Een mooie analoog bakkie

mooie synth

dit trouwens ook ( tekoop bij medeforumlid op dit moment ) :
images
 
koop je een oude analoge rack synth, een dco rack ofzo zoals een matrix6r of matrix 1000, of roland mks series :) hang er een midi controller aan en je bent vertrokken. Lekker op budget.. prijzen van analoog is niet te doen.

mks 30 met pg200! moooooi, .. dan heb je draaiknopjes

of een poly61
 
bezint eer ge begint
 
trouwens die MFB synth II wordt niet meer gemaakt dus die zal snel vintage worden :D
 
wel al eens gedacht aan bv de korg legacy controller met software?, een virus, een ion en of andere virtueel analoogjes ?
lijkt me een stuk meer in de richting van de topicstartvraag , dan bv een d50 of dx7
 
hoevaak zit je dan te proggen? op een gegeven moment heb je toch een hele batch aan eigen gemaakte sounds waar je mee gaat 'spelen'?
...offe?

Ik werk altijd vanaf scratch. dus ik heb een basis patch en daaruit maak ik voor elk stukje muziek opnieuw geluiden. Heel soms als ik echt een vette patch heb sla ik hem op (jx3p) maar bij mijn JU-6 heeft dat niet veel zin. Dat zelfde geld voor mijn drumpatronen. Altijd alles eerst leegdonderen en dan nieuwe rhythm's programmeren. Lekker fris vind ik dat zelf. Het is net zoals schilderen op canvas bij mij, elke keer een schoon en nieuw doek.

Presets zijn zoooooooo suf
 
tuulk, bij een drumcomputer is het meer dan logisch om patterns te wissen of te overschrijven maar de drumsounds opzich blijven nutuulk altijd hetzelfde...
bij een synth ligt dit nutuulk anders, daar is het de bedoeling om eigen sounds te creeeren en als die synth dan ook nog een geheugen heeft dan ga je die benutten...

als je dan je eigen drumsounds op een synth zou gaan proggen (wat nutuulk helemaal het neusje van de zalm ende klap op de vuurpijl is) dan zou je stom zijn om deze niet ff op te slaan nutuulk :eureka:
Presets zijn zoooooooo suf
tsja, een 303 is ergens ook 1 grote preset bijv. :D
 
Laatst gewijzigd:
Ik werk altijd vanaf scratch. dus ik heb een basis patch en daaruit maak ik voor elk stukje muziek opnieuw geluiden. Heel soms als ik echt een vette patch heb sla ik hem op (jx3p) maar bij mijn JU-6 heeft dat niet veel zin. Dat zelfde geld voor mijn drumpatronen. Altijd alles eerst leegdonderen en dan nieuwe rhythm's programmeren. Lekker fris vind ik dat zelf. Het is net zoals schilderen op canvas bij mij, elke keer een schoon en nieuw doek.

Presets zijn zoooooooo suf

Zeker, gewoon leegdonderen zo'n bak. Alleen sla ik toch zeker wel patches op bij complexere synths zoals de MicroWave. Die krijg je echt niet even snel terug getweakt, ook niet met knoppen.
 
Drumsounds creeren op synths is de bom!. En dan in een mpc60 knallen!
maar dat is dan weer te statisch ende niet analogisch genoeg nutuulk :P

presets zijn opzich helemaal niet zo erg, je kan ze mooi lichtelijk aanpassen zodat het weer een compleet ander geluid wordt...
dat werkt sneller dan steeds vanaf scratch sounds te bouwen...
 
maar dat is dan weer te statisch ende niet analogisch genoeg nutuulk :P

Dan weet six vast niet wat een MPC60 met het signaal doet :D Al gooi je er stront doorheen, dan klinkt het even vet zoniet vetter
 
de 909 is omdat ze ofwel ouwe trance willen maken ofwel filter house :D en dat moet weer authentiek zijn
 
maar dan heb je dus niet het exacte geluid gesampled die je voor ogen had op de synth en het blijft toch allemaal statischer...
daarom kopen mensen toch ook een 909 enzo omdat het zo lekker analoog leeft of niet dan?

Ik weet niet of jij weet hoe 909 samples klinken door de mpc 60, gewoon identiek. Echt waar!
 
Ik weet niet of jij weet hoe 909 samples klinken door de mpc 60, gewoon identiek. Echt waar!
maar wel steeds hetzelfde identieke geluid, zoals je dus ook ervaart bij een TR-707 dus...
maakt mij verder ook niets uit maar sommige mensen willen speciaal een 909 omdat ie 'leeft'...
 
Back
Top