Prophet '08 knoppen kwaliteit?

Zowieso lijkt het me verdraaide (!) moeilijk om als je zo'n ding hebt om beroep te doen op garantie als de knoppen het niet meer doen.
Na 2 jaar moet jij zelf bewijzen dat je niet te lomp hiermee bent omgegaan en dat hij nooit gedeugd heeft. Binnen die 2 jaar heb je trouwens wel recht op een vervanger of gewoon je aankoop bedrag terug. (Heb ik laatst nog zitten uitvogelen.)

De sound is op zich wel leuk maar mede door die knoppen zou ik hem iig nooit kopen.
 
http://www.spincity.nl/onderhoud-ca...tact-cleaner-reju-c-82_83.html?sort=1a&page=1

welke van deze pagina heb ik nodig, dan koop ik een setje voor bij de PEK...

hoi,

Ik heb het met die kleine tube gedaan. De tweede in de lijst.

Heb ook een jaar met een paar pots van de p08 aan zitten klooien,
en het leken er ook wel steeds meer te worden, maar nadat ik de hele
deoxit routine heb doorlopen is het hele probleem echt de wereld uit.
Pots voelen wel veel losser aan, maar doen precies wat ik wil.
Geen verspringende waardes of de andere kant op dat je draait enzo.
Kan ook gewoon in één draai van value 0 - 127 draaien.
Ze werken nu allemaal precies hoe de bedoeling is.

Kan alleen m'n eigen ervaring delen, maar het lijkt erop dat dit echt
voor eens en voor altijd het decoder probleem oplost.

Sta er wel van te kijken dat dit op de meeste DSI spullen aan de hand is...
... en dat een volwassen man zoveel plezier uit een klein tubetje vloeistof
kan halen ;)
Wat was ik blij zeg, toen alles 100% werkte na het in elkaar schroeven.

Het is verder namelijk een erg prettige synth !
 
ja, hele prettige synths zijn dat spul van DSI.

Heb je de kap open moeten maken om er bij te komen, dus alle 88 potcaps eraf trekken en dan open schroeven? Of is gewoon een beetje erin druppelen ook okay?

Alvast bedankt voor je antwoord :)
 
ja, hele prettige synths zijn dat spul van DSI.

Heb je de kap open moeten maken om er bij te komen, dus alle 88 potcaps eraf trekken en dan open schroeven? Of is gewoon een beetje erin druppelen ook okay?

Alvast bedankt voor je antwoord :)

Ja je moet hem wel even helemaal uit elkaar halen.
Daar keek ik ook wel een beetje tegenop, ik ben echt helemaal niet technisch, maar het valt uiteindelijk allemaal best mee.

Dit zijn de instructies die ik gevolgd heb:

"The best way to apply the Deoxit is to remove the panel boards. This is the way I typically do it here:
It's a lot easier to remove the knobs before you open it up. They fit pretty tightly, but they should just slide off and on.

Then remove the 4 screws from the front panel and the 8 screws across the back. Place something soft (blanket, towel, bubble wrap, etc.)
behind your Prophet. Lift off the top and lay it face down on the soft material.

Disconnect any of the ribbon cables that prevent you from removing the specfic panel board.
Then remove the board screws and lift out the board.

When you look at the encoders, you will see that there are 3 leads connecting each one to the board. On the side opposite the leads,
there is a very small gap between the metal top of the encoder and the plastic housing.
That gap is where you should apply the Deoxit.

Lean the board up against something so that it is almost vertical, with the lead side of the encoders facing down.
Apply a drop of the Deoxit to the gap on the encoder. The 100% solution is kind of thick, so it may take a few seconds for it to work its way in.
Subsequent drops typically sink in faster. As you apply the Deoxit, turn the encoder shaft to spread the cleaner inside the encoder.
It will probably take about 3 drops. That usually does it."


Dit lijkt heel veel, en het lijkt misschien zelfs onmogenlijk als je het gleufje
ziet waar de deoxit druppeltjes in moeten, maar het kan echt !
Het is mij ook gelukt. Het spul wordt ook echt de encoder ingezogen als je hem heen en weer draait.

Misschien moet je anders eerst één of twee druppeltjes per encoder proberen. Zal ook best werken.
Maar ik heb gewoon meteen in alle encoders drie druppels gedaan.
Steeds een druppel, dan even 10 keer heen en weer draaien, en dan de volgende druppel.

Alle encoders drie druppels moet nèt kunnen met één zo'n klein tubetje.

Succes !
 
ok, ik heb een polyevolver keyboard, maar dat is allemaal hetzelfde opgebouwd een beetje. Ik heb een flesje met kwastje georderd, maar een tube met naald is handiger dan denk ik, dan zet ik dat wel om nog....ik heb nog niet betaald :) hartstikke bedankt voor je uitleg.

dan heb je ook 3x meer inhoud dan die andere tube 6 ipv 2 ml
 
Ben benieuwd wat de anti contactspray brigade hiervan vindt. Hoe zit het eigenlijk met de garantie als je hiermee aan de slag gaat?

Kun je nu vlotte cut off sweeps maken en zo?
 
de anti contactspray brigade vindt dit helemaal kut.......
:maffia:
niet zozeer dat de encoders wat nieuwe smering krijgen, wel dat een 2 weken oude synth al kuren krijgt en je vervolgens moet gaan hobbieen om dit voor slechts korte duur te verhelpen.
slechte encoders ( waarschijnlijk de printmodellen zonder schacht) blijven slecht, zelfs als je ze vult met hele goeie chocola.
ik durf te wedden dat de productie van meneer smith in china plaatsvind, alwaar de robots de ene na de andere synthprint uitspuugt.
vandaar de slechte encoders, dat zijn de enige modelletjes die die robots aankunnen.
de betere zitten met moertjes aan het front vast, en die gaan een paar jaar mee.
/.
 
Als je pots los zitten, kan je misschien een dun plat plastic ringetje welke precies om de as past tussen behuizing en knop doen. Dat er dus iets minder speling inzit.
 
we kunnen wel met z'n allen op de loonlijst bij DSI. het is al gezegd, maar ik vind het belachelijk en een schandaal dat als je aanklopt met een probleem met een 2 dagen oude synth, ze je doodleuk een tubetje deoxit kado willen doen, met de mededeling dat je zelf alle pots mag behandelen.
mooi dat het werkt, dat wel, maar deugen doet het niet.

die DS zou een flinke kerel zijn als ie dat is op zijn site zette bij latest news: alle DSI synths klinken top, maar de potmeters zijn ruk.
 
zeker nooit platjes gehad?

haha, nee (nog) nooit. Maar is dat aan te raden dan, voor het prettige effect als je er wat opsmeert ? :)

Maar goed, ik ben ook altijd ver uit de buurt van contactsprays gebleven en had ook liever meteen een perfecte p08 gehad.
Ik denk dat ze trouwens net zo lief dat spul er eigenhandig voor je instoppen, maar dan ben je wel je synth een tijdje kwijt.
Doe het dan maar liever even met m'n tong tussen m'n lippen zelf.
Voelt nog goed ook als het dan uiteindelijk nog blijkt te werken ook.

Wie weet is het over een tijdje weer net zo erg. Time will tell.
Qua garantie: tsja, ze gebruiken het zelf, sturen het zelf naar je op, ze zullen niet ineens raar gaan doen als je het dan ook gebruikt hebt.

Ik weet het ook niet. Alleen dat het voor mij echt 100% gewerkt heeft.
...voel me idd wel een beetje een DSI / Deoxit vertegenwoordiger...zou in ieder geval wel een sticker willen krijgen van ze..

en ja, ik kan nu gewoon vlotte cut off sweeps maken en zo .Gewoon zoals het hoort.
Je wil ook net weten hoe blij ik ben !...of wel eigenlijk..
 
nou mijn tube DeOXit is binnen, zal morgen of zo maar eens de boel openschroeven, zal eventueel een paar fotootjes maken als ik er aan denk...
 
Voor de visueel ingestelden onder ons volgt een foto verslagje van het deoxITeren van de Prophet '08 Module encoders...

Eerst de knoppen verwijderen en de 4 schroeven
 

Attachments

  • 01.DSC01996small.jpg
    01.DSC01996small.jpg
    128,5 KB · Bekeken: 45
En vervolgens de 5 schroeven op de achterkant
 

Attachments

  • 02.DSC01997small.jpg
    02.DSC01997small.jpg
    121 KB · Bekeken: 45
de frontplaat naar voren kantelen en de flatkabel en 3 pins stekker losmaken van de prints
 

Attachments

  • 04.DSC01990small.jpg
    04.DSC01990small.jpg
    154,7 KB · Bekeken: 48
de frontplaat op zn kop op iets zachts leggen en de 8 schroeven losschroeven, dan kan je de PCB eraf tillen en omdraaien
 

Attachments

  • 05.DSC01992small.jpg
    05.DSC01992small.jpg
    157,7 KB · Bekeken: 49
vervolgens de PCB op zn kant houden en op het aangegeven punt de deoxIT aanbrengen en de encoders goed draaien om het goed te verspreiden. Mijn encoders werken nu weer zoals t hoort :okdan:
 

Attachments

  • 06.DSC01993small.jpg
    06.DSC01993small.jpg
    171,6 KB · Bekeken: 42
  • 07.DSC01995small.jpg
    07.DSC01995small.jpg
    65,7 KB · Bekeken: 46
Back
Top