Hardware Glitch Effect

Ik zit dit nog ff te lezen, maar is het misschien niet handiger om dr gewoon een G2 engine bij te kopen?
Die heeft 4 ins en uits, is 19", is hardware, is heel goed midi aanstuurbaar, je hebt al een G2 keys om je patches op te testen en dan kun je ze inladen in de G2 Engine.

eventueel een controllertje dr bij voor meer freakerij ;) (als je die niet hebt)

Volgens mij heb je dan een hoop van je wensen gedekt met een niet al te duur bakkie. Denk dat je het niet redt met 500 piek, tenzij je goed handelt ;)

-C-
 
buh

buh

a: een G2 is vanaf 650 euro te vinden, zover ik zag, een DP4 vanaf 300...
b. waar staat dat ik een Virus Ti in mijn gedachten had?? hij stond alleen bij opties in die zin, dat als mensen ook een hardware glitch zoeken, zij ook aan een Virus kunnen denken..

wat betreft de laptop...als ik een laptop koop, wil ik wel meteen een goeie.. ik weet dat die dingen niet duur hoeven te zijn, maar als ik het goedkoop doe, doe ik het wel met de laptop die ik al heb...

en mensen die het continu hebben over tienduizenden euro's....sorry, maar ik weet zeker dat het lang niet zo duur hoeft te zijn. Ik weet alleen nog niet hoe... haha
Als ik het op mijn 'samengestelde manier' doe, dan zou ik iets van 10 boss pedaaltjes nodig hebben (die bij feedback soms voor 15 euro te vinden zijn en anders wel goedkoop tweede hands), deze uit elkaar halen en in een 19" behuizing stoppen, en dan een midigestuurde multigate (desnoods zelf maken) eraan hangen om het signaal te routen. Je gaat mij niet vertellen dat dat 10.000 euro gaat kosten..denk eerder aan 3 a 400.. en dan denk ik nog ruim..

dus in plaats van depressief met de handen in de lucht te verkondigen dat het te duur wordt en onmogelijk, help liever mee een idee te bedenken dat dit voor iedereen toegankelijk maakt.. dure dingen zijn er genoeg, mensen die kunnen bereiken wat ze willen, te weinig.
 
ik heb nu alleen een G2 engine staan...geen keys, dus zou er nog een rack versie bij willen hebben in het geval ik een G2 zou kopen..die zijn te vinden vanaf 900 euro
 
wow die atomizer is best wel vet :koffie:

maar om nou een ti puur voor de atomizer te kopen gaat wel ver(zoveel geld heb ik ook helemaal niet)

als ze nou een controller(keys) met meerdere i/o en de atomizer op de markt brengen, dat zou vet zijn (voor mij dan :D)`


succes nog verder met de zoektocht sirsicksik en houd ons op de hoogte :dj:
 
wow die atomizer is best wel vet :koffie:

maar om nou een ti puur voor de atomizer te kopen gaat wel ver(zoveel geld heb ik ook helemaal niet)

als ze nou een controller(keys) met meerdere i/o en de atomizer op de markt brengen, dat zou vet zijn (voor mij dan :D)`


succes nog verder met de zoektocht sirsicksik en houd ons op de hoogte :dj:

dit bedoel ik nou... volgens mij zijn er flink veel mensen die zo'n bak zouden willen hebben, maar niet het geld hebben om zoiets als een Virus Ti te kopen..
het kan toch niet zo moeilijk zijn voor een bedrijf om zo een effect in ontwikkeling te nemen?? Er zijn zoveel muziekstijlen tegenwoordig die dit soort effecten gebruiken (al was het maar door ze eerst te samplen en daarna bij de liveset erdoorheen te mixen).
Ik denk dat een dedicated glitch-bak (desnoods een versie waarbij de midi-besturing en -sequencing extern is) toch echt niet zoveel zou hoeven te kosten.. Misschien maar eens een fabrikantje aanschrijven en hulp bieden bij de ontwikkeling.. wie weet mag ik dan wel een 'showmodelletje' 'uitproberen' en showen (en op mistieke wijze laten verdwijnen LOL!).. *D:yamaha:
 
ik heb nu alleen een G2 engine staan...geen keys, dus zou er nog een rack versie bij willen hebben in het geval ik een G2 zou kopen..die zijn te vinden vanaf 900 euro

De engine is eigenlijk de rack hoor, je hebt enkel de
G2 keys en de G2 engine. G2 rack bestaat niet.

misty.
 
De engine is eigenlijk de rack hoor, je hebt enkel de
G2 keys en de G2 engine. G2 rack bestaat niet.

misty.

hehe inderdaad... zat net al te kijken, ik kon zoiets herinneren, maar dat is vanwege een thread die ik daarnet weer tegenkwam. Daar wordt de electro met de G2 door de war gehaald.. haha bastards
maarja, de keys is dus nog duurder lol
 
hey koop de nieuwe aankomende Acxel II

ik vond wel wat info over de axcel II, maar kon daar niet uit opmaken of deze hiervoor geschikt is...
Weet jij hier iets meer over? Meldt dat dan even, relaxed voor ieder die deze thread volgt..
 
kijk is wat ik vond

kijk is wat ik vond

en kijkt eens: niet echt wat ik zocht (beetje behoorlijk errug groot voor een mobiele liveset haha), maar misschien iemand anders die deze leuk vindt om mee te experimenteren:
een midi gestuurde (mute) mengtafel
in ruil voor een G2...hmm, tja..niet dus :doei:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=101730&highlight=nord+G2
 
Tering,ik dacht dat ik eigenwijs was....:D
 
Er bestaat een korg zero 8. Die is wel te duur maar doet wel meer dan die atomizer en op 8 stereo kanalen. Er is ook een kleinere versie dacht ik.

Als je die gebruikt en echt in midi wil verdiepen kan je hele gekke dingen doen samen met die g2 en je computer.

Glitchen is namelijk geen fx maar een manier van werken. Die retriggers en tapestop fx bijv werden vroeger met samplers gemaakt en deze konden zelfs realtime beïnvloed worden. Dat gekraak van Pole is gewoon een kapotte waldorf bak en de meest idioten tegenwoordig benden al die oude drumbakken om van die glitchdrumsounds te creëren.

Je hoeft echt geen eventide te hebben maar wil je realtime vette dingen doen dan moet je toch in de buidel graaien voor iig een goede pc en evt een controller.

Voor de echte hardcore glitch fans heb je natuurlijk max dsp en rawdata maar dan moet je wel echt een freak zijn. En er is nog supercolider als ik me niet vergis.

Ik zou me eerst eens verdiepen wat je nou precies wil aan effecten en hoe je die wil aansturen. En dat eerst eens vertalen naar wat je kunt met een g2 en 4 stereo kanalen uit die laptop van opgenome g2 beats, synths etc. Je hebt maar 2 handen en live is 100 knoppen gewoon too much.

Het keyword bij een goede glitch is iig experimenteren en dingen soms aan het toeval overlaten. Dus ga aan de gang met die g2 en zie waar het schip strand. Mensen denken tegenwoordig veel te veel aan 1 oplossing voor hun ideeën. Think outside the box en werk met wat je hebt.
 
korg zero 8

korg zero 8

Ik moet zeggen dat die korg zero 8 zeer interessant is voor mensen met veel geld :maffia: 1088 pond (feedback 1649)
Daarnaast had je trouwens ook nog de zero 4, het kleinere broertje daarvan. 799 dollar (afgeprijsd) (feedback 1149)
Die laatste is dus een mixer met 4 ingangen, met voor elke ingang een aantal effecten die je kunt besturen. (tot 7 effecten dacht ik)
Als ik het goed heb gelezen, ook nog met midi.. Dus naast een effectenbak heb je dan ook nog eens een mixer in de hand..
http://www.dv247.com/invt/40035 <-korg zero 4

hmm 1 ding trouwens... geen drugs gebruiken met dit ding... volgens mij blijf je dan uren naar al die lichtjes staren..:peukie:
 
SSL Duende Mini?

SSL Duende Mini?

weet er misschien iemand iets over de SSL Duende Mini?
Dit zegt feedback:
De ideale DSP unit voor de kleinere project studio en in combinatie met bijvoorbeeld een laptop. De Duende MINI biedt de mogelijkheid voor 16 aparte kanalen EQ en Dynamics in je sequencer software. De Duende Mini is uitbreidbaar tot 32 aparte kanalen. Ook kun je 2 Mini’s aan je PC koppelen voor 64 kanalen.

neemt zoiets nu een groot gedeelte van de rekenkracht van je computer over?
 
Ja, maar voor hoelang is de vraag. Overigens betekent "dynamics en EQ" dat er alleen maar equalizers en compressors in zitten, niks om mee te samplen dus.

Ik denk toch dat de KP3 de beste keuze voor je is vanwege het simpele feit dat 'ie kan samplen, zodat je echt stukjes van je origineel kunt pakken en ze door de mangel kunt halen. Bij de G2 moet je daar al slimmere trucjes voor doen (het is mogelijk, maar je gaat het hoogstwaarschijnlijk niet zelf uitvinden).
 
weet er misschien iemand iets over de SSL Duende Mini?
Dit zegt feedback:


neemt zoiets nu een groot gedeelte van de rekenkracht van je computer over?

Wat heeft dat nu met glitch te maken ? :confused:
 
Wat heeft dat nu met glitch te maken ? :confused:
sorry Dione, ik kwam het tegen en er stond iets over vst...dacht ff dat het als een soort v-rack of receptor gebruikt kon worden..
 
sorry Dione, ik kwam het tegen en er stond iets over vst...dacht ff dat het als een soort v-rack of receptor gebruikt kon worden..

Plus dat het ook gewoon software is :D
 
Back
Top