Behringer Xair (en X32) mixer + wi-fi router

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.008
Locatie
-
In mijn zoektocht naar een oplossing om de Xair mixer via midi te bedienen heb ik een app gevonden welke prima werkt op de PC en ook op de iPad. De Xair heeft standaard een midi implementation waarin heel veel parameters niet te koppelen zijn. Ik gebruik nu de PC versie van deze app: Mixing Station en kan prima een willekeurige midi controller aan elke functie binnen de mixer app toewijzen.
De PC staat via de LAN poort op de mixer poort. Maar om deze configuratie te gebruiken schakel je de Wifi Acces poort uit en ik zou ook graag de iPad werkend hebben om parameters in te zien/controllen. Een iPad geeft toch heel veel info met wat er binnenkomt in de vorm van VU in het User interface. Moet misschien ook even toelichten dat ik op de PC al een toepassing gebruik en daarop ten alle tijden het beeldscherm gebruik.

Lang verhaal kort. Ik vrees dat ik aan de router moet om zowel de PC met controllers en de iPad met de Xair of Mixing Station app te kunnen gebruiken.
Ik wil het in een koffer inbouwen want het is een mobiele setup. ;) Dus liefst niet te groot en zwaar want ik ga al aardig richting de 30 kg..

Nu ben ik benieuwd wat jullie zoal gebruiken en of dit rock solid is. Had al bijna het dingetje hieronder besteld.. lijkt helemaal perfect en werkt zelfs via USB power (scheelt weer een adapter in m'n koffer).. maar dacht, 'k beraad me eerst even hier om jullie ervaringen te checken en dan vooral in een ruimte met veel telefoons en andere Wi-fi netwerken. :) Kun je bv ook grotere antennes erop zetten om het bereik te vergroten?

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top