De heb ik (af)gebouwd draad voor 2018!

ja, ik wist dat wel, Mouser heeft die geloof ik ook. Je wordt daar bijna gedwongen om een grotere bestelling te doen, anders heb je idiote verzendkosten. Ik heb er nog nooit iets besteld en ik denk dat het zo blijft..

@1v/oct, ja inderdaad zijn het dubbele kraaltjes. Overkill, maar je kan ze niet doorknippen en enkele kraaltjes op de rails solderen. Draadje is dan te kort en de kraaltjes zitten vast gegoten. Ze zaten in een partij die ik ooit op Marktplaats kocht, geen idee van het merk of type.
 
Mooie builds hoor!
Inderdaad niet driedubbeldik over elkaar heen, kun je ook nog eens wat foutzoeken mocht dat nodig zijn.
 
Creepnoise Deluxe met alle mogelijke mods.
(mini-banana patchbay, extra outputs, starve, touchpoints, minijack cv, switcher speed switch)
gebouwd voor een forumlid! :)
 

Attachments

  • web.jpg
    web.jpg
    475,3 KB · Bekeken: 91
Creepnoise Deluxe met alle mogelijke mods.
(mini-banana patchbay, extra outputs, starve, touchpoints, minijack cv, switcher speed switch)
gebouwd voor een forumlid! :)


mooi!
 
Heb net de Matrix ctrlr controller af. De build was makkelijk alleen ik had met een tang 6 print banen gesloopt gelukkig heb ik dat kunnen fixen.
Erg fijne controller, heb al snel wat patches kunnen maken.
Moet de midi cc in nog testen maar dat lijkt me geweldig icm met mij daw of seq.

Eerder heb ik editors op de computer, lemur, een novation zero en een bcr2000 geprobeerd maar dat was het allemaal niet.
Zo nu snel een tweede matrix6r op de kop tikken :D
 

Attachments

  • 20180715_145745.jpg
    20180715_145745.jpg
    62,7 KB · Bekeken: 87
Als eerste post...

Een paar maanden geleden heb ik een MIDIbox SEQ v4 sequencer gebouwd. Voorzien van MIDI IN/OUT, CV/GATE/CLK out, button matrix en track position display.

mbseqv4-013.jpg


Alles ingebouwd in een 19 inch koffer zodat ik het makkelijk en veilig mee kan nemen.
 
Lempke gemaakt, ik miste een goed licht boven mijn bureau, en was er niet echt uit wat ik nou wilde, tot ik me vanochtend tijdens een saaie vergadering bedacht hoe het op te lossen. Paar rest stukjes eiken timmerpanelen, stukje aluminium U-profiel en LED modules die ik al een tijd in de lade had liggen (en een voeding die ik echt al heel erg lang geleden bij DX.com had gekocht).
WPzjN3H.jpg

ffno1bJ.jpg

HDlYTKM.jpg


De forward voltage van die (18W volgens de chinezen) LED modules is 9.2v, en er zit wel iets van stroombegrenzing in, maar niet genoeg. Er zitten er nu twee in serie, op een 24V voeding, dat ging niet goed, dus ik heb er nu een samengestelde 9 ohm weerstand tussen hangen, nu doet ie het prima (ongeveer 300mA stroom). Ik zou ze zeker niet 18W laten verstoken, zowiezo worden ze dan snoeiheet, maar ik geloof nooit dat ze dan een lang leven beschoren zijn.

Paar uur werk, kleine moeite, groot plezier.
 
DIY RAM kaart voor Yamaha DX7II (RAM4 compatible). In tegenstelling tot het origineel heeft deze 16 banks, die je op de DX in software kunt selecteren. Daarnaast nog een hardware knop waarmee je nog een set krijgt, dus in totaal 32 banks.

Ik heb er geen behuizing bij dus ik heb het maar in accu-heatshrink gestopt.

IMG_1873.JPG
 
Nog een dual VCO, dit keer met funky Fairchild knoppen. Had ze nog nooit gezien, een hele zak gekregen van de analoge compjoeter meneer hier in Den Bosch.
Het ding was alleen wel, ze waren voor 6mm assen. Fluks de boor 6.5mm erin gezet, en presto! (ja ja, heiden, barbaar etc etc)
FqXVZDY.jpg
 
Volgens mij niet van Fairchild, maar ze zijn wel vet! Zover ik het kon vinden zijn ze Japans.
Misschien net hoe het licht valt, maar jammer dat de tekst wat moeilijk te zien is.
 
Fairchild Controls, Hicksville

staat er aan de binnenkant. Dat uitboren is geen complete win overigens, lastig om precies recht uit te boren, sommige knoppen wiebelen.
 
Alweer een paar jaar geleden heb ik een simpele 14 kanaals vocoder gemaakt die gebaseerd is op dit project: https://www.instructables.com/id/Build-an-analog-vocoder/

Met name de VCA's zijn indertijd verbeterd, zoals te lezen is in dit topic: http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=13&t=17917&hilit=analog+vocoder (account aanmaken voordat je het topic kan zien)

Verder heb ik zelf nog een dry/wet knop erop gezet (waarvoor ook een hipass filtertje), en ook een 'poor mans sibilance detector' zoals beschreven bij de MFOS vocoder. De sibilance detector werkt zozo. Alles wederom op stripboard, een vriend van me (gewaardeerd forumlid 'Tralalaika') heeft me geholpen met het in elkaar solderen van de filters.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Hieronder een test opname:
https://soundcloud.com/1v-oct/vocoder-demo

Voor meer geluiden uit deze vocoder: luister naar mijn inzending voor de SF contest:
https://www.synthforum.nl/forum/alg...hforum-contest-2018/3657131-1v-oct-ganz-genau
 
Back
Top