Behringer 2600

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De klank is er niet, en de looks zijn ook bah
 
Wat me opvalt is dat de faders vrij diep in het panel zitten,het is wel een proto,maar toch.
 
Hahaha ja dat moet jij natuurlijk zeggen omdat je er een diy-ed heb :)
Dat had ik ook na mijn Yocto 808 toe BH de RD8 dropte :D
Ik vind hem helemaal niet lelijk. Wel ff dimmen he...die leds.
Maar met kerst gaan ze wel aan.:dubbel:

Ik heb een zwak voor lelijkheid met karakter, raakt me altijd meer. Vergelijk het met een gladde boy die uit een Ferrari stapt. Wat mij betreft is muziek de hoogste kunstvorm.
Heb je geen ogen voor nodig wat mij betreft
 
Je bedoeld Korg neem ik aan? Aangezien de Behringer ARP2600 al lange tijd geleden was aangekondigd.

Bedoeld? Bedoelt! Ja, een icoontje dat ironie aangeeft, ontbreekt in mijn bijdrage. Korg kon weer sneller leveren dan Behringer en heeft als mijn informatie klopt de FS-serie uitverkocht. Maar toch zal Behringer deze kloon ook goed verkopen. De prijs is laag genoeg om een nieuwe doelgroep aan te spreken.
 
Bijna alle behringer synths klinken hetzelfde. Middle of road nieuw analoog sound.

Ik vind dat onzin. Middle of the road....ik hoor romige, dikke en karakter volle sounds.
bv bij de pro1, model d en deze arp.

Wat wel zo is dat bh vaak dezelde vco chip gebruikt de cem3340. Das wel een lekere vco.
Daarom idd wel vergelijkenis tussen veel van hun releases.
Deze arp klinkt weer totaal anders.

Als je synths vergelijkt ok maar als je in een mix hoort in een goede track is het toch duidelijk dat dit goede betaalbare instrumenten zijn?
 
Die gekleurde leds bij de TTSH vond ik al vreselijk, dit is toch gewoon een kerstboom? Ik ben benieuwd naar het prijsverschil tov Korg Arp 2600 mini.
 
Ik vind dat onzin. Middle of the road....ik hoor romige, dikke en karakter volle sounds.
bv bij de pro1, model d en deze arp.

Wat wel zo is dat bh vaak dezelde vco chip gebruikt de cem3340. Das wel een lekere vco.
Daarom idd wel vergelijkenis tussen veel van hun releases.
Deze arp klinkt weer totaal anders.

Als je synths vergelijkt ok maar als je in een mix hoort in een goede track is het toch duidelijk dat dit goede betaalbare instrumenten zijn?

Nee joh, omdat er Beh op staat is het bij voorbaat Meh natuurlijk ;). Het is cool om Behringer niet tof te vinden.
Ook al doen mensen 1 op 1 sound vergelijkingen (bij Beh model D bijv.) waarbij nauwelijks tot geen verschil te horen is tussen een origineel en een beh (en als er al verschil is dan is dat zodanig minimaal, dat het niet erger is dan het verschil tussen individuele originelen). Ze slaan ook wel eens de plank mis zoals met de 606 cloon. Maar goed.

Deze 2600 nu al afschieten met zo weinig sound demos en in protoype staat is nogal makkelijk en nogal flauw.
 
Nee joh, omdat er Beh op staat is het bij voorbaat Meh natuurlijk ;). Het is cool om Behringer niet tof te vinden.

:dubbel: lol


Als die 1000 euro gaat kosten denk ik niet dat ze er veel gaan verkopen omdat het dan toch hoger segment is.
Man man wel weer een vet ding.
Het lijkt erop dat ze met het prototype naar buiten komen om te verkomen dat mensen de Korg kopen.
Heb al een een 6 rijtjes eurorack em wil eigenlijk niet zoveel meer kopen maar het word niet makkelijk gemaakt.
 
Ik vind dat onzin. Middle of the road....ik hoor romige, dikke en karakter volle sounds.
bv bij de pro1, model d en deze arp.

Wat wel zo is dat bh vaak dezelde vco chip gebruikt de cem3340. Das wel een lekere vco.
Daarom idd wel vergelijkenis tussen veel van hun releases.
Deze arp klinkt weer totaal anders.

Als je synths vergelijkt ok maar als je in een mix hoort in een goede track is het toch duidelijk dat dit goede betaalbare instrumenten zijn?

Mijn echte 3340ā€™s klinken echt anders. Maar zal ook oudheid zijn rest van het circuit.

En mijn echte Arps klinken ook anders.

Maar misschien heeft het met patches te maken. Kan maar ik vrees toch dat er verschil is.

Brodel D moet ik nog met mijn echte vergelijken. Maar die kwam op de meeste suffe sounds flink in de buurt. Al weet ik typische moog sounds die ik nog niet uit de brodel d heb gehoord. Dat moet ik zelf nog testen.

Maar ik hoor echt wel een behringer sausje bij meerdere beh clones. En mark my words. Dat gaat nog vaker terug komen gok ik. ;)
 
Last edited by a moderator:
Mijn echte 3340ā€™s klinken echt anders. Maar zal ook oudheid zijn rest van het circuit.

En mijn echte Arps klinken ook anders.

Maar misschien heeft het met patches te maken. Kan maar ik vrees toch dat er verschil is.

Brodel D moet ik nog met mijn echte vergelijken. Maar die kwam op de meeste suffe sounds flink in de buurt. Al weet ik typische moog sounds die ik nog niet uit de brodel d heb gehoord. Dat moet ik zelf nog testen.

Maar ik hoor echt wel een behringer sausje bij meerdere beh clones. En mark my words. Dat gaat nog vaker terug komen gok ik. ;)

Een vraag: heb je ze daadwerkelijk echt naast elkaar vergeleken, of luister je online demo's en komt dan tot de conclusie? Ook met de 303 zijn er namelijk al erg veel mensen tot de conclusie gekomen at de Beh echt een enorm goede cloon is.

Hoe dan ook is zo'n conclusie trekken op basis van een prototype en een zeer korte demo met weinig sounds nogal voorbarig.
 
Last edited by a moderator:
Ik heb ooit zo een AMsynth eurorack 4012 vcf gehad, cloon van de grijze ARP vcf dus, en die klonk beter dan de VCF in men ARP 2600..strakker acuraat maar met dezelfde ballen,dat komt door de veroudering van de componenten in de vintage ARP.

Ben heel benieuwd hoe het in deze allemaal gaat klinken,maar als dat is zoals de AMsynth modulles dan wordt dit een heel vette synth,Ander frontpanel er op en gaan!
 
Ik heb ooit zo een AMsynth eurorack 4012 vcf gehad, cloon van de grijze ARP vcf dus, en die klonk beter dan de VCF in men ARP 2600..strakker acuraat maar met dezelfde ballen,dat komt door de veroudering van de componenten in de vintage ARP.

Klopt, je moet wel gek zijn om die oude rommel te houden. :D

Ik vind het trouwens wel top dat eurorack formaat. Had vroeger een kleine modulaire synth, echt tof, die heb ik tot het allerlaatste gehouden. Een hekel had ik eraan, die oude muffe spullen die stof stonden te happen, teveel plaats innamen elk met hun achterlijk piepend keyboard eraan en waar je niemand voor vond om ze te servicen of je mocht de baan op. :D Wat heb je nu aan 10x een 3 octaaf keyboard. Op dat vlak slaat behringer de nagel op de kop. Leuke spullen die niet veel plaats innemen en waar je geen nier voor moet verkopen (tenzij je ze natuurlijk allemaal wil gaan halen).
 
Bijna alle behringer synths klinken hetzelfde. Middle of road nieuw analoog sound.

Huh? Wat? Hoe? Hetzelfde? Nee joh check al die demo's. Als je geen verschil kan horen vrees ik dat er iets veel ergers aan de hand is hoor.
 
Klopt, je moet wel gek zijn om die oude rommel te houden. :D

Ik vind het trouwens wel top dat eurorack formaat. Had vroeger een kleine modulaire synth, echt tof, die heb ik tot het allerlaatste gehouden. Een hekel had ik eraan, die oude muffe spullen die stof stonden te happen, teveel plaats innamen elk met hun achterlijk piepend keyboard eraan en waar je niemand voor vond om ze te servicen of je mocht de baan op. :D Wat heb je nu aan 10x een 3 octaaf keyboard. Op dat vlak slaat behringer de nagel op de kop. Leuke spullen die niet veel plaats innemen en waar je geen nier voor moet verkopen (tenzij je ze natuurlijk allemaal wil gaan halen).

Oud ok maar rommel is apart om te zeggen. Dan waren we niet decades aan het roepen dat ze producties opnieuw moesten opzetten.
De synths van Behringer komen in de buurt maar ze blijven anders klinken in vergelijking. Ik denk dat veel in de D/A zit waarbij het tegenwoordig allemaal te clean of te goed klinkt.
 
Oud ok maar rommel is apart om te zeggen. Dan waren we niet decades aan het roepen dat ze producties opnieuw moesten opzetten.
De synths van Behringer komen in de buurt maar ze blijven anders klinken in vergelijking. Ik denk dat veel in de D/A zit waarbij het tegenwoordig allemaal te clean of te goed klinkt.

Tja, er zit onderling al zo veel verschil op die vintage spullen. Dan is het niet verwonderlijk dat het niet exact hetzelfde klinkt, maar wat is je ijkingspunt hoe dan ook? Dat het te clean of goed klinkt (?), lijkt mij iets heel abstracts. Voor mij zijn veel van die vintage synths echt rommel. Nieuw is het alleszins niet.

Wie had 15 jaar geleden gedacht dat je met een muisklik een 2600 zou kunnen bestellen op amazon. :D Lijkt me dat je daar als doordeweekse synth enthousiast niet onverschillig kan van blijven, even abstractie makende dat het door Behringer gedaan wordt.
 
Dat extra randje want ik vaak mis is met wat outboard ook wel weer toe te voegen dus geen ramp maar het valt mij altijd op bij nieuwe gear ivm vintage spul.
 
Wat wel in twijfel te trekken valt is hoe dat juist zit met de verschillende filters,je kan omschakelen tussen de twee types.

Wat ik me af vraag is of het 1 'nieuw' design is ,1 filter circuit dus waar je met een schakelaar de eigenschap veranderd,of zitten de twee cloned filters er helemaal in en dus eigenlijk tegelijk actief zijn ,wat je doet met de schakelaar is dan enkel de output schakelen tussen de twee filters. (ipv enkel de schakelaar voor de routing zou je dan ook twee outputs jack xtra kunnen voorzien zodat ze beiden tegelijk bruikbaar zijn...)

Klopt, je moet wel gek zijn om die oude rommel te houden. :D

Ik geef wel de voorkeur aan de oude rommel omdat de sound van een nieuwe strakke 4012 filter kan ik hebben wanneer ik maar wil,de organisch klinkende ARP2600 niet,dat blijft toch wel uniek hoor..
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top