Binnenkort: Cubase 5?

:D ik kan wel om die opmerking lachen, hoor mario010

..beetje minder koffie/meer slaap, guys
 
Hou die Warezz gedachten maar voor je, gebruik van illegale software/softsynths wordt hier op het forum niet gewaardeerd.
als je al niet meer mag denken wat je denkt pffff, de allergie gaat wel erg ver halleluja:engel:
 
Leuk, Cubase 5. Ik heb vorige week pas Cubase 4 besteld. No way dat ik een betaalde beta-tester voor Steinberg wil zijn :-)

Ik kijk na een jaartje wel hoe Cubase 5 draait. Ik geloof nooit dat het veel gaat toevoegen ten opzichte van Cubase 4.

Adobe gaat trouwens nauw samenwerken met Nvidia om ervoor te zorgen dat de ultrasnelle videokaarten van tegenwoordig straks realtime allerlei plugins kunnen renderen voor videobewerking. Ik denk dat het niet lang gaat duren voordat Logic Studio deze technologie gaat ondersteunen.

Ben benieuwd wat Steinberg dan gaat doen !
 
Hallo,

is een poos geleden dat ik hier geweest ben.

No way dat ik een betaalde beta-tester voor Steinberg wil zijn :-)

Wat we volgende week gaan announcen op de NAMM kan ik natuurlijk niet vertellen. Maar ik kan wel mededelen dat we bij Steinberg anders zijn gaan werken: "Agile / Scrum" Dit zal zeker te merken zijn met nieuwe toekomstige releases van ons en nieuwe features.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Agile-software-ontwikkeling

maar dat bugvrij werkend maken van nieuwe features bij een release is ze de afgelopen 5 jaar dus niet meer gelukt
Dan ben je Cubase VST 5 vergeten (7 jaar geleden zo uit mijn hoofd) :walker:

Gr,

Chris
 
Chris, komt er nog een final "final" release van 4, waar de laatste bugs uit de Cubase.net forumlijst nog zijn meegenomen?
 
Hallo,

is een poos geleden dat ik hier geweest ben.

No way dat ik een betaalde beta-tester voor Steinberg wil zijn :-)

Wat we volgende week gaan announcen op de NAMM kan ik natuurlijk niet vertellen. Maar ik kan wel mededelen dat we bij Steinberg anders zijn gaan werken: "Agile / Scrum" Dit zal zeker te merken zijn met nieuwe toekomstige releases van ons en nieuwe features.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Agile-software-ontwikkeling

maar dat bugvrij werkend maken van nieuwe features bij een release is ze de afgelopen 5 jaar dus niet meer gelukt
Dan ben je Cubase VST 5 vergeten (7 jaar geleden zo uit mijn hoofd) :walker:

Gr,

Chris

Zo van: "laten we vanaf nú eens klantvriendelijk worden en met regelmaat bestaande problemen aanpakken".

Wereld idee :D
 
Hallo,

Chris, komt er nog een final "final" release van 4, waar de laatste bugs uit de Cubase.net forumlijst nog zijn meegenomen?

Helge Vogt (Cubase Product Marketing) heeft geschreven op Cubase.net dat Cubase 4.5.2 in "princiepe" de laatste versie is, maar 100% zeker is dat nog niet. Ik zou er in ieder geval niet op gaan hopen, want de kans is erg klein.

Gr,

Chris
 
Dus de upgrade van 4.5.2 naar 5 gaat gratis worden?
Goed bezig! :P
 
Hallo,

Zo van: "laten we vanaf nú eens klantvriendelijk worden en met regelmaat bestaande problemen aanpakken

Het voordeel van "Agile / Scrum" is dat je al tijdens de ontwikkeling aan het testen / bugfixen bent. Het is nu niet meer zo dat bijv een Product Manager een "boek" schrijft van meer dan 600 pagina's (SX3 geloof ik) waar elke functie, knopje etc precies is beschreven, en dat wanneer het hele pakket klaar is richting de Q&A gaat en dan getest word. Sommige functies kunnen al 1 a 2 jaar voor die tijd al geprogrammerd zijn.......... (weet jij nog precies wat je een jaar geleden gedaan hebt ? Nu gebeurd het allemaal op hetzelfde moment: programmeren, Testen, Bug fixen etc.

Of er nu snellere maintenance cycles komen kan ik niet zeggen, maar het aantal problemen die kunnen onstaan is veel kleiner geworden. Er zullen na elke release noch steeds bugs gemeld worden die we nog niet weten. Maar het aantal zal een stuk lager zijn, en de ernst (crash) daarvan ook.

Wij zijn bij Steinberg erg positief over deze manier van werken.

Gr,

Chris
 
Vertel ons wat. Da's al moeilijk zat met buggy software. ;)
 
Dus een volledig normaal draaiende versie van Cubase 4 komt er niet meer? (tijdens timestretchen lege vensters, onderbreken van realtime renderen omdat een externe plugin gebruikt word, verspringen van vocals, problemen met normalizen, en ga zo maar door)

Daar gaat weer 800 nogwat euro voor iets wat dus nooit 100% gaat werken.

=(=(=(
 
Ok, nog een vraagje: Cubase 4 in Augustus aangeschaft bij Peter Verspuy, factuur niet opgestuurd naar Duitsland, kom ik op basis van de factuurdatum (de de volle mep betaald in de grace period vlak voor de prijsverlaging) kom ik op basis van de factuurdatum nog in aanmerking voor de 50% discount op de eerst volgende aanschaf zoals aangekondigd destijds op Steinberg.net?
 
Hallo PimPamPeter,


Stuur mij een lijst met de problemen die je hebt inklusief de repro's zodat ik dat kan checken. Dit is mij "zo" niet bekend. Stuur het naar info ( at ) Steinberg (de) en zet mijn naam in het onderwerp van de Email. Op dit moment hebben we het erg druk, dus het kan een paar dagen duren voordat je antwoord van mij terug krijgt.

@ Raphie

Sorry, maar tot nu toe is geen Cubase 5 aangekondigt. Dat er een Cubase 5 komt is logisch, maar dat kan ook in April zijn op de Musik Messe. Wacht eerst af wat er volgende week announced wordt, en stel dan de eventuele vragen.

Gr,

Chris
 
Nou sorry dat ik het even zeg, maar de echte miljoenen worden niet met de "duitse degelijkheid" gemaakt. Cubase maakt een inhaalslag ten opzichte van anderen, maar er zijn, ho maar....

Ik denk dat ik toch wel een hele zware gebruiker van Cubase ben, maar ik adviseer het niet zomaar iemand om het te kopen! En als we het over centjes gaan hebben, wie vergoed de TIENTALLEN uren die je jaarlijks kwijt bent omdat de nieuwste Cubase update het een verhelpt, en je een ander probleem aansmeert???

Bij mij in ieder geval de komende 3 jaar geen nieuwe versie van Cubase, ik ben het helemaal zat... (ja, ik zit nog in de studio, en JA, net WEER vertraagd doordat dat schitterende programma niet doet wat het moet doen)
 
We wachten rustig af.:D

Chris, ik had ook nog een vraag die ik op Cubase.net ook al had gesteld maar waar nog geen antwoord op is gekomen.

De Yamaha mr816 driver heeft hele mooie intergratie op de inputs (de meeste control panel functies kun je op deze manier ook vanuit C4 aansturen) maar deze functionaliteit is niet beschikbaar als je al je inputs gebruikt voor External Instruments.

De Control panel kan niet gelijk actief zijn met C4, dus komt er nog een driver update of intergration update die dezelfde functies ook beschikbaar maakt op external instrument channels?
 
als je al niet meer mag denken wat je denkt pffff, de allergie gaat wel erg ver halleluja:engel:

Sunny, denken is prima, we leven in een vrij land en als jouw normen en waarden omtrend software wat lager liggen als die van mij, dan is dat jouw keuze.

Maar als ik een kwart maandsalaris opzij zet voor een Cubase pakket en iemand anders vind dat hij maar gratis SX3 moet gebruiken en het idioot is dat er nog geen goed werkende crack voor C4 is, die strijkt mij gewoon tegen de haren in. Het 2e punt vind ik nog niet zo erg, eigenlijk alleen maar goed! Lang leve Synchrosoft! :D

Maar als je feedback binnen loopt, dan neem je toch ook niet zo een Cubase pakket onder de arm mee? Ze zeggen wel eens "gelegenheid maakt de dief" maar het blijkt maar weer dat dat voor een aantal mensen helaas wel de waardheid is.

Wil iemand iets gratis, wees dan een vent en gebruik open source, reaper etc. Vind je dat kut, koop dan gewoon betere functionaliteit. Wel 1.000 euro kunnen uitgeven voor een synth, maar geen 500 euro voor Cubase (maar het wél gebruiken) gaat er bij mij niet in....... punt!

En daar een beetje amikaal, lichzinnig, lacherig over doen irriteert me helemaal. Hoe denk je dat developers betaald moeten worden? Welk gedeelte van de Steinberg P&L gaat op aan compliance management en preventie. Waarom is een acqisitie van Synchrosoft noodzakelijk? Juist door prutsers die het verzieken voor anderen. Cubase had minimaal 20% goedkoper kunnen zijn (of 20% meer marge op de P&L) wat in beide gevallen direct de ontwikkelaars en dus ons als gebruikers ten goede kan komen.
 
Voor de lijst met problemen hoef ik alleen maar te verwijzen naar het onvolprezen cubase.net, waar dhr. Beuermann nota bene zelf moderator is.
Hier zijn met enige regelmaat problemen aangedragen die ondanks regelmatige herhaling van meerdere gebruikers stelselmatig door Steinberg werden 'ignored' (dwz. ondanks vele vriendelijke verzoeken geen enkel antwoord, werkelijk stijlloos).

Dus dat er nu geen duidelijke en dekkende lijst met problemen ligt, lijkt me een kwestie van werkwijze bij Steinberg.
Maar misschien kunnen ze er daar nog een fancy methodologie aan koppelen om in de toekomst wel serieus met hun klanten om te gaan? Misschien iets met ITIL, ASL, BISL of Cobit misschien? Ook erg hip tegenwoordig! :W

In ieder geval no way dat ik zometeen weer klaar sta met een zak met duiten om dit soort geneuzel te sponsoren.
Misschien moet Steinberg eens in de managementliteratuur nazoeken wat er meestal gebeurt met bedrijven met een chronisch ontevreden userbase... :stupid
 
Back
Top