Hoe maak je dit geluid?

Synthy

Stamgast
Lid sinds
18 augustus 2004
Berichten
346
Locatie
Waterland
Wie kan en wil mij wat tips geven hoe ik het de leadsound van het het nummer ´Its Over´ van Level 42 kan maken?

Hier vind je het voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=BRYKbJSfglA

Begint vrijwel gelijk ( op 0.04 die breathy sound dus).
 
LFO? Phaser zul je bedoelen.

attachment.php


http://www.geocities.jp/daichi1969/softsynth/
 

Attachments

  • synth1_level_42.png
    synth1_level_42.png
    30,9 KB · Bekeken: 50
Ik kom in de buurt, maar nog niet helemaal. Ben nog beetje nOOp.
Er mist nog wat..
 

Attachments

  • Test.mp3
    595,5 KB · Bekeken: 53
Euuh... deze luistert beter, is alleen de solo. Tis ff snel ingespeeld..
klinkt al aardig (zeker met de phaser). Zal ook eens Synth1 downloaden en kijken wat ik daar mee kan.
 

Attachments

  • Test solo met phaser.mp3
    591,3 KB · Bekeken: 57
Zet de sustain eens op nul en doe de decay omlaag. Voeg een korte (1/16e of 1/8e) echo toe die 1 keer echo't en dan gelijk ophoudt. Die je nu hebt gaat te lang door :).
 
Je hebt gelijk, hij gaat te lang door. Zal nog ff verder pielen.
Thanks! :okdan:
 
Voor covers werkt dat niet zo geweldig.
 
Waarom verzin je zelf niet een geluid ipv het te kopieren. Is wel zo creafief.

Gut, waarom..... :stupid

Vind dit gewoon een mooi geluid, al jaren. Vroeger, in de tijd dat dit nummer werd uitgebracht, had ik alleen een DX7, waar ik de ballen van snapte en ik het dus maar niet voor elkaar kreeg zo´n geluid te maken.

Inmiddels ben ik ietsjes wijzer (niet veel, blijf nog steeds een nOOb). En wilde het nog eens proberen. Ik weet gerust wel wat creatief zijn is, maar ik mag toch ook gewoon een geluid mooi vinden, ook al heeft een ander dat creatief bedacht?

En wat Yoozer zegt is ook waar, ik ben bezig dit nummer puur voor mezelf te coveren en waarom zou ik er dan totaal iets anders van willen maken? Zoals het is vind ik het mooi.
Daarmee wil ik dan weer niet zeggen dat als je een een nummer aanpast (remixed, of hoe je het ook noemen wilt) het niet mooi zou kunnen worden... (je kan hier soms niet duidelijk genoeg zijn)..
 
...plus dat je een hoop kan leren van geluiden namaken die je vet vindt. Nieuwe dingen bedenken gaat veel gemakkelijker als je de basis van synthese kent. :)
 
Waarom verzin je zelf niet een geluid ipv het te kopieren. Is wel zo creafief.

nochtans is het één van de vele tips in de beginners threads. probeer een track na te maken want zo leer je veel.

laat ieder toch zijn ding doen :okdan:

doet het pijn of zo dat je het niet kan nalaten?


.
 
:geslaagd:Was geen aanval hoor alleen een sugestie. Want met zelf experimenteren leer je het meest en dan kan je het(nagemaakte)geluid nog verder perfectioneren.
 
Back
Top