Techno WIP

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.734
Locatie
Nijmegen
Zo hierbij vast mijn inzending voor de contest van volgend jaar :P!

Nah just kidding, maar deze vind ik wel beter gelukt dan mijn vorige track. Ondanks toch ook wel positieve feedback op mijn contest track van dit jaar, baal ik achteraf wel dat ik die had ingezonden. Dat je krijg je er van als je nog ff-tjes wat nieuws wil maken en dan insturen zonder het even te laten rusten. Anyway, dat wilde ik ff van me af zetten en ik heb daarom maar wat nieuws gemaakt, wat een stuk dichterbij mijn "echte" eigen muziek smaak ligt.

Ik hoop dat ik nog wat publiek trek hier, want de aandacht ligt natuurlijk bij de contest. Deze track is bijna klaar, maar ik moet hem nog afmixen en mischien nog wat partijtjes tweaken, iemand nog suggesties wat beter kan? Graag heb ik wat concrete tips, ik hoor wel dat ie op plekken misschien veel te dicht gesmeerd zit en de volumes kloppen nog niet helemaal (maar mijn oren zitten voor vandaag al weer dicht). Dus graag hoor ik: waar, wat en hoe fix ik een en ander!

 
Gelijk maar ff zelf vast wat tweaks uitgevoerd (en nu done for the day :D):

- intro van het acid geluidje wat hi cut, was wat aan de schelle kant
- synth er helemaal tussenuit gehaald (die een themaatje doet, begint in vorige versie met lange noot op 1:09 en dan tot aan 3:05)
- wat fx (noise sweeps) qua volume omlaag

Hier de nieuwe versie:
https://soundcloud.com/the-fifth-bot/20191223-12a/s-12YG9
 
Klinkt goed,mooie track,let wel op met schelheid als je overlap hebt van frequenties (op het einde)
 
Lekker hoor!
Als feedback: ik vind de kick soms wat wegvallen / overschaduwd worden.
Het zou mss heel lekker kunnen werken om alle tracks -muv de kick- door een bus te gooien met een 4/4 sidechain erop; alles gaat dan m.i. nog wat meer grooven, en er is dan een mooi gaatje in de mix voor de kick om in te vallen wanneer hij erin komt :)
 
Klinkt goed,mooie track,let wel op met schelheid als je overlap hebt van frequenties (op het einde)

Thnx! Ja de track is dus zeker nog niet afgemixed, heb slecht hier en daar wat summier ge-EQed, maar ik wilde deze keer graag eens vooraf wat advies, dus dank daarvoor!
 
Lekker hoor!
Als feedback: ik vind de kick soms wat wegvallen / overschaduwd worden.
Het zou mss heel lekker kunnen werken om alle tracks -muv de kick- door een bus te gooien met een 4/4 sidechain erop; alles gaat dan m.i. nog wat meer grooven, en er is dan een mooi gaatje in de mix voor de kick om in te vallen wanneer hij erin komt :)

Moet ik idd ook nog doen, als ik een 4/4 beat heb gebruik ik meestal Gatekeeper (zoiets als LFO tool, maar dan fancier) ipv een sidechain. Voor complexere kicks doe ik er eventueel een sidechain met dynamiq EQ (alleen bass freq eruit, is een nice trick die je met Neutron kan doen). Thnx!
 
Ok, nog aardig wat lopen tweaken aan deze track, zowel muzikaal als in de mix.

Muzikaal (tov de 1e vesie).
- een synth eruit (van 1:09) en daarvoor in de plaats een nieuwe guitar synth, ondersteund door weer een andere synth
- op het einde liep de bass line niet helemaal lekker, dit ook gefixed
- wat mini tweaks aan de percussie

In de mix
Gatekeeper op 2 bussen toegpast (pads & acid sound]
Dynamic EQ met side chain op de bass toegepast
Meer compressie op de kick bus, om het wat meer presence and punch te geven ( tbn ik speel vaak graag wat met kicks, dus dat die soms wegvalt is soms ook wel de bedoeling, soms schakel ik dan over op een wat doffere kick bv, weet niet of je dat bedoelt?)

Nog steeds minimale EQ toegpast, wat low cuts & wat nasty frequencies uit de guitar distoration gehaald

Graag hoor ik nog 1x feedback. Qua song wil ik niks meer veranderen, maar misschien horen jullie nog dingen die beter kunnen, volumes/(overlapping)frequencies. Ik hoor het uberhaupt nu niet meer, het merendeel van de dag bezig geweest dus.... :D

Hier is de laatste versie:

https://soundcloud.com/the-fifth-bot...23-14a/s-a7gYX
 
Back
Top