Samplers. Welke heb je nog en waarom?

Korg DSS1 > Ooit gehad in de ninetees.. probeerde destijds van alles en iedereen's synths samples te maken. Veelal singlewaves, of gemixte waves.
Doel was daar een 'groot' bestand van maken van heel veel golfvormen in het RAM (512kb :D).. kon ik uren zoet mee zijn :)
Paar jaar terug, toen ik weer bezig ging met muziek maken vrijwel als eerste gekocht.
Het is een sampler maar qua structuur doet ie meer aan een monotimbrale, analoge hybrid synth denken.
En geen gedoe tijdens het editen met sampels selecteren).. .
Heerlijke, analoge filter (24/12db schakelbaar) + functies als unison, osc sync en zelfs een bit reducer (alsof 12 bit te veel zou zijn) maken hem redelijk uniek. :mega:

Korg DSM1> De folder was destijds soort van prikkellektuur aangezien ik een DSS1 had. :D
Als synth gebruiken valt ie tov de DSS1 een beetje tegen qua structuur.. maar heeft het 4 voudige aan geheugen en 16 outs.
Geen Reso op de filters (zoals bij de DSS1) maar ze klinken toch erg goed en 16x dus.
Snelle envelopes ook. Met de basis synthfuncties en de onboard single waves kun je al erg leuke dingen te doen.

Ja we delen dit.. Ik heb net weer op reverb naar DSM-1 Gekeken. Het is trouwens mogelijk om hardwired de resonantie aan een potmeter te hangen. De aansluiting zit gewoon op de chip.
Maar wat een bak die DSS-1 Staat er nu weer 1 te koop op forum. Heb al contact gehad. Twijvel Twijvel. Ben nu toch ander pad op.
Kon die bak wel dromen kwa programmeren na een tijdje.. De sound is fenomenaal.

Mijn laatste twee samplers (heb zoveel samplers gehad weet niet eens meer) waren trouwens beide Akai s01 met gotek's. Leuke was dat je via midi met elkaar kon laten communiceren en samples overzetten/managen.
Ja de sound uit HW samplers blijft toch bijzonder. Al waren dit de minst begeerde modellen.

Ik heb nu kwa HW alleen nog een sample player in de Drumlogue, editten in Audacity (wat een mooi programma) en hubs in de Drumlogue.
 
Samplers zijn nostalgisch voor mij altijd als ik de Futuremusic opensloeg stonden daar de samplers prominent in. Heel veel van mijn favoriete muziek is gemaakt met een zeer beperkte setup rondom een sampler. Ik zit er momenteel aan te denken om een setup te bouwen rondom een EMU 6400 of iets in die richting met wat effect bakken en een kleine modular. En Kijken hoe ver ik kom. Wat is tegenwoordig de gangbare prijs voor een 6400? Of een van de andere latere volledig uitgebouwde versies van de EMU reeks?
 
E-mu is top. Ik had alleen zo graag eens een Kurzweil 2500 met sample optie en kdfx willen testen.. nooit van gekomen
 
Ik gebruik een ensoniq mirage om samples tr vernachelen op een mooie manier. Ik sleur de output dan ook nog door een vintage preamp en een buizen compressor. Als ik m vervolgens digitaal sample in m'n s950, heb ik goud 🥇
 
Ik heb voor de Ensoniq Mirage een Electra One template voor Soundprocess OS en Masos 2 gecode.
Nu heeft de 3.5 firmware wat issues en werkt de Soundprocess OS template nu niet volledig. Wellicht moet ik een andere manier vinden.
 
Ik gebruik een ensoniq mirage om samples tr vernachelen op een mooie manier. Ik sleur de output dan ook nog door een vintage preamp en een buizen compressor. Als ik m vervolgens digitaal sample in m'n s950, heb ik goud 🥇
Nou daarom vind ik zo’n sonicware 12bit wel interessant. Zou trouwens ook graag Mirage willen hebben trouwens.
 
Ik overweeg die van mij te verkopen.
Keyboard versie met gotek. Heb alle keys serviced en de psu ge-recapped....

Wel moeilijk omdat ik zoveel tijd in het coden van de templates heb...

Let wel dat de Mirage een pittige bak is om te leren.
 
Ik overweeg die van mij te verkopen.
Keyboard versie met gotek. Heb alle keys serviced en de psu ge-recapped....
Waarom? Ruimte? Ik heb zelf Max buro en 1 key statief plek.. heb Mirage vaak overwogen…
 
Ik heb teveel spullen.
Ruimte niet echt maar wil wel gaan inkrimpen.
Een aantal dingen staan hier maar.
Vol expanded xv5080 met aes ebu, ram, SCSI SD, 4 srx en srjv kaart, DX11, Ensoniq Mirage, Pioneer AS1, DP/4, Roland Go Keys, Pioneer SP16 ( daar heb ik er 2 van ).

Nou ja heb het vaak overwogen....die weg te doen. Moeilijk verhaal..

Maar voor 1 keyboard zou ik niet de Mirage nemen. Is niet het fijnste keyboard.
 
Heb jij trouwens in de sp16 weleens gewerkt met single cycle Waveforms? Ik ben daar nooit aan toegekomen
 
Ook heb ik even een tweedehans
Unknown-2.jpeg
gehad...
Maar vanwege z'n
Unknown.jpeg

Complexiteit, niet meer gebruikt...
WOW! Een
images-1.jpeg
en daar in de winkel stond de module versie van 500 euro/gulden te koop
Dus ik kopén en...:dubbel::o:
 
Ik overweeg die van mij te verkopen.
Keyboard versie met gotek. Heb alle keys serviced en de psu ge-recapped....

Wel moeilijk omdat ik zoveel tijd in het coden van de templates heb...

Let wel dat de Mirage een pittige bak is om te leren.
Welke versie is het? Kun je me een pm met wat meer info en evt foto's sturen?
 
Deze thread lijkt me de enige(?) die qua oude hardware samplers nog een beetje levend is, dus sta me hier dit vraagje toe:

Kan die kleine Akai MPC500 ook .MID files (Standard Midi Files) importeren? (loaden, en dan aan een sequence toewijzen)

De manual noemt wel dat je een sequence ook als .MID kunt wegschrijven (saven als een SMF, type 1), maar het laden zie ik nergens bevestigd, ook niet elders op het internet.

Groeten/bedankt :halleluja
 
Ja hoor, dat kan. Het lijkt logisch maar ik heb het toch maar getest. Hij vraagt na het laadcommando in welke locatie de sequens moet worden geladen. De beste blijk van dank is als je muziek van me bij Groove.nl koopt. Daar doe je jezelf ook een groot plezier mee. :)
 
De Akai S01 kan niet time stretchen om een beetje onopvallend te doen kun je dan enkele midi noten naar boven en naar beneden.
Als er een octaaf hoger ingezet wordt gaat de snelheid ook verdubbeld worden. (à la Donald Duck)
Omgekeerd een octaaf naar beneden is ook een halve vertraging van het hele geluid. En alles ertussenin.
Dan heb ik nog de next DJS-24 tweedehans een goedkoop dingetje. Waar geen midi op zit. Met maar 15 seconden laadtijd. En ook geen geluiden kan bewaren als de spanning er af is. Het enige is dat het wel een precise edid kan geven door hardware matig te trimmen. Met hooguit acht verschillende samples als er nog tijd voor over is. Wel zijn er continue snelheidswisselingen te maken voor en achteruit. Maar dat kan tegenwoordig met elke sampler.
 
Back
Top