Yamaha MO6/MO8

Thanks :)

Niemand hoeft dat voor mij uit te maken, ik wil het juist zelf doen! Daarom vraag ik aan welke parameters ik zoal kan prutsen zodat ik zelf de juiste sound kan zoeken, die ik enkel met gehoor kan vinden. Snappie? :D

Ik zou die MO8 gewoon weer verkopen als ik jou was Stabby :D

Hehe nee, ik was juist overtuigd voor de MO8 door jazz muziek van iemand :D

YouTube - starboard Bow- Yamaha MO-6
 
Ok ok, ik zou niet meer reageren maar mag ik nog wel even lachen om de reacties van de anderen of ook niet?

En ik heb de fout gevonden; je moet de MO8 verkopen inderdaad want de sound die je zoekt komt blijkbaar uit een MO6!! Kijk maar naar de titel van de youtube-link...logisch toch?
 
Kun je niet een emailtje sturen naar die persoon van het filmpje? Ik hoor vooral veel reverb en heel heldere geluiden (daar gaat *mijn* omschrijving van jazz) maar dit klinkt mij dan ook weer meer in de oren als wacht-muziek bij de service lijn van je internet provider. Zou ik niet aan hebben gedacht bij een jazz omschrijving.

dat is wat ook manu probeert duidelijk te maken. ;)

Fiters open, misschien zelfs wat met highpass filters experimenteren en lots-a-reverb erover.
 
Als je het karakter/kleur van geluiden wilt veranderen in een rompler kun je het beste beginnen het geluid te pakken dat het meest in de buurt komt bij wat je zoekt en dan gaan experimenteren met cutoff / resonance en effectparameters (of andere effecten op het geluid zetten).
 
In feite zit er niets anders op dan gewoon de edit menu's in te duiken en te luisteren wat er gebeurt als je aan de parameters gaat zitten. Wat vaak ook een wereld van verschil kan zijn: luister je met koptelefoon of via de outputs en speakers. We kunnen je dus allerlei adviezen geven, maar alleen jij kan horen of de sounds gewijzigd worden naar jouw smaak.

Gewoon proberen en vergelijken net als je keuze om uiteindelijk deze synth te kopen :okdan:.
 
Back
Top