Hoe krijgen jullie een vocal lekker in je mix ?

http://www.2shared.com/file/4508475/72fc68fc/Muilkorf-Het_is_Muilkorf-_de_echte__.html

Dit is een nummer wat ik heb gemaakt met 3 rappers, en ik als beat maker en de opname/mix.
Maar in het mixen ben ik niet echt een pro in.

Wie kan er naar luisteren en mij tips geefen

En nog bedankt voor jullie tips...

Sjees... ik zou graag willen luisteren en tips geven, maar voeg gewoon je mp3 ff toe als bijlage hier. Ik word namelijk helemaal knettergek van die POKKE-upload sites, die nooit werken, waar 400 linkjes in staan en waar ik op een brakke ochtend als deze (inclusief humeur) niet weten zou waar ik op moet klikken en als ik ergens op klik dat ik dan 499.998 popupjes krijg met KUT-kansspelen, waar ik helemaaal niet op zit te wachten!

Dus....... :koffie:
 
http://www.2shared.com/file/4508475/72fc68fc/Muilkorf-Het_is_Muilkorf-_de_echte__.html

Dit is een nummer wat ik heb gemaakt met 3 rappers, en ik als beat maker en de opname/mix.
Maar in het mixen ben ik niet echt een pro in.

Wie kan er naar luisteren en mij tips geefen

En nog bedankt voor jullie tips...

zo die breakbeat is vet nooit eerder gehoord :erm:

denk dat je met deze stijl alles helemaal inelkaar moet compressen met overal clipping liefst in 8 bits voor het gewenste rauwe effect. Als je het heel sjiek gaat afmixen wordt dat raar icm. met de sfeer van de rest van het nummer ('schijt aan alles' om het even kort samen te vatten :okdan:)

ps. denk dat subgroover ea. vooral op zang doelen. Raps weet ik ook niet zo net of je dat met stereo-effecten moet verfraaien... tenzij je nate dogg heet natuurlijk 8>
 
Ja idd erg vaak gebruikte drum line van james brown, daarom ook die sample van james in het begin. (Een broer van een van die rappers uit me band is drummer dus.... en ik heb ook een trigger finger)
Ik heb veel meer hip hop producties treed ook vaak op, alleen ben ik dan echt op zoek in platen winkels naar samples. (En vette drum lines)

En ik wil er voor zorgen dat de vocalen meer in het nummer zitten,
Voor de rest maken we rauwe hip hop, dus fuck de rest maar :luv:

We zijn nog jong en erg amateuristisch, maar in de toekomst wil ik, meer hip hop gaan maken met echte instrumenten, (dus minder samplen).
Ik begin in februari in Utrecht een opleiding.







En erg bedankt voor de tips in dit topic.
 
Laatst gewijzigd:
even off topic

Omdat ik vaak in plaatenwinkels te vinden ben, ken ik al heel wat goede samples.
Vaak hoor ik ook in Hip hop die samples terug,
vaak zijn het hele loops, "wat ik zelf overgens ook nog veel doe".
Maar als je dan een album wilt maken krijg je dan geen shit i.v.m gebruikte samples ?\


BV http://nl.youtube.com/watch?v=RvksAbzWDZU&feature=related
 
Laatst gewijzigd:
En waar ik heel erg benieuwd naar ben is andere hip hop producers
hier die ook samplen, (dus geen Vsti hip hop)
 
Weet er niemand een goed adresje waar je vocalen kan aanleveren en dat zij het met gave effecten in je track mixxen?

please help!
 
Back
Top