Walforf Largo 2

02_Largo2_oscillator_wavetables.png


Vanaf de Waldorf site:

"LARGO 2 is opnieuw ontworpen en biedt nu een schaalbare gebruikersinterface voor gebruik op moderne 5K- of FHD-laptopmonitoren en is ook volledig compatibel met bestaande geluidsbibliotheken en beschikbare geluidssets."

Tot 30 november koop je de Largo voor €99 en een upgrade vanaf Largo 1 voor €29,99. Daarna kost een volle versie €149 en de upgrade €39,99.

Voor wie niet bekend is met de Largo, een aantal specs:
  • 3 vette oscillatoren per stem (waarvan twee met sub-oscillators) met klassieke golfvormen en 68 Wavetables afkomstig van de legendarische Microwave en Wave-synthesizer, evenals Q en Blofeld. Tot 4 lagen per geluid en 4 stereo-uitgangen.
  • 3 fast LFOs syncable to MIDI Clock and note retrigger with adjustable start phase, freely drawable LFO waveform with 16 steps (LFO3).
  • 4 ultrasnelle enveloppen met selecteerbare typen en verschillende loop mode
  • De arpeggiator van Largo is een van de meest geavanceerde in zijn soort. Naast de standaardfuncties kunt u uw eigen patronen creëren met maximaal 16 stappen.
  • Hoogwaardig chorus met vier en zes fasen om weelderige pads en strings te creëren.
  • Largo 2 biedt 2 onafhankelijke multimode-filters en we hebben een verscheidenheid aan 3 formant-filtertypen toegevoegd die de frequentierespons van het menselijke stemkanaal nabootsen. Door de cutoff-parameter te gebruiken, kunt u schakelen tussen de klinkers a-e-i-o-u voor al uw favoriete koor- en stemachtige modulaties.
 
Ik heb gelijk maar de upgrade gekocht en ik moet zeggen: de UI is echt een enorme verbetering en het geluid blijft heerlijk Waldorf! Echt wel een fijne soft synthesizer.
 
Ik vind het origineel echt 3x niks, dus zelfs voor €30 hoef ik de upgrade niet.
 
Volgens mij was Terratec komplexer vrijwel hetzelfde.. dat heb ik ooit gekocht toen het te koop was maar kan ik alleen nog maar installeren en activeren via een vage registry tweak.. maar het kon echt leuke dingen doen.. ook wavetables importeren.. was echt lachuh.. diverse leuke jams mee gehad.

kan je nu wel op deze versie wavetables importeren?? dat kon niet met Largo dacht ik..

Ik vind de Blofeld als synth zeker leuk.. maar klinkt wel kil vind ik.. iets met de filters ofzo.. ooit wel gedacht aan de SL license ervoor kopen maar toen maar voor een Peak gegaan.. het plan was om de Fizmo wavetables erin te hangen.. nog ff wachtuh.. :D
 
Laatst gewijzigd:
Waldorf klinkt ook wel killer, net als Nord dat ook is. Voor mij is dat echt wel een pré naast andere synths. Ik vind dat je klanpallet dan breder wordt. Toch mooi om te zien dat iedereen het anders ervaart :mega:
 
Ik vind Largo hendig vet klinken, heb ook 3 Blofelds (2 mod en 1 key) echt een supersynth, en al helemaal voor wat ie maar kost.
 
Heb ook de upgrade gekocht, voor +/- 26 euro.
Hoop dat ze nog ander kleurenschema toevoegen.
 
Yup 26 euro. Grafisch vind ik het nogal druk, maar Largo blijft een aparte. Sommige sounds zijn echt innovatief.
 
Grappig, ik vind hem persoonlijk fijn werken en overzichtelijk.

Even een testje van 3 Saw, beetje detune en 24 dB/octaaf filter, envelop op filter en dan cutoff van dicht naar volledig open met een arpje.
 

Attachments

  • VasC - Largo 2 Arp.wav
    3,7 MB
Kleine rode letters op een zwarte achtergrond is niet heel handig…
Ik ken de Largo helemaal niet, is dat enkel een softsynth, of gebaseerd op hardware?
 
Grappig, ik vind hem persoonlijk fijn werken en overzichtelijk.

Even een testje van 3 Saw, beetje detune en 24 dB/octaaf filter, envelop op filter en dan cutoff van dicht naar volledig open met een arpje.
Klinkt als White Eagle (van Tangerine Dream) erg mooi.
 
Kleine rode letters op een zwarte achtergrond is niet heel handig…
Ik ken de Largo helemaal niet, is dat enkel een softsynth, of gebaseerd op hardware?
Het is niet een 1 op 1 clone van een hardware synth, maar bevat wel wavebles, filter etc. van Waldorf hardware: Microwave, Wave-synthesizer, Q en Blofeld.
 
Zal wel smaak zijn vind er helemaal niets aan. Zo koud metaal achtige klanken, nee niets voor mij… iemand nog intresse in een licentie voor largo 1.0 ?
 
Back
Top