Live opname mixen

djberjo

Stamgast
Lid sinds
24 mei 2006
Berichten
188
Locatie
Asten
hoi,

ik heb een paar weken geleden een live band opgenomen met een alesis hd24 tijdens het monitor mixen.

nu luister ik het thuis af en het klinkt allemaal dof en lijkt alsof er heel erg veel mid erbij is gekomen.

weet iemand waar dit aan ligt? ligt het aan de alesis of is dit normaal bij live opnames?

verder iemand ook tips kwa mixen thuis?(ik had geen ambient mics neergezet)

zou ik alle stukjes waar het instrument stil is het volume van het geluid zachter zetten of zelfs weg knippen en als hij/zij gaat spelen of zingen weer aan zet?

of hoe pakken jullie zo iets aan?

op dit moment werk ik met logic studio 8, zonder hardware maar binnen een korte tijd enkele compressors en effect apparatuur erbij.

Alvast bedankt,

Bjorn
 
M`n pa neemt ook vaak bandjes live op en neemt dan alles met recht EQ (kaal dus) op zodat je het thuis makkelijk kunt bewerken.

Over het mute/geluid zachter van artiest als z`n kanaal niet gebruikt word moet je zelf misschien even mee experimenteren. Als het niks toevoegd gewoon aan laten staan lijkt me.

Let er op bij ambience mic.`s dat je ze goed plaats om fasen verschil te verkomen.
 
bedankt voor je reactie,

ik heb de EQ ook zo recht mogelijk laten staan maar als je alles via de monitor tafel direct out pakt dan neemt hij de EQ instelling ook mee. bij de monitor mix moet je de EQ ook gebruiken per kanaal om alles mooi te laten klinken.

alleen het gaat mij om de kwaliteit, die ik niet zo mooi vind.

(er lag een Crest HP-eight 24ch monitortafel)

ik twijffel of dat normaal is of dat ik iets fout heb gedaan of de alesis hd24 niet goed klinkt naar mijn mening.

ik zal morgen een klein stukje geluid posten.
 
Back
Top