1V/oct - Ganz Genau

1V/oct

Crazy Diamond
Lid sinds
18 januari 2014
Berichten
978
Locatie
Amsterdam
Ik zit middenin een verhuizing, maar ik heb toch tijd kunnen vrijmaken om iets in te sturen. Sommige dingen zijn namelijk belangrijker dan het aansluiten van je wasmachine of je gasfornuis.:)

Alweer een paar jaar geleden heb ik een 14-kanaals vocoder gemaakt. Geen state of the art maar hij klinkt nog best OK voor een simpele DIY vocoder. En wat doe je als je een vocoder hebt? Duits er doorheen praten! Of nóg leuker: nep-duits. Het zal wel door Kraftwerk komen denk ik. En ook omdat Duits een 'harde' taal is die de verstaanbaarheid bevordert.

Hoe dan ook, het resultaat was dit nummertje. Geen hoogdravende compositie maar meer een niemendalletje. Ook de alle andere geluiden komen wederom uit mijn DIY modulaire synth.

Iedereen weer succes en veel plezier met De Contest!

 
Ik mag die diy sound wel. Tekst is echt humor, als je dan Duitse tekst wil gebruiken wordt het niet veel beter dan dit :D
 
Leuk nummer! Alles eraan voelt ook echt duits aan he!
 
Was sagen Sie? Was fragen Sie?
Erstaunliche Track!
 
man-T, MacGyverGear, Robi, NicoNoise, MarsMusica, Tralalaika, mstsfreak, payt en FreddyConfetti: allemaal veel dank voor de positieve reacties! :okdan:

En voor degenen die het nummer uit volle borst willen meezingen heb ik hieronder de tekst gezet.

Ganz genau,
Was wollen sie, was sollen sie, was trollen sie?
Was sagen sie, was fragen sie, was klagen sie?
Ein jauze, ein knauze, ein prauze,
Wir sjansen und flansen die schwansen

Ganz genau, in die prau
Du last mich jetzen in den knau
wir haben brau, zili ganz kabau
Du hast mich lau, du hast mich jetzen in den knau
Ganz genau
Wir haben, wir haben keinen frau

Ganz genau
Wir jagen, wir fragen, wir klagen
Wir knakken und pracken die schnacke
Ich jetze und ketze die fletze
Ein jatze, ein knatze, ein fratze

Ganz genau, wir haben schnau
Ich bin ein bischen in die prau
Wir haben knau, du bist ein zili in die flau
ich bin so blau, du last mich jetzen in die knau
Ganz genau
Wir haben, wir haben keinen frau
 
Dit nummer laat het plezier van muziek maken weerklinken, leuk gedaan.
Het nep-duits doet me direct denken aan Gestapo Knallmuzik, de rauwere synthklank overlapt eveneens.
 
heer 1 volt per oktaaf! prachtig, de vocoder snijdt door mijn brein. het doffe wat hier in een reaktie wordt genoemd, herken ik niet zo, de produktie, de werking van het nummer vraagt om een wat smaller spektrum. mooi geplaatste geluiden, mooi laag. nummer werkt erg goed. genoten!
 
Mr 1V/oct,
Ik ben onderaan de lijst begonnen, dus voor mij ben je de laatste track die ik nog moet beluisteren.
Je bent een waardig afsluiter voor mijn 2 vrije dagen waarin ik tijd had om alles eens grondig te beluisteren!

Dus, tja altijd gevaarlijk om in de voetstappen van kraftwerk te gaan lopen, maar je doet dit op een ludieke alternatieve manier, en het lukt je behoorlijk.

Welke DIY vocoder heb je ineen gestoken? (ik heb nog een JHaible vocoder liggen die ik in een doos moet steken)

Ik zou mij nu toch maar focussen op het aansluiten van het gasfornuis.... je weet maar nooit;-)
 
Hey, qua sound en feeling kan ik deze track zeker waarderen, maar na 3 min was het voor mij wel klaar (NB ik heb um uiteraard wel helemaal een ook meerdere keren geluisterd). Die vocoder is zeer vet en hier en daar heb je er ook erg mooie harmonieen ingestopt. Al met al, erg leuk en origineel, maar had iets korter gekund.
 
Back
Top