle wilt hebben.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top