Just checking interest: Group buy Beatsqueezer sampler (STM32F4 mcu)

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.145
Locatie
HybriDe L!Fe
Ik will bij deze pijlen of er hier interesse is voor pcb's voor de beatsqueezer?
Dit is geen normaal DIY project maar SMT dus will bij deze ook checken wat de opties zijn.

1. bv wellicht een beter idee om de pcb's te laten maken en alle componeneten te laten assembleren op het board.

2, Een andere optie is om de pcb aan te passen en en RAM + MCU alvast te laten assembleren en veel componenten te vervangen voor "through hole" waar mogelijk.

Ik heb zelf wel wat SMT projectjes gedaan dus zou het zelf niet zo erg vinden om wat SMT componenten te solderen. Maar de STM32F4 MCU en FLASH geheugen en DAC zijn well erg klein en denk niet dat dit verstandig is.

De firmware is niet opensource maar de ontwikkelaar denkt daar wel over.

Gerber files en bom hier https://dl.dropboxusercontent.com/u/41082176/beatsqueezer/beatsqueezer_design_resources.zip


Ik heb zelf geen ervaring met pcb's ontwerpen of aanpassen dus als iemand kan helpen graag.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en als er genoeg interesse is ga ik rond shoppen en kijken wat er prijs technisch mogelijk is.

Denk dat het om minimaal 5 boards zal gaan maar bv bij 10 zal dat in prijs schelen.

4.jpg

Main features:


  • CD audio quality 44100Hz 16 bit stereo output
  • 16 voice polyphony
  • 128 samples per bank
  • Up to 128 banks
  • 3 LEDs for note on, control change and samples playback indication
  • 4 knobs
  • 1 rotary encoder with button
  • 16x2 character lcd display
  • Powering thru USB mini socket (5 volts)
  • MIDI thru MDI IN (DIN5) and USB-MIDI at one time
  • Loading banks from SD card (supports FAT16, FAT32)
  • Up to 1GByte flash memory (all for user banks)
  • Built in bootloader for firmware upgrade or installation different one
  • Intuitive and simple navigation in menu, using only one rotary encoder
  • Supports pitch bend wheel +2/-2 semitones NEW
  • Supports modulation wheel with selectable mode (Vibrato value, Low Pass Cut Off, Flanger value or Volume) NEW
  • Supports expression pedal with selectable mode (Vibrato value, Low Pass Cut Off, Flanger value or Volume) NEW
  • Supports sustain pedal NEW
  • Supports sostenuto pedal NEW
  • Supports channel pressure (Aftertouch) with selectable mode (Vibrato value, Low Pass Cut Off, Volume or disabled) NEW
  • Supports program change (Bank selection) NEW
  • Smooth parameters changing of filters and FX NEW
  • Loop point for each sample
  • Cut group for each sample
  • Dynamic or fixed velocity for each sample
  • "Ignore note off" behaviour for each sample
  • Stereo panorama for each sample
  • Possibility to define default values for all filters parameters
  • "Smart knobs" behaviour
  • "Live looping" mode
  • Selectable USB-MIDI wire (1-16) NEW
  • Selectable MIDI channel (1-16)
  • Minimum bottom velocity (0-127)
  • Staccato or legato attack for LP ADSR filter
  • Saving and loading settings NEW
Filters:


  • low pass resonant filter
  • ring modulation
  • flanger
  • stereo rotary vibrato
  • limiter
  • bitcrusher
  • granular glitch
  • delay with low pass and high pass filters
  • ADSR envelope for amplitude
  • ADSR envelope for low pass filter
http://www.hypnotriod.org/beatsqueezer/
 
Last edited by a moderator:
Heb all even de parts gesourced en dat komt op ongeveer 14 euro voor de wat duurdere parts. de weerstanden en capaciteitjes en LCD niet inbegrepen.

Voor de pcb heb ik een offer voor 5 en/of 10 pcb's lopen.

Daarna zal ik proberen om de totale kosten te krijgen voor volledig assemblage want anders is het gewoon niet goed te doen.
 
veel Chinese pcb houses leveren ook assemblage mogelijkheden. je kunt bv. kijken bij seeedstudio of pcbway.com.

Verder zit er redelijk wat throughole op die boards. Ik zou die lekker zelf solderen en de SMD laten plaatsen.
 
Hi Heiko, Das idd een goede tip. Ik zal seeedstudio en pcbway.com checken.
Ok Brz idd naar prijzen ben ik aan het kijken. houd je op de hoogte.

Cheers
 
Vandaag de hele dag parts gesourced en een paar qoutes aangevraagd.
Voor niks want de designer wil 1 unit met mij ruilen. Dit topic kan dicht. Cheers Tim
 
Wow, cool ding! :okdan:

Zou ik ook wel willen hebben, alleen ik begrijp dat je alle parts zelf moet zoeken en solderen (wat ik niet kan). Maar wat kost dit ding compleet?
 
Ik denk dat het niet echt diy geschikt is. Zo een micro controller of nand flash chip solderen is echt niet zo makkelijk. Je zult ook een microscoop.nodig hebben om je werk te controleren. Ik heb inmiddels een quote aangevraagd voor 2 of 5 pcb's incl. assembleren. Maar das niet meer nodig omdat ik de unit ruil met de maker. Check op facebook de beatsqueezer groep hij heet Ilya Pikin.

Cheers Tim
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top