[samplers] De hardware sampler?

betreffende kurzweil

betreffende kurzweil

ekstra uitleg:

Omdat ie de best klinkende sampler is, converters & filters.
Omdat ie de diepste synth er gratis bij levert.
Omdat ie de beste real time & geautomatiseerde modulatie-
mogelijkheden heeft.
Omdat -ie live-mode heeft, dit is alle audio van je studio door
de synth heen streamen (K2500/2600/2661).
Omdat ie een van de beste en meest overzichtelijke sample editors heeft met
Mixbeat etc.
Omdat ie een vocoder heeft.
Omdat ie de beste onboard sequencer heeft.
Omdat ie de beste onboard effecten heeft (KDFX; K2500/2600/2661).
Omdat ie schier alle vormen van synthese op de samples los kan laten
( nu ook FM, zie www.dlnsound.com ).
Omdat ie een trouwe & hechte internet community heeft met duizenden programs,
samples, tutorials & utilities....alles gratis af te halen via liefst snelle verbinding.
Omdat ie RAM tracks heeft: als je er 128 Mb in hebt zitten kun je hele sequences
resamplen en je kan weer overnieuw beginnen met sequencen. Zo kan je wel
48+46+44+42+40 etc. stemmen in je sequencer benutten alles keurig gesubmixt
en van wereldklasse effecten voorzien door de KDFX, alles in een apparaat.
Omdat ie WAV, AiFF, Roland, Ensoniq & Akai 1000-3000 formats leest.
Omdat ie customizable flash ROM heeft.
Omdat ie een macro (boot)loader heeft. Je kunt dus tien verschillende Kurzweils
van een harde schijf starten (bv. orchestral, tuknow, movie, C&W, R&B).
Omdat ie een zeer geavanceerd en logische database structuur heeft.
Omdat je alle modulatie mogelijkheden per set up kan vastleggen.
Omdat je samples kan triggeren via de sample inputs.
Omdat Kurzweil zelf alle K-synths backward compatible houdt: ze zijn nu de K2661
aan het voicen....dat beteken dat ik binnenkort voor mijn K2500 weer gratis 500
wereldprogramma's kan downloaden + alle supergeile set ups die ze erbij maken
( en dat voor een synth, die in '96 (de vorige eeuw in keyboardsland) uitkwam.
Omdat je een song van een toets kan starten (met of zonder keysync), om jezelf
te herinspireren.
Omdat ie een zeer uitgebreide sequencer heeft. (Foei, ISP niet stiekum dubbel dingen zetten, stoutertje!)
Omdat ie een zeer uitgebreide MIDI controller heeft (met ingebouwde faderbox:
de MIDI faderpages).
Omdat ie op vijf verschillende sampling frequencies kan samplen.
Omdat ie SPDIF / AES/EBU ins & outs heeft alsmede TOS link optisch.
Omdat je nooit meer wat anders hoeft te kopen als je er eenmaal een hebt!
Omdat je er hard op moet studeren & goed moet leren nadenken ( als je dat
ook na je pensioen blijft doen heb je een verminderd risico op Alzheimer).
Omdat de 88 gewogen toetsen versie zo zwaar is dat inbrekers hem laten staan.
Omdat ie zoveel mogelijkheden heeft dat je hem houdt en niet elk jaar wat anders
koopt ( kan ook niet als je failliet bent gegaan bij de aanschaf ), hetgeen het
milieu spaart (jaarlijks komen er zoon 300.000 samplers en 75.000 synthesizers
wereldwijd op stortplaatsen terecht - tjokvol PCB's en paprikachips).
Omdat je er zo lekker over kan zeiken & doorzagen op internetfora.

Uw correspondent,
ISPdeRuiter
 
Ik was voordat ik met softsamplers begon *erg* tevreden met mijn yamaha A3000 OS2..... ik heb gelukkig geen last van akai-geschiedenis, dus de ietwat andere terminologie heeft me nooit belemmerd, integendeel
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
1500 euro, gebruikt is een optie
\

aangezien je hem niet direct gaat kopen heb je nog tijd om te orienteren
kijk eens als je bij iemand een sampler mag uitproberen om wat meer inzicht te krijgen omdat elke merk wel een eigen karakter heeft

bij mij kan je de akai testen

ik gebruik momenteel een s3000xl en die doet zijn werk goed en ik heb altijd wel resultaat
maar ik zou best wel een emu 6400 ultra erbij willen hebben omdat die toch anders klinkt en de filters zijn veel vetter

ik heb geen ervaring met andere merken samplers dus een oordeel kan ik er niet over geven

en 32 mb heb ik zat aan in mijn sampler tenzij je een hele bibliotheek aan geluiden gaat gebruiken of veel lange samples in stereo
 
Origineel geplaatst door Thaizer
Ik kan alleen mijn mening geven over de A5000.
Heb er dus 128MB, HD en Zip drive in zitten en dat werkt prima.

De interface vind ik persoonlijk waardeloos, veels te omslachtig maar heb inmiddels een soort editor gevonden (bZone) en dat edit een stuk makkelijker.

Samples maken doe ik met de PC en bewerk ze met Soundforge zet ze op een zip.
Klinken doet hij prima, en de filters mogen er ook wezen.
Helaas het meeste wat je op het net of op CD vind is in Akai formaat, of ik moet niet goed genoeg zoeken.

Ben zelf er benieuwd wat de ervaringen zijn van de Akai gebruikers.

Elke interface op een sampler is gewoon klote als je gewend bent met een computer te werken.
Yamaha ondersteund het akai formaat niet. Waarom niet omdat yamaha het of niet snappen of gewoon domweg eigenwijs zijn en absoluut geen er zin of tijd in hebben. Dat is wel jammer van Yamaha.
Overigens vind ik de A4K en A5K niet zozeer een sampler maar meer een synth dan een sampler. En die filters roeleren. Van de akai vind ik minder, maar goed dat is een kwestie van smaak. Dat een Emu en Kurzweil beter zijn weet ik niet. Ken ze niet zo maar ik denk wel dat prestatie prijs verhouding de A4K wint.
 
Beide toestellen hebben de eigenschap dat sampels iets gecompresseerd en wat ge-excite klinken in de hoge freqs tav het orgineel dat wordt gesampeld. Vandaar dat je de indruk krijgt dat ze zogezegd beter klinken.

Ehh Fanaat,

Er wordt een mening van mensen gevraagd, die van mij is dat ik de s1100 een supersampler vind, en over die vergelijking met de s5000, moet ik misschien wel eerlijk zeggen dat wat mij zo charmeerd over de s1100 is dat 'rauwe' randje wat er blijkbaar aan toe gevoegd wordt door die exciter. Er lijkt, ook in vergelijking met mijn s3000xl , meer 'stroom' uit tre komen, hij klinkt op een of andere manier lekker luid, en 'dichtbij' en daar houd ik van.
En misschien wordt mijn objectiviteit wel een beetje vertroebeld door sentiment (het was altijd al een jongensdroom om een s1100 te bezitten ).

Hopend U niet teveel voor de borst gestoten te hebben...

:okdan:
 
Origineel geplaatst door Tactic
Ehh Fanaat,

Er wordt een mening van mensen gevraagd, die van mij is dat ik de s1100 een supersampler vind, en over die vergelijking met de s5000, moet ik misschien wel eerlijk zeggen dat wat mij zo charmeerd over de s1100 is dat 'rauwe' randje wat er blijkbaar aan toe gevoegd wordt door die exciter. Er lijkt, ook in vergelijking met mijn s3000xl , meer 'stroom' uit tre komen, hij klinkt op een of andere manier lekker luid, en 'dichtbij' en daar houd ik van.
En misschien wordt mijn objectiviteit wel een beetje vertroebeld door sentiment (het was altijd al een jongensdroom om een s1100 te bezitten ).

Hopend U niet teveel voor de borst gestoten te hebben...

:okdan:

ik ben het er mee eens wat je zegt en ik merk het ook als ik s1100 samples in mijn s3000xl afspeel
maar de s1100 is denk ik in deze tijd meer een sampler om er naast te hebben omdat de uitbreiding te duur is en scsi wil niet altijd even goed werken bij lange samples
vanaf de s3000xl heb ik er geen problemen meer mee gehad en de interface is toch stabieler maar dat neemt niet weg dat de s1100 een wereld bak is en met name de geluids kwaliteit
het is leuk als je nog een 32 mb s1100 vind voor een leuke prijs maar ja om 5 samplers te hebben is een beetje overdreven

en om de discussie kort te houden de smaken blijven verschillen en ik zou lekker rustig gaan orienteren tot dat je een sampler vind die bij jou muziek past

dus YAWGMOTH lekker bij iedereen zijn sampler testen want misschien is je keuze wel iets heel anders dan een akai of emu
 
Re: betreffende kurzweil

Re: betreffende kurzweil

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
ekstra uitleg:

Omdat ie de best klinkende sampler is, converters & filters.
Omdat ie de diepste synth er gratis bij levert.
Omdat ie de beste real time & geautomatiseerde modulatie-
mogelijkheden heeft.
Omdat -ie...bla bla bla bla....
...en niet elk jaar wat anders
koopt ( kan ook niet als je failliet bent gegaan bij de aanschaf ), hetgeen het
milieu spaart (jaarlijks komen er zoon 300.000 samplers en 75.000 synthesizers
wereldwijd op stortplaatsen terecht - tjokvol PCB's en paprikachips).
Omdat je er zo lekker over kan zeiken & doorzagen op internetfora.

Uw correspondent,
ISPdeRuiter

:D Ok, deze is wel goed onderbouwd heheh :D
Ik heb lang niet alle mogelijkheden benut van dit monster. Maar 1 ding staat bovenaan in m'n geheugen van de K2600R (die nu overigens bij OJS staat), de klank was ongehoord! De sequencer tipt imho overigens niet aan die van een MPC, maar dat is de manier van werken denk ik. En studie is idd vereist. Je zou bij een universitaire opleiding moeten hebben voor een Kurzweil. Damn wat was dat ding uitgebreid. Jammer dat de nieuwe K2661 geen ribbon controller heeft als de K2600. Denk dat als je een Kurzweil koopt, je eigenlijk wel verplicht bent een keyboardversie te halen om het nog enigzins prettig werkbaar te houden.
 
Hoi,

Ik heb een E-MU ESI 2000 sampler 128MB intern geheugen + Externe Plextor SCSI rom-speler.
Goede klank, Snelle verwerking, Goede GUI en relatief goedkoop en ook 2ehands verkrijgbaar.

Uiteraard leuk topic, oneindige discussies over klank en bediening maar er geld maar 1 ding:

Je eigen persoonlijke smaak van geluid, bedienings gemakken etc etc

gr. Jeffrey
 
Zoveel modelen zoveel meningen :). Dat wordt dus heel wat getweak voor dat ik ga shoppen. Dat Kurzweil samplers maakt was mij niet bekend. Ben eigenlijk ook nooit op een advertentie of test van ze gekomen.

Elke interface op een sampler is gewoon klote als je gewend bent met een computer te werken.

Ben ik niet niets gewend :), dus dat maakt geen ruk uit. Daarnaast zijn volgens mij voor al de moderne samplers wel computer editors beschikbaar. Kunnen deze trouwens net zo geeidit worden als de Nord Modular, m.a.w. kan ik filters door drag 'n drop in serie of parallel schakelen, of via een LFO laten aansturen?

Zie veel verschillende geheugenbereiken. Wil gewoon instrumenten (die ik bij een live set niet mee wil nemen) kunnen sampelen, en zang / tekst partijen kunnen opnemen.

Ik hoor het wel! Kom maar op met al die info :)!

Groets,

Yawgmoth
 
gewoon zien dagge iet pakt met USB. Scsi is verdwenen, alleen 2nd hand (hoe lang gaat hij dan nog mee?) Heb er al 1 kapotte staan dus... van mijn S2OOO kan ik binnen twee jaar een ijzeren schuif van maken voor in men werkhok.
;)
 
leuk he
 

Attachments

  • sam.jpg
    sam.jpg
    60,1 KB · Bekeken: 100
zocht eigenlijk een koffiemachine maar vond
deze rack ook wel leuk in de studio staan.:D

Je moet het als 1 sampler zien, ik maak meestal een layer van een 16 bit en een 12 bit
sampler dat krijg je een vol en warm geluid heel apart.
een beetje experimenteren met die samplers dus.
 
Laatst gewijzigd:
smakelijk rackje. Dewelke is nu Da Bomb voor de mooiste kick? Als je dat wil zeggen tenminste;)
 
Mijn €0,02 :

Sinds de prijzen van hardware samplers zo gedaald zijn, KAN je gewoon bijna geen miskoop doen wat moderne samplers betreft. Bij de meer 'vintage' samplers is de prijs/kwaliteit verhouding meer 'n kwestie van smaak. Maar een S5000 voor €1000,-? Dat is minder dan ik 'n paar jaar geleden voor m'n S2000 betaalde (f2450,-)!!!! Als je het kan stretchen zou ik gelijk voor de S6000 gaan; heb je gelijk de 16 outputs en FX board erbij, plus het afneembare display--> scheelt weer RSI. Let wel dat AkSys nog niet onder OSX draait...

Met 'n budget van €1500,- denk je al gauw aan 'n S6000, S5000 (+uitbreidingen), of E6400 Ultra. Allemaal topbakken voor de huidige prijzen. Persoonlijk heb ik alleen ervaring met de S5000 en dat werkt gewoon als een trein.

Trouwens, als je even rondkijkt, heb je voor dat geld ook 'n Z8. Beetje kuttig display, en lelijke plastic look, maar wel FX, veeeel filters, 20gigHD, USB(host!), 10 outputs, 8 knoppen.... In de UK bij andertons gaan ze al voor €1,187.74 (omgerekend). Dat is CHEAP!
 
Ik heb een Yamaha A3000 met Zip,

Maar deze heb ik niet meer aangeraakt sinds dat ik een EMU E-Synth Ultra sampler heb met 20GB HDD en CD-ROM

Van die EMU ben ik heeel content ...
Enorm verschil met de A3000 ...

Hij klinkt heel zuiver ... een aanrader ...

Greetz Bart !
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Trouwens, als je even rondkijkt, heb je voor dat geld ook 'n Z8. Beetje kuttig display, en lelijke plastic look, maar wel FX, veeeel filters, 20gigHD, USB(host!), 10 outputs, 8 knoppen.... In de UK bij andertons gaan ze al voor €1,187.74 (omgerekend). Dat is CHEAP!

Damn... voor dit geld zul je maar even over de plastic look moeten kijken. Gelijk 512 mb inproppen omdat dat nu nog niet zoveel kost en loos gaan :D
PS, weet je zeker dat die outputs er al inzitten, want die zijn normaal toch niet standaard bij de Z8?
 
Bij de Z8 is dat 8Ch individual-outs board ook niet standaard en is iets van een 499 EURO extra!!!, de sm**rlappen. Ook weeral veel goedkoper in Engeland. Maar toch raar dat dat daar niet standaard opzit nu in deze tijd van software samplers.:(
Bwa, nog even wachten en hunne Euro zal wel vallen, beginnen ze ineens weeral speciale akties te doen enzo....
Ik wil ook een nieuwe hardwaresampler en had ook aan de Z8 gedacht omdat ik akai nu eenmaal gewoon ben, maar heb nu toch geen geld, en als ik geld had konden ze fluiten, alleen al vanwege die afripperij van dat board weeral. Ik zoek nog wel even een okkazie scsi zip, voor het geval ik brox zou hebben in de nabije toekomst. bye bye akai:doei:
 
is het filter van zo'n akai s-2000 een beetje gemakkelijk aan te sturen vanuit cubase sl / via midi ?

?
 
Back
Top