Korg Triton Extreme verkopen voor ReFX Nexus (full)

MUSICtalent

Ingeburgerd
Lid sinds
11 december 2008
Berichten
35
Beste synth-forum gebruikers,

ik ben zwaar aan het overwegen om m'n Korg Triton Extreme workstation te verkopen en de volledige (met alle expansions) ReFX Nexus 2 aan te schaffen

dus de overstap weer terug te maken naar software..

voorheen werkte ik enkel met VST's/pc, op de 1 of andere manier was het altijd hoorbaar in de muziek.. het klinkte gewoon dunner/koud etc

na paar jaartjes rommelen de overstap gemaakt naar hardware.. ben echt volledig analoog gegaan

MPC, Triton extreme, Motif es, nog wat rackjes zoals de xv5050 etc etc

maar ik merk nu, nu ik dit een tijdje heb gebruikt.. dat het vaak wat langzaam werkt + beperkt met maar 1 preset kunnen gebruiken uit een rack etc etc dat is btw niet de discussie die ik wil.. maar ik heb ontdekt dat er toch wel wat beperkingen aan hardware zitten in verhouding tot software

ik ben absoluut geen tweaker.. echt een Preset/rom gebruiker.. wat fx toepassen that's it.. en wat ik merk, is dat ik dure apparaten heb staan.. waarvan ik uiteindelijk op allemaal maar een handje volle sounds-2-go geluiden heb.. wil ik uitbreiden, boem weer 1400 euro voor een synth.. het begint me allemaal een beetje te duur te worden + ik heb geen professionele ambities

heb een nieuwe, krachtige pc nu en ben me weer eens wat gaan verdiepen in soft synths.. en ik ben weggeblazen door de Nexus.. dit is precies wat ik zocht, simpel ook in gebruik.. de Korg Extreme die ik hier heb staan is gewoon te uitgebreid voor mij en voor mijn doeleinden

nu dit verteld te hebben

wat vinden jullie?

zal ik m'n Extreme te koop zetten, lekker in-cashen en een terug stapje maken naar softsynths? in iedergeval de combinatie met m'n analoge set

Thx alvast voor tips 8)
 
Als ik hier alles wat samenvat dan zou ik het doen moest ik van jouw zijn.
Het zal veel makkelijker werken zijn en met al die expansions kun je zeer lang weg.Een nieuwe softsynth kost dan ook niet zoveel moest je dan willen uitbreiden of zo.
 
Als ik je verhaal zo lees zou het best een optie kunnen zijn (al ken ik nexus eigenlijk niet zo goed).

Maar aangezien je nu een degelijk workstation gewend bent, zorg er dan wel voor dat je een degelijke controller voor je plugins terugkoopt. Ik zou me kunnen voorstellen dat je bv. het aantal toetsen en misschien de kwaliteit van het klavier gaat missen als je een kleine controller (bv 37 of 49 toetsen) aanschaft.
 
ja precies
thx
maar eerlijk
ik gebruikte de Extreme eigelijk alleen voor z'n ROM's.. :P niet zoveer als workstation.. aansturing doe en blijf ik doen met m'n Motif ES 88.. en die blijft, dus opzich ga ik die platic toetsen niet missen.. heb m'n gewogen controler nog
 
Als je nog die motif es 88 hebt dan kan de extreme wel weg dacht ik ....

doen zou ik zeggen!!!
 
Als je die Motif nog houdt kan het inderdaad niet zo'n kwaad om die Triton weg te doen, hoewel ik die persoonlijk wel liever zou hebben dan Nexus.

Nexus is leuk maar wel erg gericht op dancemuziek, je Triton is een stuk veelzijdiger. Zeker de kwaliteit van de traditionele instrumenten zoals piano's, violen, blazers, gitaren etc. is beter dan in Nexus IMHO. Nexus zit ook vol met geluiden die ook gewoon uit VST's zijn te halen en nutteloze arpjes.

Maar Nexus werkt wel een stuk makkelijker en sneller, dus wat dat betreft geef ik je zeker gelijk.
 
"VErgeet Nexus !!!" - (al heeft ie ook drum samples)

Maar doe mss mee aan de group buy van sylenth !!??
Hier ook te vinden op't SF Forum....

Vgl met al de expansies van nexus ben je maar een fractie
van je budget kwijt !!
En!!
Hoef je niet te wachten tot de sample is ingeladen;....
 
inderdaad zal je zeer veel besparen met het kopen van sylenth 1 en hij is ook zeer goed.k'geloof zelf dat de expansions gratis zijn voor deze vst.

Nexus moet je echt kopen voor de presets want verder kun je er niet veel mee!!!

Hij is ook voor 90 % dance en trance gericht en op dit vlak wel super.

Denk na voor je iets koopt das zeker!!!!
 
Sylenth en Nexus zijn heel verschillende dingetjes - Nexus is een sample-library, Sylenth een echte synthesizer. Nou zit er wel overlap in de geluiden (en als iets je bij Nexus niet aanstaat heb je een beetje pech; bij Sylenth kun je dan gewoon aan de knoppen draaien.

Alle expansions zou ik een beetje dol vinden. Pak de meest recente, koop er een sample-CDtje van dezelfde makers (Vengeance) bij voor het genre waarin je werkt, en haal je dan een synth waarmee je alsnog kunt tweaken. Een groot deel van de geluidjes uit Nexus heb je in feite al, ook al denk je van niet - het verschil is dat die gestapeld, gepolijst, gelikt en ge-equalized zijn.

Wat analoog betreft; die term wordt over het algemeen gebruikt voor analoge synthesizers, niet voor hardware-apparatuur die op een analoog mengpaneel zit ;).
 
thx @ Reacties!!! De motif hou ik sowieso om paar leads ene natuurgetrouwe geluiden zoals een gruwelijke flute.. de Extreme heeft paar piano's, paar brassen en synth leads/slow synths die ik er gewoon ga uit sampelen (toonladers in wave) het is even wat werk maar ik gebruik enkel 20 tot 30 geluiden uit de Extreme voor mijn muziek.. met name de orchestrale vind ik weinig bijzonders, leuk voor filmmuziek makers maar niet voor in pop muziek (waar de piano's weer wel geschikt voor zijn)

ik maak btw geen dance.. de Nexus neigt redelijk richting die kant, maar newage R&B/pop/hiphop kan er ook prima mee gemaakt worden.. er is nu een kerst aanbieding op Refx, Nexus 2 + alle uitbreidingen!!! voor 1008 euro ex btw :P bedankt nogmaals voor tips!!
 
@ sylenth

Ik heb hem toevallig ook uitgecheckt en de topic gezien.. wat me tegenstaat is de uitgebreide synthese mogelijkheden.. wat ik al zei, doe mij maar een preset rom die lekker klinkt en ik tweak de reverb etc een beetje en klaar is kees ;) + volgens mij is de Sylenth redelijk makkelijk illegaal te vinden :bekdicht: daarin tegen de Nexus (full) weer niet
 
volgens mij is de Sylenth redelijk makkelijk illegaal te vinden daarin tegen de Nexus (full) weer niet

Nee, mis !!! =)

Of tja, voor Nexus v2 ???8D


En Sylenth is mss wel uitgebreidt,
Maar 't zijn 'm vooral de presets die't (in't begin) aanspreken!!!
en je kan (later) dan zelf je eigen patch-ding ervan maken
 
...
Dus 't is nu dé moment denk 'k voor sylenth !!!
anders kostte die - zoals voor mij alhans - € 165,41 çç!!!

(...tja, Software ... had ik maar effe kunnen wachten...)
 
Back
Top