DSI Prophet '08 : waarom al zo vaak 2e hands aangeboden?

Opgehaald, jeetje wat een lekkere synth. Het is geen eenvoudige synth qua patches maken en de sequencer is anders....? Maar wat een geluid, echt iets anders en vult een heel ander spectrum. Laatste tijd veel gewisseld van synths op zoek naar de juiste setup maar begin het nu wel te vinden :)

Nu alleen tekort aan inputs, :frons:
Ben tevreden met mijn interne rme kaart met uitbereidingen maar kom maar tot 6 inputs en heb er 8 nodig...... Zo blijf je bezig :(
 
Ja, het is een vet ding en ik ben er nog lang niet op uitgekeken.

Saw plingeltjes met 2pole filter, de saw-tri oscillator in unison (all stemmen, geen detune), of als tweede laag een sub-bas door resonantie van het filter (filter freq op 0, reso voluit en key amount op 64).

Het is even zoeken maar zitten een hoop sweetspots in!
 
Ik ben er ook nog steeds happy mee, i.d.d. Heel andere sound als bijv MOOG, of VSTi's :D
 
P08 heb ik ook gehad.

Was zeker een leuke synth. Klonk ook okay.
Ik vond alleen die modmatrix net te vaag allemaal en ook de panning was vaak een beetje te onhandig.
Daarbij had ik een paar voices die te ver naar links gepanned stonden, zodat ik een stereoversmaller moest gebruiken om het wat in de perken te houden.
Anders hoorde je elke 5e stem meer in het links bijv.)

Ik heb ook een Creamware/Soniccore Pro-12 ASB gehad.
Achteraf had ik die liever gehouden want die had echt bijna geen menus ofzo. Behalve voor de efx.
Elke functie een knop. En klonk eigenlijk nog beter dan de p08, niet in het hitech end maar wel in het retro gevoel.
Klonk echt heel authentiek en levendig. En dat voor eeen VA :P
 
Filter in de P08 is gewoon erg goed, juist combi filter enveloppe, cutoff & reso en wat reverb is gewoon magisch op deze bak
 
Wat echt goed werkte op de p08 was deze jongen:

elkorus-front_i.jpg


Klonk ie echt heel smeuig en stereo mee.
 
Ik gebruik nu Valhalla Vintage Verb erop, klinkt neto mooi als m'n oude Lexicon
 
:) die vintage verb is idd erg dik
 
ik zit ook te denken aan een PO8 maar als ik de demo's afga op Youtube dan ben ik toch niet zo onder de indruk.
ook lees ik hier en daar wel eens dat het toch wat lowend mist.
ik heb oa een Virus Polar en zoek voornamelijk de vintage sound van bv het oude werk van Gary Numan, zoals op bv ""Films"". Voor de bass heb ik ook wel de nieuwe Micromac van Macbeth maar deze vind ik voor leads en pad niet echt geschikt en ik wil daarbij ook minimaal 3 stem polyfonisch.
Wat zijn dan verder de mogelijkheden.?
 
Hoe zit dat met die sequencer op de P08 is dat een polyfone (step) sequencer?

Lijkt mij echt een mooie synth voor die prijs nu ook is wel goed te doen mij dunkt
 
Nee, geen polyfone sequencer. Sequencer per voice, al kan je wel de oscs apart aansturen en/of twee geluiden stacken (a/b). Lees de handleiding maar eens. De vier sporen kunnen wel verschillende parameters aansturen, erg geinig.
 
Ok ff gechecked die sequencer is wel heel erg gaaf
Hoe zit dat met die Mopho (4X) is dat nou gebaseerd op een P08, 4x een monofone P08 voice echt of totaal iets anders?
 
Heb 'm sinds gisteren in bezit. Na een paar uurtjes tweaken kan ik niet anders zeggen dan dat ik rete-enthousiast ben over deze bak. Klank is dik in orde, maar die sequencer is wat deze bak echt speciaal maakt. Als je 'm split heb je een 8 x 16 stepsequencer om de meest vette shit mee te programmeren en moduleren. Future classic!
 
ik vind het een toffe bak, eigen sound
beetje brassy, maar ook wel rauwig leipig
geen dikke bulderbassen
die seq is erg cool
ze hadden er natuurlijk wel een highpass op moeten doen he, dat natuurlijk wel
maar gave bak hoor!
 
Ik ook, al vind ik de stereo-implementatie wat vreemd. Ik krijg dat gepingpong niet weg.

Deze blijft; de Prophet 12 kan hem niet vervangen.
 
geen dikke bulderbassen

ze hadden er natuurlijk wel een highpass op moeten doen he, dat natuurlijk wel!

Dan heb je niet gezocht. Bij mij pleurde de speakers zowat van de plank gisteren :D

Ik heb het ding ook sinds een week of twee. De beste tip is inderdaad een lege preset maken met alles dicht en uit, en die saven en mee beginnen. Die presets zijn butje.

Die Mopho 4 is .... vier Mophos in een :kroon: Geen sequencer.

De P08 is ook nog eens multi timbraal met z'n vier outputs, op twee midi kanalen ook. Als je dat ding vervolgens live mee neemt, kan je wel van die twee losse parts het filter koppelen, of eigenlijk alles. Zolang je dan niet aan de tune zit of aan de waveform of wat dan ook, blijven je geluiden anders.

Die sequencer is gaaf. Die kan stand alone sequencer op clock, maar ook op note trigger. Daar zit ook weer iets Cools, als je dan een sequence maakt met C4 als basis trigger note, en je gaat dan andere noten in je sequencer spelen, dan veranderd de pitch van je Prophet ook. Dus een soort arp XL zeg maar :)

Het zijn zeg maar vier stacked JX3P's.
 
nou ja, het is niet zo dik als een moog qua bassen, dat bedoel ik
het is niet dat bulderen
 
Back
Top