Stylux RMX in Ableton

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ropstah

Professioneel amateur
Lid sinds
17 juli 2007
Berichten
71
Hey,

ik heb een probleem bij het gebruiken van m'n Stylus RMX. Voorheen maakte ik verschillende instanties van de VST om zo verschillende loops te kunnen gebruiken, blijkt dat je de verschillende kanalen met verschillende MIDI kanalen aan zou moeten kunnen spreken. Alleen dit lukt niet helemaal...

Ik wil dus 1 miditrack (met de Stylus daarop, dus audio output), en losse miditracks om de verschillende loops in de Stylus te triggeren.

- Open Ableton
- Stylus RMX op "Ableton kanaal 1"
- Selecteer "Stylus kanaal 1"
- Kies een Bongoloop
- Drag-Drop deze loop naar "Ableton kanaal 2"
- Verander MIDI output van "Ableton kanaal 2" naar: "Ableton kanaal 1 => Stylus kanaal 1"
- Selecteer "Stylus kanaal 2"
- Kies een Hihatloop
- Drag-Drop deze loop naar "Ableton kanaal 3"
- Verander MIDI output van "Ableton kanaal 3" naar: "Ableton kanaal 1 => Stylus kanaal 2"


Ik hoor nu alleen de geluiden door elkaar heen... Doe ik iets verkeerd? Ja duidelijk, maar wat dan?
 
waarom drag je kanaal 1 stylus niet naar midi 1?
stylus 2 naar midi 2

ik ken stylus verder niet, maar liggen die loops niet gechopped onder een paar toetsen?
dus drums=c,snare=C#,hat1=D,hat2=D#?
 
waarom drag je kanaal 1 stylus niet naar midi 1?
stylus 2 naar midi 2

ik ken stylus verder niet, maar liggen die loops niet gechopped onder een paar toetsen?
dus drums=c,snare=C#,hat1=D,hat2=D#?

De loops liggen inderdaad gechopped, ook op MIDI niveau. Dus je hebt 4 midi aanslagen (C, C#, D, D#) voor de KICK, en 16 (C, C#, D, D#, E, F etc..) voor de HIHAT. Het probleem (naja eigenlijk voordeel, maar nu dus probleem) is dat de Stylus Multitimbral is. Hij heeft 8 'slots' voor loops. Hij heeft ook 8 outputs (1 voor elk 'slot'). Een van de outputs is volgens mij alleen een soort master waar alle kanalen samenkomen.

Ik heb een kick in slot 1, en hihats in slot 2. Ik heb twee aparte MIDI bestandjes, 1 voor de kick en 1 voor de hihats. Sommige noten overlappen. Dat is logisch, want het Kick midi bestandje zou alleen MIDI moeten sturen naar Slot 1, en het Hihat bestandje alleen naar Slot 2.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar.... De Stylus lijkt alleen te reageren op MIDI signalen die binnenkomen in kanaal 1 (van de 16, 2-15 gebeurt niets...). Ook als ik alleen het MIDI bestandje van de Kick afspeel, dan hoor ik nog 4x een Hihat (het is een 4x4 kick dus op elke Kick zit (toevallig) ook een Hihat geluid). De Stylus lijkt de binnengekomen MIDI op kanaal 1 naar alle Slots te sturen...
 
Laatst gewijzigd:
Ja, monitor staat op Auto op alle kanalen...

Ik heb een PadKontrol, daarbij heb ik 1 pad ingesteld op Noot C3 op MIDI Channel 1, en 1 pad heb ik ingesteld op Noot C3 op MIDI Channel 2.

Die 'slots' in de Stylus zijn zogenaamde 'parts'. In de manual staat dat part 1 reageert op MIDI Channel 1, part 2 op MIDI Channel 2 enzoverder...

Maar het maakt niet uit op welke Pad ik druk, ik zie dat ALLE parts getriggerd worden (zit zo'n indicator lampje boven...) ???
 
sorry, zat fout
je moet per midikanaal opgeven wat je "MidiTo" destination is, beide fields moeten ingevuld worden, dus bv voor je 2e midikanaal "MidiTo" opgeven "1StylusRMX" en daaronder "2StylusRMX"
voor je 3e midikanaal "1StylusRMX" en daaronder "3StylusRMX", ik hoop dat het duidelijk is
 
Ja dat heb ik ook gedaan, maar alleen 1StylusRMX reageert op input, en dan ook meteen uit alle MIDI Channels. Als ik iets stuur naar 2StylusRMX of hoger (gaat tot 16), dan komt dat niet door ofzo....
 
Live reageert wel correct als je parts van Stylus in een clip zet in het desbetreffende midi kanaal? Dus even geen rekening houden met live midi input.
 
Nee, zelfde verhaal...

Hier (in de screenshot) druk ik op de pad die naar MIDI Channel 1 gaat... Ik heb een Hihat in 1 en een Conga in 2. Zoals je ziet komt het MIDI signaal door bij de Stylus, ik hoor alleen een Hihat & een Conga tegelijk!

abletonscreen.jpg


Als ik op de andere pad druk hoor ik niets?!

(De pads gaan dus naar dezelfde noot, maar alleen een andere MIDI channel)
 
Ja zo heet die track standaard, is alleen een naam... Ik zie ook dat MIDI FROM op 3-MIDI staat, dat maakt ook verder niets uit voor het probleem :)

Maar zoals je ook in de Stylus ziet, branden allebei de indicators (boven part 1 en part 2). Terwijl ik alleen een signaal doorstuur via MIDI Channel 1?!
 
Multi-mode
 
Volgens mij staat er op de site van spectrasonics voor geregistreerde gebruikers een video tutorial hoe je dit in Live kunt uitvoeren.
 
Dat weet ik, ik ben echter de extragratis versie aan het uitproberen... :maffia:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top