tempo van bepaald stukje geluid bepalen

D-Joriz-

99% disabled
Lid sinds
9 november 2008
Berichten
1.769
Locatie
zeeland
ik heb hier een sample uit een videogame
ik wil hier een soeiharde terror versie van maken maar ik weet niet hoe ik achter de snelheid/tempo van dit stukje geluidsmatriaal moet achterhalen

zijn hier speciale tools voor of moet je echt blijven proberen met het tempo te spelen?
ik heb al heel wat geprobeerd maar het wil me niet lukken met name met fruity slicer,die pakt wel de sample en hakt hem aan stukjes maar dit geeft geen goed resultaat.
weet iemand hoe je dit goed kan achterhalen?
 

Attachments

  • kirby samples.wav
    2,6 MB · Bekeken: 74
Laatst gewijzigd:
Hmm, ik werk zelf met Reaper en daarbij kun je 1 lange sample in stukken knippen terwijl je hem aansluitend laat (alszijnde 1 geheel).
Vervolgens kun je dan aaneengesloten schuiven met de geknipte stukken in de sample waardoor je hem op de maat zet voor je eigen project.
(Werkt in mijn ogen beter dan het tempo van de sample aanhouden omdat je dan meer vrijheid hebt).

Er zal vast software zijn met een goeie BPM bepaling (beter dan in Traktor 3 bijvoorbeeld) zodat je een goed beeld krijgt over de snelheid van de sample.
 
er zitten in 10.222 seconden 32 beats

60 / 10.222 = 5.8696

32 * 5.8696 = 187.83 BPM

:P

ik zeg waaat?

of je doet een rekensom....:D En blijkt dat ik er 0.13 naast zit?! :kroon:

amen:P

ik zeg waaaat alweer?!

ik denk dat ik me wat meer moet verdiepen in wiskunde ofzo? haha
in ieder geval bedankt ik ga eens kijken... ik heb al veel lopen piellen met de tempo knop maar kwam rond de 200 met het beste resultaat ik ga nu 187.83 eens proberen en zet er een kick onder

kirby for life:P
 
tooltjes zijn wel makkelijk maar 1 sample loopje ff uitrekenen is kleuterspel nutuulk...

ik kan nét uitrekenen als ik 10 lollies koop van 10 cent dat ik dan 1 euro nodig heb:D
zelfs dat kost me de nodige energie
 
ik zeg waaat?



ik zeg waaaat alweer?!

ik denk dat ik me wat meer moet verdiepen in wiskunde ofzo? haha
in ieder geval bedankt ik ga eens kijken... ik heb al veel lopen piellen met de tempo knop maar kwam rond de 200 met het beste resultaat ik ga nu 187.83 eens proberen en zet er een kick onder

kirby for life:P

ja maar vergeet niet dat het begin van de sample NIET het begin is van je loop...
Hij begint er net na dus;)

dus zet hem op 187.83, ff schuiven, klaar.

Die 187.7 van mij was op gehoor en door in te zoomen op de sample. De methode van (6) is beter.
 
heeft weinig met wiskunde te maken verder, is echt lagere school werk...

wat je doet is... laad sample in, knip hem zo dat ie perfect loopt...

kijk dan hoe lang de loop exact duurt, schrijf getal op: Lengte
en ga het aantal beats tellen: Beats

deel dan 1 minuut door de tijd van de loop... vermenigvuldig dan de uitkomst van 60 / Lengte met Beats

ready
 
gehehe ff gauw een pre fab kick eronder geteerd:D

slaat nog nergens op maar het lijkt er wel op qwa tempo
dis maar een voorbeeld.. de echte refix houden jullie van me tegoed!

thanks tot zo ver..
 

Attachments

  • kirby united.mp3
    489,9 KB · Bekeken: 75
Dit wordt een vette plaat man!

Ben blij dat ik er aan mee heb kunnen werken:D:D:D


ken je het spel kirby van vroegah? is van de nintendo 8 bit
dan hebben we het wel eens over oldscool.. dat is echt zo,n geval..
toen riep ik nog vet cool gaaf spel! haha
 
de t-ring... en daar geef je dan advies voor :dubbel: maar iig goed gelukt qua tempo, dat dan weer wel :D succes verder!


wat bedoel je? klinkt niet ? nee dit is nog maar een voorbeeld dat het qwa tempo wel goed zit:D

ja een potentiele top40 kraker gaat het zowisow niet worden
 
heeft weinig met wiskunde te maken verder, is echt lagere school werk...

wat je doet is... laad sample in, knip hem zo dat ie perfect loopt...

kijk dan hoe lang de loop exact duurt, schrijf getal op: Lengte
en ga het aantal beats tellen: Beats

deel dan 1 minuut door de tijd van de loop... vermenigvuldig dan de uitkomst van 60 / Lengte met Beats

ready

dit ga ik onthouden verrekte handig om te weten..
 
dat het synchroon loopt vind ik net iets leuker dan de inhoud zeg maar :D maar mijn smaak doet er verder niet toe nutuulk :koffie:

:okdan:

hahaha er zullen er meer zijn die zo denken , maar fokkit ik vind dit ernstig grappig om te maken:D het klinkt niet.. dat ben ik met je eens ,lol houden vind ik het belangrijkste element in deze hobby(voor mij)}:|
 
Back
Top