Beste harde schijf setup in nieuwe pc?

AHCi, dacht dat je dat gewoon in Bios aan moest zetten?

Bij mijn laptop heb ik dat wel gedaan, iig.

Heb op t moment twee SSD's in mn laptop . waarvan 1 de 750 evo 250 g, ben er erg tevreden mee en de prijs was al helemaal een meevaller. Qua garantie heb je wel een punt, maar ach, over een paar jaar koop ik wel weer iets nieuws, vooral die pci ssd dingetjes lijken me erg interessant en over 3 jaar zullen die dingen ook wel niks kosten. Wie weet zijn er dan nog wel betere spullen op de markt.

En let op, bij plugins zoals Kontakt, draait het niet alleen om de snelheid van je harde schijf, kontakt werkt bijvoorbeeld ook aan de hand van je RAM geheugen
 
Voor mijn volgende studio PC heb ik de volgende drive configuratie in gedachten:

1x 500GB SSD systeem
1x 1TB SSD samples/soundbanks
2x 2TB 7.200 WD Caviar Black voor recordings (2st wegens 1 voor mezelf en 1 voor opnames anderen)
1x 500GB (oude HDD die over is) om software updates en downloads etc. op te bewaren

Backup naar een NAS met voldoende opslagcapaciteit (4-8TB) enkel voor recordings HDD's en de extra opslag drive

Suggesties of ideeën hierover? Of juist als tip voor anderen.

Misschien begin ik nog wel om in mijn oude studio PC de systeemschijf te vervangen door een SSD en kan ik er dan nog een jaartje mee door. De huidige PC is een oude i7-980 6-core met 24GB DDR3 en 1x 500GB systeem en 2x 1TB voor recording en samples (alle 3 WD Caviar Black). Dan kan ik de hele dure nieuwe PC nog even uitstellen.....
 
Ga je die 2e schijf er af en toe uithalen? Indien niet, waarom dan geen 4TB met 2 partities?

Goed punt! Scheelt geld en een SATA poort. Misschien niet aan gedacht omdat ik om een of andere vagen reden uit het verleden niet zo gek op gepartitioneerde schijven ben. Tevens misschien de angst dat er met een schijf iets fysiek mis kan gaan, en ik dan beide partities kwijt ben (hoewel ik natuurlijk backup heb). Maar op het moment zelf wanneer hij het eventueel zou begeven heb je dan dus geen recording HDD meer ter beschikking (iig niet op de daarvoor bestemde schijven).

Maar ik ga er zeker over denken het met 1 4TB drive te gaan doen....
 
Back
Top