DSI Prophet '08 : waarom al zo vaak 2e hands aangeboden?

stuk minder knoppen en geen toetsenbord dus minder gewild lijkt mij
 
ja, ik moet wel wat te knoppendraaien hebben anders zit je weer met je muis op je scherm met zo'n editor te klooien.. dat vind ik dus zwaar niks
 
klopt, voor mij is de P08 plucks en strings, evelope precies goed open beethe reso en dan met de cutoff de sweetspot vinden, heerlijk.
 
stuk minder knoppen en geen toetsenbord dus minder gewild lijkt mij

als je niet te lui bent, kan je prima editten zonder pc editor.
Minder knoppen en geen toetsenbord is kleiner en cheaper, zo kijk ik er tegenaan.
 
je kunt ze vrij makkelijk vinden, zit weleens te denken aan een ruil.
heb jij de pots edition raphie? geen problemen gehad so far?
 
Even omhoog trappen....
Hoe kan je bij een tweedehands exmplaar zien of het een PE versie is of niet?
Was al aan het goochelen maar kan er niet uitkomen.
Thanks
 
Pe knop draait alleen tussen start en eind, encoder blijft ronddraaien (endless)
 
Bedankt Raphie voor je snelle reactie.
ok, dus bij het testen van de synth kan je de knop dus niet verder draaien? Of verspringt de waarde niet verder?
 
De knopjes zien er anders uit, de encoder versie heeft zwarte knoppen met zilveren randjes, de PE heeft zilveren randjes en ook zilveren streepje. De draaiknoppen hebben bij de pots inderdaad een bereik van ongeveer 270 graden (dus begin- en eindpunt) en de encoders kun je eindeloos ronddraaien. Overigens zijn er ook 2 soorten encoders gebruikt in de Prophet - de oude encoders hebben geen 'click' terwijl je draait, de nieuwere wel. Die nieuwe zouden geen/minder last moeten hebben van het oxidatieprobleem. De PE gebruikt ook de click-encoders voor sommige functies (niet alle draaiknoppen zijn pots op de PE, bijvoorbeeld de menu bediening en patch selectie etc.)

Het verschil is op deze foto's goed te zien (gelinkt ivm formaat foto's)
Encoders
Pots
 
Het is een erg tof ding, maar let wel op dat je inderdaad een PE koopt, want die ellende met die encoders wil je echt niet.
 
toch nog een vraagje...
de desktop heeft toch alleen van die kleine knopjes, niet van de grote. Of zit er ik nu helemaal naast?
 
Mijn desktop heeft de grote die ook op de keyboard zitten en potmeters en is te koop
 
Pe heeft altijd kleine knopjes mijn zijn custom order van DSI zelf, dus door mij besteld bij DSI in US
 
aha! ga zaterdag het zien, ben benieuwd na alle verhalen op het forum.

offtopic... grote uitverkoop Raphie? Stop je met produceren? Was altijd wel gecharmeerd van je producties.
 
Ja, ik wil wat downsizen, stop niet, maar een paar zaken mogen wel verkocht worden.
Nagenoeg al mijn tijd gaat op aan mastering en STEM mix/mastering opdrachten. Daarnaast heb ik m'n oude liefde Drive-Inn ook weer opgepakt.
Niet alles hoeft weg, ik hou waarschijnlijk de laatste 1 of 2 synths die overblijven, maar vol me nu gewoon schuldig om 6k aan synths te hebben staan zonder ze veel te gebruiken.
 
drive-inn, doet me denken aan vroeger. Opbouwen afbouwen veel uren maken en op de raarste plekken komen :D
 
Back
Top