Ebay en 0 feedback

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Document1

Koning, Keizer, Admiraal
Lid sinds
29 november 2008
Berichten
3.106
Locatie
Gorokko
Hallo,

Ik wil binnenkort voor het eerst wat spullen gaan verkopen op Ebay. Aangezien dit mijn eerste keer zal zijn (:luv:) heb ik uiteraard 0 feedback en heb ik geen idee mat wat voor dingen ik rekening zou moeten houden. Mijn vraag is of jij je geremd zou voelen iets te kopen van iemand met 0 feedback op Ebay en waar ik rekening mee moet houden bij het opmaken van een advertentie.

Veteran Ebayers ik wacht op uw reactie. :)
 
je moet Ebay een fee betalen, en als je paypal aanbied moet je daar ook een fee over betalen.

Qua feedback, ik zou gewoon hele originele foto's maken en snel reageren op vragen b.v. (iets wat een normaal iemand zou doen)

Je moet toch een keer iets voor het eerst verkopen???
 
Ben niet zo'n die hard ebayer, maar ik zou zeggen:

Zorg voor een duidelijke beschrijving en vermeld de staat van het object.
Zorg dat betaling via paypal mogelijk is, zodat een eventuele koper ook "buyer protection" krijgt.
Stel een minimun in waarvoor het object weg mag, zodat je nooit erg bedrogen uit komt.
Bij mij schept het ook altijd vertrouwen als de mogelijkheid bestaat om het object op te kunnen halen..

Ik zou persoonlijk wel extra alert zijn als iemand nog geen feedback heeft. Aan de andere kant, niet alle feedback zegt ook wat over de verkoper. Iemand moet ook de eerste keer wat verkopen ntuulk.

Succes! (ebay is wel een van de leukste computerspelletjes)
 
Ebay is best leuk, maar kijk uit met kopers die gaan klagen dat het object niet is zoals omschreven of dat het hele pakketje niet is aangekomen. Verstuur hetgene wat je verkoopt altijd aangetekend of verzekerd oid. Dat je in ieder geval zelf kunt checken of het daadwerkelijk is aangekomen. En laat de koper daar maar voor betalen. En als je zeker weet dat iets werkte toen je het verstuurde en ze komen met claims dat je de helft moet terugbetalen, laat ze dan gewoon het hele pakket terugsturen. Vaak hoor je dan niks meer van ze. Je hebt, ook in het buitenland, boefjes:)
 
Bedankt voor de tips, ik maak me inderdaad zorgen over het paypal gebeuren. Ik lees een hoop horrorverhalen over mensen die geld gaan terug claimen etc etc. Dan is dat van vergeten wel een bruikbare tip! Ik ga maar eens een account aan maken. :)
 
Een duidelijke en eerlijke omschrijving van je product is belangrijk. Net als een snelle reactie. Beiden zijn al genoemd. Ik wil er aan toevoegen dat veel feedback ook niet alles zegt. Laatst heb ik op een Roland JV 1080 geboden. De verkoper had honderden feedback ervaringen (score: 100%). Met nog geen halve dag voor de afloop van de veiling stond de prijs op nog geen €50,- en ik hoopte met een koopje thuis te komen. En vlak voordat de veiling zou aflopen ... trok de verkoper de aanbieding en en plaatste het product opnieuw; ditkeer met een 'nu kopen' prijs van 300 euro. Zo moet het dus niet.
 
Een duidelijke en eerlijke omschrijving van je product is belangrijk. Net als een snelle reactie. Beiden zijn al genoemd. Ik wil er aan toevoegen dat veel feedback ook niet alles zegt. Laatst heb ik op een Roland JV 1080 geboden. De verkoper had honderden feedback ervaringen (score: 100%). Met nog geen halve dag voor de afloop van de veiling stond de prijs op nog geen €50,- en ik hoopte met een koopje thuis te komen. En vlak voordat de veiling zou aflopen ... trok de verkoper de aanbieding en en plaatste het product opnieuw; ditkeer met een 'nu kopen' prijs van 300 euro. Zo moet het dus niet.

Het gebeurt vaker ja, er zijn verkopers die ook een "koper" account hebben (of dat zij inderdaad meedoen aan een bod) en hoger bieden zodat je meer moet betalen. Heb zoiets gehad met een zeldzame VHS...
 
Het gebeurt vaker ja, er zijn verkopers die ook een "koper" account hebben (of dat zij inderdaad meedoen aan een bod) en hoger bieden zodat je meer moet betalen. Heb zoiets gehad met een zeldzame VHS...

Tja, dit gebeurt ook op discogs, marktplaats en andere sites.

Het belangrijkste is dat je je goed oriënteert, en zoals al eerder gezegd, goede communicatie. Weet goed wat je verkoopt en voor hoeveel, kom je afspraken na en wees klantgericht.... doe meer dan dat de klant eigenlijk verwacht. Wacht bijvoorbeeld niet drie dagen met het versturen van een paypal invoice en zorg dat als je veel verkoopt altijd wat verpakkingsmateriaal achter de hand hebt.

In mijn discogs winkeltje is het bijvoorbeeld heel gebruikelijk dat een cd 24 uur na het plaatsen van de order op de bus kan, en gaat.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top