MP3 speler <> Sampler <> pads

MichaelG

Nieuwkomer
Lid sinds
6 juni 2009
Berichten
12
Hallo,

Ik ben op zoek naar een compact apparaat dat muziekfragmenten/samples op eenvoudige wijze kan weergeven tijdens het optreden, d.m.v. bijvoorbeeld pads. Ik heb me verdiept in samplers met pads, maar deze kunnen eigenlijk veel meer dan ik nodig heb.

Wat ik zoek: Ik gebruik momenteel een mp3 speler om fragmenten te starten tijdens optredens, maar het bedienen van een mp3 speler tijdens het spelen is niet echt handig. Het gaat voornamelijk om wat langere fragmenten. Bijvoorbeeld: bij het spelen van Bohemian Rhapsody gebruiken we een vantevoren opgenomen koor voor het tussenstuk. Deze start ik dan tijdens het nummer. Maarja, met een mp3 speler gaat dat niet al te handig. Ook ben ik bang dat sommige samplers te weinig geheugen hebben om langere fragmenten paraat te hebben.

Heb al gekeken naar bijv. Roland SP404, maar ook die is eigenlijk al veel te uitgebreid. Een CD of minidisc gebruik ik liever niet. Opnames maken we al met andere apparatuur. Ik speel op een Yamaha S90 en NORD Electro 3. Eerlijk gezegd ken ik de mogelijkheden van samplers niet zo goed.

Iemand een goeie tip om dit op te lossen?

Groet, Michael
 
software: battery, natuurlijk ook ableton maar deze is dan weer veel te uitgebreid voor wat je zoekt. Zullen er wel nog bestaan denk ik.

Hardware: kijk eens naar de andere "sp's" van roland, een mpc van akai kan dit ook maar deze zijn allemaal te uitgebreid. Je kan ook natuurlijk een hardware sampler in rackformaat zoeken en daar een controller aanhangen met pads. Als je hier niet te gek doet, moet je toch ook onder de 300euro kunnen blijven.

Gagarin
 
Ook ben ik bang dat sommige samplers te weinig geheugen hebben om langere fragmenten paraat te hebben.

De meeste samplers zullen met .wav bestanden werken, dus zet eerst eens je .mp3 bestanden om in .wav bestanden en kijk dan hoeveel geheugen je ruwweg nodig denkt te hebben.
 
Back
Top