AI een plugin of daw laten maken?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.061
Locatie
Apeldoorn
Ik zag de afgelopen dagen een AI video waarin verteld werd dat in de nabije toekomst het zomaar kan zijn dat je aan AI aangeeft wat voor app je nodig hebt en dat die het voor je maakt, da's geen gekke gedachte als je ziet wat AI nu al kan natuurlijk.
Ik zat te denken dat het dan ook mogelijk moet zijn als je de goede omschrijving met wat prompts opgeeft dat je dan een plugin/vst kan laten maken die precies aan jouw eisen voldoet, bijv een FX zoals een kruising tussen Valhalla en Tonebooster of een vst met de sound van Diva maar met een UI zoals jij graag zou zien of een groovestation vst of bijv of zelfs een daw die precies op jouw wensen is afgestemd qua mogelijkheden en layout en hoe zit het met copyrights want je ziet nu ook met kunst dan het een dunne scheidslijn is tussen wat wel en niet kan.
Ik zou bijv een daw met het gebruiksgemak van Live wel willen maken met wat onderdelen van Studio One er in die ook wel lekker zijn in een UI die wel iets van Live wegheeft maar niet teveel zodat je geen probleem hebt met copyrights.
Wat zijn julle gedachten hier over en als het zover is wat zou jij graag thuis op je scherm zien?
 
Wat ik als eerste zou proberen:

"Maak Dark Souls 4"

maar misschien leg ik de lat wat hoog hier :p

:D

Voor de muziek mis ik eigenlijk niks. De enige beperkingen waar ik tegen aanloop is mn eigen gebrek aan kennis.

En dat gebrek aan kennis heeft tot nu toe zeer goed gefunctioneerd als onuitputtelijke bron van inspiratie om dingen uit te zoeken.
(de hoeveelheid manuals/guides die ik het afgelopen jaar heb gelezen/gezien is inmiddels best indrukwekkend vind ik zelf).

mocht de dag komen dat ook ik genoeg kennis om gerichte ideeen te ontwikkelen voor een plugin of wat dan ook, en inspiratie krijgen voor een AI plugin opdracht dan necro ik deze post wel weer (2047 lijkt me een mooi jaar hiervoor :D).
 
Ai werk nu als een soort assistant.
En het is minder indrukkwekkend dan gedacht.
Dus nee verwacht geen Valhalla stijl algoritmes,

Met een beetje pushen kwam ik met een algoritme dat frequentie naar dichtsbijzijnde midi noot en het aantal stappen pitch bend berekende.
De C code compilde en de LUA code werkte uiteindelijk ook.
Alleen heb ik uiteindelijk zoveel input gegeven waar het antwoord al inzat....

Dus niet technische mensen gaan echt nog niet werkende code krijgen.
En al zouden ze dat krijgen wat kunnen ze daar dan mee?

Wie weet ooit, maar dan geeft de AI gewoon al een programma dat bestaat met wat kleine aanpassingen ipv dat het een programma uitvind.

 
Mijn gedachten:

1. AI is een papegaai. Weliswaar een heel slimme, maar het blijft een papegaai. Als je hiermee iets maakt, dan plak je aan elkaar wat er al is. En voeg je nooit wat nieuws en unieks toe.

2. Big Tech bedrijven hebben 💩 aan auteursrechten. Onder het mom van citeren pikken ze gewoon schaamteloos intellectueel eigendom, zonder daar een cent voor te betalen. Dus als je zegt: de sound van U-he met de interface van Valhalla - en het zou echt werken - dan naai je beide makers.

Wat mij betreft is AI wel heel interessant om te brainstormen. Bedenk bijvoorbeeld een echo-algoritme dat nu voor onmogelijk wordt gehouden. En realiseer het dan als mens, met je eigen skills en ervaring, al dan niet met assistentie van AI.
 
Back
Top