Motu 828 MKII, asio en SX perikelen.

foxenberg

This really pisses me off
Lid sinds
28 januari 2003
Berichten
627
Locatie
mijn broek...
Ola :okdan:

Ik heb een groot probleem met mijn 828 in combo met een Toshiba Satellite A100-159 en Cubase SX. Ik kan de kaart gewoon installeren en hij werkt in Ableton, Wavelab (in Wavelab kan ik gewoon Motu ASIO selecteren zonder kleerscheuren) en Windows geluiden. Echter nu komt het probleem:

Wanneer ik SX opstart om eea in te gaan stellen, kan ik nog wel de Motu ASIO kiezen, maar daarna sluit SX gewoon niet meer af. Ik moet hem dan geforceerd sluiten. De sync-test is echt een onbeschrijflijk drama. Ook als ik de 'VST-connections' in wil gaan stellen, kan ik niet meer dan 1 stereo paar instellen. Vervolgens Cubase weer geforceerd afsluiten... Als ik SX dan weer opstart, blijft hij hangen in de 'splash-screen' bij 'connections'.

Ik heb de originele driver van de cd geprobeerd en ook de nieuwste driver van de site. Ik snap er echt geen hol meer van. Ook geeft Windows geen speakertje in de taakbalk als ik de Motu heb geinstalleerd (wat hij dus wel netjes doet bij de M-audio).

Als ik bij de firewire eigenschappen van mijn laptop kijk, zie ik netjes 'Texas Instruments compliant bla bla bla device' staan, dus het lijkt mij niet aan de chipset te liggen. Ook al verscheidene kabeltjes geprobeerd. Ik kan sowieso wel zonder problemen een M-audio firewire aansluiten (hoewel SX dan weer de 2e stereo out niet 'onthoudt' na het afsluiten).

Wat kan er mis zijn??? Ik heb dat ding alweer te koop staan, maar ik vind het toch wel een beetje zonde (heb hem net), dus wil niet opgeven zonder een goede zoektocht naar eventuele oplossingen.

Oh ja, ik gebruik XP met SP2 en SX 3.1.944

FoX :doei:
 
Laatst gewijzigd:
Ik had voor mijn huidige setup ook XP met SX 3.1 en nooit problemen gehad.

De vraag is enkel vooral welke drivers je geinstalleerd hebt. De nieuwste driver geeft allerlei problemen in Vista (en vermoed ook in XP) en motu weigert oude drivers online te zetten. Ik heb er met wat zoekwerk toch nog 1 gevonden.

1 van de problemen met de nieuwe drivers is dat hij de in- en uitgangen helemaal verkeerd begrijpt. Er klopt werkelijk geen moer van. Daarnaast loopt hij met de nieuwe driver voortdurend langs. Erg opmerkelijk allemaal voor een bedrijf dat bekend staat om zijn stabiele drivers.
 
Tja, ik heb de driver van mijn Motu-cd (die dus niet werkt) en de nieuwste driver van de site.

Heb jij toevallig een linkje naar die driver(s) en werkt die wel goed in XP. Had jij ook sync- en asio problemen (want daar begint de ellende namelijk mee als je SX opstart).
 
Misschien omdat je een redelijk 'verwaterde' versie gebruikt van SX3?...

Verder moet je eens de voorlaatste drivers installeren van de MOTU, de link staat hier ergens op het forum! (Zoekfunctie)
 
Het is me gelukt met driver 3.7.0!!!! Je wil niet geloven hoe blij ik ben! Alleen houdt Cubase de 8 outputs in 'connections' niet vast. Telkens als ik het instel en ik start Cubase weer op, dan is ie die instelling weer kwijt en staat ie weer op 1 stereo out.

Als ik echter een standaard projectje maak, de outputs daar instel en het opsla, kan ik het daarna gewoon weer goed openen. Dus deze issue is niet echt relevant.

Top!! Bedankt voor de hulp!
 
Back
Top