MC-909 vs. RS7000

persoonlijk zou ik voor de emx gaan en niet de esx... waarom wil je absoluut sampelen? :) zeker als je "techno, acid, electro en breakbeat" wilt maken zou ik de emx nemen en niet de esx...
 
Ik was juist niet zo onder de indruk van het geluid van de EMX, zeker het synthgedeelte. Groot voordeel van EMX tov ESX is dat je vijf synthparts op de EMX hebt. Maar je budget lag rond de 550 euro. Daar heb je tweedehands een ESX en een leuk synthje (AN200, DX200, SH32). Die dingetjes gaan net even wat dieper dan de synth-sectie van de EMX.
 
omdat ik met een sample mijn grooves en eventueel ook melodiën zou maken en ook vind het ik leuk om stukken filmmuziek, stemmen artiesten enz te sampelen en te verwerken in tracks...


grtz
 
Ik heb een Mc909 gekocht voor 420,.. Echt te gek,.. ben r erg blij mee,.. 1 van mn beste maten werkt met rs7000,.. die is r ook erg blij mee.

Gheheh,. heb je ook niks aan,.. deze info,.
 
ondanks ik een rs7k bezit is mijn objectieve mening,
ga voor de rs7k..
met indiv. outboard
 
Ik heb een Mc909 gekocht voor 420,.. Echt te gek,.. ben r erg blij mee,..

Ik zie op MP dat je er idd erg blij mee bent.
 
hallo

vlug ff iets terzijde, bestaat er een nederlandstalige handleiding van de Korg Electribe EMX/ESX?

grtz & thx
 
Daar voor zou je bij Voerman (de importeur) moeten informeren, maar aangezien die in hun complete bestaan nog nooit (normaal) op een email hebben gereageerd geef ik je weinig kans. Als niet online, dan niet ben ik bang... :-(
 
hallo

vlug ff iets terzijde, bestaat er een nederlandstalige handleiding van de Korg Electribe EMX/ESX?

grtz & thx

Leer maar snel engels zou ik zegge. Als je in de toekomst ooit nog es andere of nieuwe gear koopt ben je weer de klos.

Voor de rest zou ik zeggen, moeilijke keuze. Vlak geen van de machines uit. Ze hebben allemaal wat te bieden.
Hangt er ook beetje vanaf wat je al hebt/kan? werkwijze e.d.

Succes met je keuze :biertje:
 
Leer maar snel engels zou ik zegge. Als je in de toekomst ooit nog es andere of nieuwe gear koopt ben je weer de klos.

Voor de rest zou ik zeggen, moeilijke keuze. Vlak geen van de machines uit. Ze hebben allemaal wat te bieden.
Hangt er ook beetje vanaf wat je al hebt/kan? werkwijze e.d.

Succes met je keuze :biertje:

Of koreaans of japans,.. dat werkt ook!!
 
Ik was juist niet zo onder de indruk van het geluid van de EMX, zeker het synthgedeelte. Groot voordeel van EMX tov ESX is dat je vijf synthparts op de EMX hebt. Maar je budget lag rond de 550 euro. Daar heb je tweedehands een ESX en een leuk synthje (AN200, DX200, SH32). Die dingetjes gaan net even wat dieper dan de synth-sectie van de EMX.

dit vind ik toch best wel nice: :okdan:
 
Aan de hand van een Youtube filmpje kan je niets zeggen over de klank.

Check deze eens:


Voor snel een pattern maken is de EMX (de ESX trouwens ook) echt heel geschikt. En er zitten lekker veel knopjes op.
De ESX heeft volgens mij een langere houdbaarheidsdatum omdat je hem vol kan gooien met samples.
 
Mc 909 heeft een dikke vette voorsprong op zowel de emx als de rs7k en dat is een big ass scerm :engel: .
Ik heb een tijdje een rs7k gehad maar je moet echt een hoop dingen op gevoel doen en het chainen van de patterns (je track opbouwen) is echt geen pretje.
Niet dat dit op de 909 zo veel beter is maar het is iig iets overzichtelijker omdat er gewoon meer van je track op het scerm te zien is.
De sampler van de rs is gewoon zwaar iritant langzaam. Begin niet aan het choppen van samples want dat kan soms wel 5 min duren voor een sampletje van 10 seconde en dan moet je nog maar hopen dat het allemaal goed is ingedeeld op je toetsen.
De standaard sounds van de rs zijn idd beter (krachtigger) dan die van de 909 maar de effecten en het mastering gedeelte klinkt net zo goed zoniet beter dan van de rs.
Wat ook een leuke toevoeging van de 909 is is dat je het hele mastering en effecten gebeuren realtime op je pc via een programmatje (mc909 editor) kan editen en monitoren. Echt heel handig.
Ik heb ze allebij gehad en voor mij is de keuze snel gemaakt.
 
dit videotje is erg vet.. 2 electribes in actie..

deze meneer zit hier op het forum btw...

 
Back
Top