Yoonchi
Synth Dork
Er zijn op dit moment al systemen die op grond van ervaring, dus input uit het verleden, mogelijke opties genereren, Je kunt dit allemaal in regels vangen. De vraag is tot hoever je gaat met regels herkennen om in te voeren. Aspecten zoals interactie tussen andere systemen(mens, software of robot die speelt) kun je in je regels betrekken. Zelfs aspecten als wanneer speelt het systeem een pitch bend of een glide in een improvisatie, zou je op grond van ervaring er in kunnen stoppen.hey hey niet zo denigrerend over analoge synths ! hehe
Ben het met je eens, het gaat veel verder dan random.. hoe vertel je de computer bijv. dat ook niet-ladder-eigen noten gebruikt kunnen worden, en wanneer, en waarom, en hoe lang ? hoe vertel je een computer wat "mooi" is ?
Daar bijt de hond zich weer in de staart, als jij de computer eerst moet uitleggen wat mooi is, dan kom je weer uit bij de discussie "je krijgt er slechts uit wat je erin stopt".
Ik sta er versteld van hoe ver AI al is.