Yamaha S90/70 XS Officieel geïntroduceerd!

attachment.php




Ze staan nu op de Yamaha Synth site: KLIK!

Wat specs (90 XS):

Size/Weight

  • Dimensions Width 1,472mm (58")
  • Height 163mm (6-3/4")
  • Depth 385mm (15-1/4")
  • Weight Weight 22.5kg (50.7 lbs.)

Control Interface

  • Keyboard Number of Keys 88
  • Type Balanced Hammer Effect Keyboard
  • Initial Touch Yes
  • Aftertouch Yes
  • Other Controllers Pitch Bend Yes
  • Modulation Yes
  • Contorol Slider Assignable Control sliders x 4
  • Control Knobs Assignable Control knobs x 4
  • Others Data Dial
  • Display Type graphic backlit LCD
  • Size 160×64 dot
  • Backlight Yes
  • Contrast Yes

Voices

  • Tone Generation Tone Generating Technology AWM2 with Expanded Articulation
  • Multi Timbral Capacity 16 Internal Parts + Mic Input Part
  • Ware ROM Capacity 456 MB (when converted to 16-bit linear format), 2,772 waveforms
  • Polyphony Number of Polyphony (Max.) 128
  • Preset Number of Voices Preset: 1,024 normal voices + 64 drum kits, GM: 128 normal voices + 1 drum kits, User: 128 x 4 (Bank 1 - 3: selected and copied from Preset bank), Normal Voice + 32 drum kits

Effects

  • Types Reverb 9 types
  • Chorus 22 types
  • Insertion 53 types x 8 blocks
  • Master Effect 9 types
  • Master EQ 5 bands
  • Part EQ 3 bands, stereo
Songs

  • Recording Number of Arpegio Preset x 6,779 types
  • User x 256 types (when loading the User Arpeggio data of MOTIF XS)
  • Compatible Data Format Playback SMF Format 0/1 (playback only)

Storage and Connectivity

  • Storage Internal Memory 192MB
  • Connectivity AC IN Yes
  • Headphones PHONES (standard stereo phone jack)
  • Foot Control FOOT CONTROLLER1, 2
  • Foot Switch FOOT SWITCH×2 (SUSTAIN, ASSIGNABLE)
  • Microphone MIC INPUT (combo jack),
  • MIDI MIDI IN/OUT/THRU
  • Assignable OUT ASSIGNABLE OUTPUT L, R (standard phone jack)
  • LINE OUT OUTPUT L/MONO, R (standard phone jack)
  • USB TO DEVICE USB (TO DEVICE)
  • USB TO HOST USB (TO HOST)

Power Supply

  • Power Consumption 25W

Bundled Software

  • CD-ROM Cubase AI Disc x 1

Accessories

Included Accessories Others AC Power cord, Owner's Manual, Owner's Manual CD-ROM (containing Reference Manual and Data List)
 

Attachments

  • S90XS.jpg
    S90XS.jpg
    19,7 KB · Bekeken: 88
Zoals altijd... benieuwd naar de prijs. Zal wel een spreekwoordelijke rib uit 't lijf worden, vermoed ik zomaar.

(zal niet naar de winkel rennen om er een te kopen, ben erg tevreden met mij Kurzweil PC1X...)
 
Veel belovend. Er zit een nieuwe piano in van 100MB en audio over USB. Het is alleen niet helemaal duidelijk of direct op computer opgenomen kan worden.
Ook ik ben benieuwd naar de prijs :P
 
Als synth en knopjes en realtime geluidmanipuleer-liefhebber vind ik deze echt totaal NIET boeiend
 
Hey cool!

Een Japanse geluidenbrenger zonder een 10" fullcolour display. Vet retro!

8o)
 
Als synth en knopjes en realtime geluidmanipuleer-liefhebber vind ik deze echt totaal NIET boeiend


En wat moeten we daarmee ? :Z
Voor mij kan het wel mijn eventuele 'main' keyboard worden.
 
Klankenbanken zijn hetzelfde,alleen in een andere behuizing,een andere naam,en het verkoopt weeral.
Soft is de toekomst,betere klanken(GB aan klanken,terwijl je Met MB zit in een hard synth),snellere processors,Vraag me nog af waarom iemand een hardware unit koopt.Gemakkelijker bediening?Ok,maar het komt toch op de klank aan nietwaar?
 
Zat er natuurlijk dik in dat deze zou komen. Ik vind het wel een beetje een gemiste kans dat het display uit de motif xs niet overgenomen is. Ik vind dat grote kleurendisplay wel echt wat toevoegen aan de user interface, en niet alleen bij de sequencer.

Bij effect routings en dergelijke maakt zo'n display het toch ook allemaal wel wat makkelijker.

Enne Bass, je bent wel hard aan je "vintage credibility" aan het werken he? ;)

De XS lijn heeft een pracht van een synthengine, jammer dat je je door de user interface laat afschrikken.
 
Mooi apparaat. Alleen:

Size/Weight
  • Dimensions Width 1,472mm (58")

En dat is dan nog zonder flightcase. Wordt wel een heel groot geheel dan. Het lijkt me ook dat ze links nogal veel ruimte over hebben gelaten naast de wielen.

Ik snap ook niet waarom het display zo minuscuul moet zijn.
Maar buiten dat: :{
 
Enne Bass, je bent wel hard aan je "vintage credibility" aan het werken he? ;)

Ow nee hoor,is gewoon een persoonlijke mening over gear....

Leuk idd als je in een bandje speelt of snel een presetje wil oproepen... Natuurlijk zal er een vette synth-engine inzitten maar met zo'n verpakking zou ik geen eens zin hebben erin te duiken...

maar veel plezier ermee kopers! :okdan:
 
...Het lijkt me ook dat ze links nogal veel ruimte over hebben gelaten naast de wielen.


Da's om je flesje bier neer te zetten :biertje:
 
Ik schat dat de S90 XS rond de €2599 komt te zitten en de 70 XS rond de €2299.

Ik vraag me af of dat zo is als er nagenoeg dezelfde synthengine erin zit als de Motif XS. Zou dan de Motif XS6 & Motif XS7 dan wat goedkoper? Een hele lijn Synthesizers voor dezelfde prijs terwijl de nieuwste ongeveer 2 jaar nieuwer is dan de vorige? We zullen zien.

Ik vindt het cool uitzien en te gek, maar ik ga toch voor de Motif XS. Puur voor de keyboard. Voor in de homestudio vind ik een balanced Hammer keyboard niet handig. Ben namelijk geen piano virtuoos.:dj:
 
De S70XS is nagenoeg dezelfde lengte als de S80 en S90. Vaag.
Had ze erboven gedaan, dan had je een echte compacte stagepiano op de markt kunnen brengen.
 
Wat? Weer geen graded hammer toetsenbord? :frons:

Wel heel mooi verder! 8~
 
Als synth en knopjes en realtime geluidmanipuleer-liefhebber vind ik deze echt totaal NIET boeiend

Ik krijg 'm er ook niet mee omhoog..
wat een doos..
Wanneer stopt men met het verpakken van PC borden in een keyboard met kabouter knopjes .
Het zal niet lang meer duren dat je TE printen handleiding zwaarder word als de gekochte hardware.

een deel van de doelgroep ..de inruilers zal ook hiermee afhaken..
en Yamaha zal zelf deze overbodigheden oplossen via een

superaanbieding 2 voor 2000E

Murc
 
Soft is de toekomst,betere klanken(GB aan klanken,terwijl je Met MB zit in een hard synth),snellere processors,Vraag me nog af waarom iemand een hardware unit koopt.

En waarschijnlijk zeg je dat als thuismuzikant, presets van je softsynths afgaan, lekker achter je computer en heeeeeel misschien af en toe een optredentje maar waarschijnlijk niet? Is maar een gok, misschien zit ik er naast...maar zou heel veel zeggen over je opmerking.

En wat betreft het gaat om sound: opzich wel alleen heb je ook nog eens dingen als dat bijv een 'perfecte' vleugelsound heerlijk is om pianistisch te spelen, begeleiden MITS je echt de directheid ervaart tussen je spel en de computer. Dat is heel persoonlijk daar niet van maar heeeeeel storend en dan neem je soms meer genoegen met een sound die minder realistisch klinkt in sommige oren maar je wel een te gekke partij mee neer kan zetten. Qua sound prikt bijvoorbeeld (om bij de piano's te blijven) Ivory niet door een band heen, maar een standaard Roland of Yamaha soundje wel...enz...enz...enz...
 
Ik krijg 'm er ook niet mee omhoog..
wat een doos..
Wanneer stopt men met het verpakken van PC borden in een keyboard met kabouter knopjes .
Het zal niet lang meer duren dat je TE printen handleiding zwaarder word als de gekochte hardware.

een deel van de doelgroep ..de inruilers zal ook hiermee afhaken..
en Yamaha zal zelf deze overbodigheden oplossen via een

superaanbieding 2 voor 2000E

Murc

Overbodigheden? Als we zo beredeneren dan zouden we nog steeds rondrijden in een T-Ford, de was met de hand doen en de openhaard als verwarming gebruiken.
Laat ze maar lekker doorgaan met ontwikkelen, het wordt er steeds beter op.
Afhakers blijf je houden (en stiekem hebben ze over 2 jaar toch de nieuwste spullen) :doei:
 
Back
Top