ervaringen synthshop

ja de tidal
de bouwer had medische problemen, maar die jongen van synthshop speelde mooi weer steeds
uiteindelijk heb ik zelf achter de bouwer aan moeten zitten want synthshop deed dat verder niet
 
lijkt me typisch een site van een enthousiast (forumlid?) die (naast zijn baantje?) wat probeert te verdienen door via wat kanalen spullen in te kopen en weer te verkopen.

Tja, daar zijn er wel meer van. En bijna altijd ligt het er dik bovenop. Ik vind ze in alle gevallen niet zo interessant, ik voel er niets voor om een beunhaas een dikke winstmarge te gunnen. Wat krijg je er voor terug?

Je moet niet alles geloven wat andere mensen je vertellen.
Dit is namelijke grote onzin.

Je kunt alleen afschrijvingen via automatische machtiging laten storneren, of credit card betalingen, als de ontvanger niet kan aantonen dat de goederen/diensten daadwerkelijk geleverd zijn.
Een bankoverschrijving is verder atijd definitief

Ik denk dat dit zaakje, zoals Leo eerder aangaf, een eenpits brander is van een enthousiast iemand die dit van uit zijn garage runt en de zaak even stil legt als z'n kinderen krokusvakantie oid hebben .

Valt ook al uit de contactgegevens op de site op te maken:

Tel:
06-41086004 / 053-4283822
(Bij voorkeur ma-vr 16:00-20:00 uur.)

Postadres:
SYNTHSHOP
E. van der Marckstr. 47 7521VN Enschede


Zoek dit adres maar eens op op google maps

Je hardware gewoon in Duitsland bestellen nadat je gevraagd hebt of het op voorraad is:
'Sind die waren auf lager ?'

Aan de andere kant vind ik het opgeven van je huisadres wel weer een kwestie van vertrouwen. Je kan ook met een man of vier in de auto stappen en er je geld ophalen, maar daar gaat hij waarschijnlijk ook niet vanuit.


[Edit]

VET!

Die Everhardt van der Marckstraat ligt naast de G.J van Heekstraat! Laat daar nu net een groep vrienden van mij een aantal jaren terug een vreselijk haveloos studentenpand bewoond hebben! Fantastisch wijkje! Stel dat je er met z'n vieren in een auto heen gaat, let dan wel op dat iedereen zijn deuren goed op slot doet!

Sorry, flauw grapje. Ik blijf bij mijn bovenstaande standpunt. Als die gast gewoon zijn contactgegevens geeft, zal hij ook weinig te verbergen hebben. Dat hij op zo'n slome manier te werk gaat is vervelend en dat zou ik ook blijven melden. Hij staat gewoon ingeschreven bij de KVK. Als hij zich als webwinkel ingeschreven heeft, heeft hij zich ook aan die regels te houden. Dat betekent dat je gewoon mag cancellen wat je wil.

[Edit 2]
Ik lees nu pas dat Groeneridder al gecanceld heeft...

Tijd voor cafeïne, jammer dat ik geen koffie drink...
 
Laatst gewijzigd:
Ja, ik dacht ook dat Turnkey een instituut was! Er is echt niemand bereikbaar, noch per e-mail, noch telefonisch. Dat heb ik uiteraard meteen geprobeerd.
Heb wat verhalen ondertussen gelezen op verschillende forums van ex-werknemers en het is echt niet mooi! Op 30 april op slag het hele hoofdkantoor gesloten, alle werknemers op staande voet ontslagen. 10 vestigingen/internetwinkel waar ze (Deloitte & Touche) het personeel en management die nietsvermoedend aan het werk waren buitengegooid hebben en de sloten van de panden gelijk gewisseld hebben.
Het schijnt dat zowel Yamaha als Roland elk voor 5 000 000 GBP de boot ingaan, dat is een hoop geld. Roland heeft meteen mensen gestuurd om al hun spullen te markeren en die mogen niet meer verkocht worden. Nou denk ik niet dat Yamaha of Roland hier stuk op gaan lopen, maar er zijn nog een hele hoop kleine fabrikanten die al dan niet exclusief via deze winkelketen hun spulletjes aan de man brachten voor wie dit een drama wordt!
De vestigingen die nog open zijn hebben iets van 10 weken te gaan om voorraden te verkopen (accepteren enkel cash en je krijgt er een handgeschreven bonnetje bij). Indien er geen overnemende partij is, worden deze ook onherroepelijk gesloten en raken nog meer mensen hun banen kwijt.

Ik heb net m'n eerste paar monitoren en toebehoren besteld, dus ben wel een paar spaarcentjes kwijt. Gelukkig niet in de regionen van de duizenden ponden zoals anderen die halve/hele studio's in backorder hadden staan en (aan)betaald hadden.

*edit: Sorry, een beetje deze draad aan het hacken...oeps

volgens mij is juridisch een aanbetaling gewoon jou geld totdat de producten geleverd zijn, dus in principe zou niemand daarmee aan de haal mogen gaan, ook de curator niet.
in zo'n geval kun je aangifte van diefstal doen.
ik zou even erg hoog van de toren gaan blazen.
groeten,
jeroen
 
Deze gast jan paul genaamd die synthshop runt heeft mij een cyclus 3 verkocht van een oud productienummer en ook nog kapot!!
Hoezo oplichting ?
ik heb ondertussen als zijn gegevens in mijn bezit,ik geef hem een kans om te reageren, maar op mijn voicemail berichten word niet gereageert.
ik heb een gereduceert bedag betaald voor de cyclus 3 ,maar mij is niets gevraagd of ik een oud kapot model wel wil.
ik wil IEDEREEN WAARSCHUWEN OM BIJ SYNTHSHOP NIET TE KOPEN!!!
dit soort zaken riekt naar oplichting.
ik zal hoe dan ook mijn gelijk bij deze klootzak halen!!
KOOP NIET BIJ SYNTHSHOP.
 
nou nou nou, dat vind ik dan weer een beetje cru...

ikzelf heb ooit een mfb 502 bij synthshop besteld, maar die luisterde niet fatsoenlijk naar midiclock. toen heeft ie me nog een ander exemplaar gestuurd, die hetzelfde probleem bleek te hebben. aan het eind van het liedje heb ik mijn geld terug gekregen.
volgens mij is het idd gewoon een gast die in zijn eentje wat probeert te klussen, maar dat van die belachelijke winstmarges vond ik wel meevallen dacht ik. en om hem een oplichter te noemen gaat me wel erg ver. als het ding niet naar behoren functioneert, heb jij recht op je geld terug. dat hij vervolgens probeert om voor een gereduceert bedrag toch van het ding af te komen of probeert je iets anders aan te smeren, tja...
 
mischien was ik wat fel in mijn oordeel,maar ik vind dat je op zijn minst gewoon contact met iemand moet kunnen hebben.
Waar in dit geval bijna geen sprake van is geweest.
Ik heb ondertussen wel contact met hem gehad, hij vraagt of ik mijn cylus wil terugsturen om te repareren.
(maar om tien voor twaalf een sms sturen dat je tot 12 uur bereikbaar bent?)
iig laten we voorzichtig zijn.
 
Zoals beloofd, een update na het Turnkey fiasco!

Ik heb mijn credit card bedrijf gecontacteerd en als resultaat heb ik zonder enig probleem mijn geld terug gekregen! waarvoor uiteraard mijn dank aan hen :okdan:
 
Zoals beloofd, een update na het Turnkey fiasco!

Ik heb mijn credit card bedrijf gecontacteerd en als resultaat heb ik zonder enig probleem mijn geld terug gekregen! waarvoor uiteraard mijn dank aan hen :okdan:

Goede reclame! (Als de naam er bij had gestaan :D)
 
metasonix module besteld, geen bevestigingsmail gehad.......1 week later ongeruste telefoon hier thuis of ik die module nu wou of niet.....uitgelegd dat ik zero ontvangen had (geen totaal met postage, geen betalingsgegeven) .....was wat verrast, mail gehad met alle info, iban/bic bleek foutief te zijn, nagevraagd, nieuwe gegevens gekregen, betaald, geen nieuws verder
 
zoiets had ik ook: mfbtje besteld op de site, helemaal geen reactie. tijdje later neem ik contact op zo van hoe zit het eigenlijk, was ie verbaasd, zo van: ja, moet je geld overmaken! ok... :dubbel:
 
no way dat ik daar ooit iets ga bestellen, kans is namelijk groot dat ik daar binnen de kortste keren met een jerrycan en aansteker op de stoep sta.
 
Nooit problemen gehad. Ik bel altijd om mijn bestelling te doen. Laatste keer met de vermona belde hij nog dat het in verband met de verzending vanuit duitsland iets langer zou duren, maar binnen 2 weken had ik m'n retroverb.
 
Jan paul werkt van thuis uit ik heb mijn neptune2 daar opgehaald(dus geen winkel). Hij heeft wel dingen op voorraad, maar soms zijn dingen op en dan moet hij bestellen. De tidal word op bestelling gebouwd dus dat duurt altijd wat langer, maar dan heb je een leuk hollands product. Theo(tidal) heeft bij mijn neptune pwm erin gezet. En we moeten wel een beetje zuinig op hem zijn, want voor de rest heb je nix hier in nederland waar je leuk analoog spul kan kopen. En het zijn ook wel aparte figuren als je bij ze langs komt. Maar wel aardig.
 
metasonix module besteld, geen bevestigingsmail gehad.......1 week later ongeruste telefoon hier thuis of ik die module nu wou of niet.....uitgelegd dat ik zero ontvangen had (geen totaal met postage, geen betalingsgegeven) .....was wat verrast, mail gehad met alle info, iban/bic bleek foutief te zijn, nagevraagd, nieuwe gegevens gekregen, betaald, geen nieuws verder

is ondertussen netjes geleverd, no prob :-)
 
no way dat ik daar ooit iets ga bestellen, kans is namelijk groot dat ik daar binnen de kortste keren met een jerrycan en aansteker op de stoep sta.

Ga je jezelf dan in de fik steken? Dat zal hem zeker leren ja.
 
eerst grote werken op de site, dan terug online maar amper veranderd, vage info out-of-production/bel!/prijs op aanvraag naast bepaald materiaal, site er terug af

rip synthshop.nl?
 
Synthshop.nl bestaat nog wel maar het faxnummer wat op de site vermeld staat verwijst naar een studentenhuis?
053-4765321
Studentenhuis
Piksenbrink 186
7544BK Enschede
Ook is het tegenwoordig een ander 06 nummer geworden.

De bestelling welke ik er gedaan heb met een levertijd van 2 weken is nu 3 weken later nog niet binnen, vorige week was het bericht nog dat het pakket nog bij de douane lag.
Dit is voor mij in ieder geval de eerste en de laatste keer dat ik hier wat bestel.
 
Back
Top