Samplers. Welke heb je nog en waarom?

Oh het is niet eens hexadecimaal. Makkie!
ow, zeker wel hoor, leuk om je hoofd over te breken als 11 jarige die het engels nog niet machtig genoeg is om het dikke masos boek te begrijpen:

1681419798933.png
 
Voordat ik deze draad helemaal bevuil, hier staan een hele berg files mbt de ensoniq mirage, incl. pdf manuals, dus download ze, sla ze op, voordat ze niet meer online staan:

Ensoniq Mirage files - internet archive
 
klopt allebei, maar darmee kun je bij een e-mu nog steeds geen wav bestanden van je computer inladen. Wel je opgeslagen materiaal binnen de sampler wat beter beheren.
je kan sample dump doen via bijv. soundforge via midi en je hebt nog de optie om chickensys translator te gebruiken als je wel scsi hebt.
 
Is er hier een SP1200 gebruiker die bijgesloten wav bestandje zou willen samplen en 7 omlaag zou willen pitchen? Ik ben benieuwd hoe de hi-hats en sleigh bells klinken.
 

Attachments

  • Average White Band - Schoolboy Crush Intro Left +7.wav
    313,9 KB
Korg M3 (maar gebruik de functie niet)
Roland Fantom G8 (sample ik eigenlijk het meest mee, werkt lekker met dat grote scherm)
Akai MPCx (wordt steeds meer gebruikt. Fijn apparaat.)
Hoe klinkt de sampler van de g8?
 
Dat klinkt lekker. Bijzonder om te horen hoe scherp de attacks worden/blijven. Zou die mod ook kunnen op mn Akai S01vraag ik me af...?
Mogelijkheden met oude samplers.
Dat gaat inderdaad met wat geluk. Want deze maakte ik met de Akai S01
Kijkend na de opname lijkt wel of alle visuele punten er af geschoren zijn.
Alles met hardware.

bovenaan met de naam Zeven ` minuten durende topper.`
BandLab - Make Music Online bovenaan.

Van Interface-Amsterdam hebben ze hem toen op de in het blad CD-rom+geluidsopnames meegeleverd.
Want ze vonden dat geluid wel bijzonder.
 
Kijk nou, wat ik nog gevonden heb, achter 'n paar verhuisdozen naast een lege AN1x...
M'n Peavey sampler!

Met deze sampler heb ik het meeste (qua drums) gewerkt destijds...(1996)
Drumloopje van 3 a 4 sec samplen met de SX en via SCSI doorversturen naar de SP
en via MIDI naar de Cubase...

PeaveySX-2:SP.jpg
 
Twee floppy's laden voor één piano sound koste (terwel ik een u-20 had) idd iets te veel tijd...
ik gebruikte de SP/SX voornamelijk voor drumloops...
Mijn 12 CH mengpaneeltje zat al vol en was net genoeg voor L en R (mono)
Dus die andere outputs heb ik nooit gebruikt...


Zucht... Floppydisc's...
Dat waren nog eens oplaad tijden:z:D
 
E-mu E4XT
E-mu E4 Platinum
Akai S612
Akai S900
Akai S950
Akai S1100
Akai S5000
Ensoniq EPS16+
Korg DSM1
Roland S550
Roland MKS100
Dynacord Add-One + Add-Drive
Cheetah SX16
Peavey DP + SX


Tot so far wat ik nog heb.

Waarom? Geen idee 🤓 Ik gebruik alleen de Dynacord en de S950 in de praktijk, vanwege het character en uit praktische overwegingen.
 
Waarom? Geen idee
Misschien delen van midi en audio kanalen...(hoeveel minikanalen? 16x 16x + 32x + 32 keer en meer...)
Allemaal verschillende filters, effecten, funkties en idd, character plus bediening...
zelfs die onbekende, zoals die Cheetah...
En natuurlijk: A lot of GAS!! :D
 
E-mu E4XT
E-mu E4 Platinum
Akai S612
Akai S900
Akai S950
Akai S1100
Akai S5000
Ensoniq EPS16+
Korg DSM1
Roland S550
Roland MKS100
Dynacord Add-One + Add-Drive
Cheetah SX16
Peavey DP + SX


Tot so far wat ik nog heb.

Waarom? Geen idee 🤓 Ik gebruik alleen de Dynacord en de S950 in de praktijk, vanwege het character en uit praktische overwegingen.
Oh nog vergeten:

Yamaha A3000
Yamaha A5000

Ik zoek nog een:

Ensoniq Mirage rack (zijn altijd cosmetisch gaar
Yamaha TX16W (idem

Uiteindelijk ga ik alles wel gebruiken, maar ik ben langzaam van in the box samplen naar hardware aan het verschuiven om redenen die Googol hierboven aanhaalt :D
 
Ik heb alleen nog de s6000 ( decoratief ) , de rest op het plaatje is nagenoeg allemaal weg , nu gewoon weer een slaapkamer met minimaal aan apparatuur :D
 

Attachments

  • image_56351.jpg
    image_56351.jpg
    798,4 KB · Bekeken: 47
Back
Top