[Hardcore] Roeligun - noname

Roeligun

Nieuwkomer
Lid sinds
18 juli 2009
Berichten
16
Ik het nieuwe lede forum had ik gezegt wat te laten horen dus bij deze.
Ik heb nog geen artiesten naam en het nummer idemdito,.,.

hij is nog niet af maar ik laat het tot na me vakantie rusten zodat ik er dan wat meer inzicht op heb..
 

Attachments

  • Roeligun.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 59
klinkt nice hoor! Vanaf 1.02 zou ik nog wel iets zwaardere bass ingooien maarja wie ben ik:)
Keep up the good work!
 
ik vind de kick een beetje hol, lijkt of er veel hoge tonen zijn weggefilterd? De melo is ook een beetje afgezaagd.

Op zich is het wel leuk, alleen ik vind hem een beetje eentonig ;)
 
de punch van de kick vind ik niet lekker, volgens mij komt dat ook deels doordat bepaalde frequenties missen die normaal voor de "pok" moeten zorgen.
Wat pitchenveloppe modulatie op het begin van de bassdrumsample zou al veel kunnen uitmaken.

De snaredrum heeft teveel laag en drukt daardoor de bassdrum weg door faseverschil van frequenties. Ik zou sowieso een andere sample gebruiken die wat meer petst ipv plopt.
Dus die zijn aanslag in een wat hoger frequentiegebied heeft.

De mix is over het algemeen schel, ik hoor niet echt dat alle samples een eigen plek in de mix hebben. Veel geluiden zitten elkaar in de weg, is deels op te lossen met EQ.

Muzikaal gezien saai, maar dat is voor latere zorg denk ik, eerst de klank wat beter maken.
 
Ga er eventjes werk van maken!

''Hogere'' Snare
Kick wat meer laten ''tikken''
En een en ander aan frequenties doen zodat het mooier geheel word
Da was em he :P,.

Laat het eerdaags wel horen,.

Weten jullie misschien hierover een goeie tutorial ergens op internet (uitmixen) die ik eens onder de loep kan neme?

iig Thxz voor de nuttige info !
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het idee van je track wel lagge opzich.
Je kick mist inderdaad een heldere punch, hij heeft ook echt te weinig bass, het lijkt wel of je met een eq heel veel weg gefiltert hebt?
verder is je mix nog niet goed, maar dat komt met ervaring vanzelf, en er zijn niet echt goede tutorials voor het uitmixen, natuurlijk zijn er genoeg tips op bijvoorbeeld synthforum, maar je moet zelf met ervaring steeds beter gaan mixen op een gegeven moment.
Ik hoor er wel een leuke track in als je het een en ander aanpakt, van mij mag de hele melodielijn anders.

Ik ben benieuwd naar je vernieuwde versie.
 
ondertussen op vakantie geweest maar bender al mee gestopt deze track ;)

wel met een nieuwe track bezig maar deze heb ik nog niet voldoende af om te laten horen

ook was de track hierboven bijna volledig met freeware Vst's gemaakt dus ben nog aan het sparen (wachten op loon) voor paar vst's (sylenth, Z3ta) die me wat meer vrijheid geven in het maken van tracks

wel jullie tips toegepast met Eq etc

ach zodoende leert men toch :P
 
Back
Top