1V/oct - Ganz Genau

Geinig zo met dat half nep Duits in je vocoder...
Trouwens; wel een complimentje even want ik hoor zo nu en dan van die bliep bloep trackjes met modulair spul maar je hebt met wat sequences toch een leuk trackje in elkaar gezet.
En even zonder gekheid; als je aan de mix iets meer aandacht besteed en de juiste kanalen weet heb je zomaar kans dat het nog een hitje wordt want ik heb het met simpeler nummertjes/niemendalletjes ook zien gebeuren.
 
Schiet me meteen naar de jaren 70 in duitsland (ja idd Kraftwerk natuurljk). Plezierig! Misschien wat lang, maar dat deden ze toen wel vaker ;-) Top!
Vergeleken met Autobahn duurt mijn nummertje maar heel kort.


Ik zie je zo met je camionette de baan op aan het verhuizen met Kraftwerk's Autobahn op je radio.:D
Je bent in huis na de zoveelste doos uit te pakken, gaat effe aan de slag voor deze contest en voila!
Mooie roadtrack voor in de auto.
Hahaha, beeldend! Bedankt voor je reactie.


Grappig en vrolijk. Met name de rollende 'r' werkt op de lachspieren ('was frrragen Sie'). Tegelijkertijd ligt het nummer best lekker in het gehoor. De 'droge' mix kan ik ook erg waarderen...
Ein jatze, ein knatze ein fRRRatze!


Eerste track sinds ik tijd heb kunnen vinden om er rustig voor te gaan zitten....en meteen een LO-FI pieler :) Was al iets verteld dat de vocoder te hard stond geloof ik ;)
Staat genoteerd :)
Zo ben ik nog nooit genoemd, een LO-FI pieler! :D


Sehr Gut! Zu Gurke! Knällender Schaftprugl, nie priegene!
Vind je dit echt een Knällender Schaftprugl?! Dat is het mooiste compliment dat ik tot nu toe heb gehad!


dat ganz genaaaaaauuu is al een paar keer in mn hoofd langsgekomen afgelopen dagen, blijkt een catchy stukje :)
Wat leuk! Meestal ben ik de gene die de hele tijd Contest nummers in zijn hoofd heeft, nu heb ik dat ook eens bij een ander bewerkstelligd! :)


Geinig zo met dat half nep Duits in je vocoder...
Trouwens; wel een complimentje even want ik hoor zo nu en dan van die bliep bloep trackjes met modulair spul maar je hebt met wat sequences toch een leuk trackje in elkaar gezet.
En even zonder gekheid; als je aan de mix iets meer aandacht besteed en de juiste kanalen weet heb je zomaar kans dat het nog een hitje wordt want ik heb het met simpeler nummertjes/niemendalletjes ook zien gebeuren.
Dank voor dat complimentje. Ik ben ook niet zo'n fan van die eindeloze eentonige modulaire tracks. Ik speel in mijn DAW verschillende sporen in en knip en plak er flink op los. Met als resultaat dus een 'normaal' nummer. Soms gebeurt er tijdens dat knippen en plakken een 'happy accidcent' zoals ook bij dit nummer: Het drumbreakje had ik niet zo verzonnen, het gebeurde per ongeluk toen ik de drum track even naar rechts had verschoven. Opeens hoorde ik de break en ik dacht: hé dat klinkt leuk!


Grappig en creatief, dat zeker. Leuk!
Dank je wel Roonan.
 
Leuk!!!!!!!!!!!! Is dit de Elektuur zelfbouw vocoder uit de 70-er jaren?
Hoi Ernesto, Ik ken de Elektuur vocoder niet. Ik heb mijn vocoder op stripboard gemaakt. Hij is gebaseerd op een project op Instructables, maar dan iets verder ontwikkeld. Ik heb hier een korte beschrijving, wat foto's en nog een geluidssample neergezet: https://www.synthforum.nl/forum/synt...04#post3658904


Ja dat nummer duurt ook te lang ;-)
Ja, vooral dat zingen na zo'n 15 minuten... tenenkrommend!
 
Laatst gewijzigd:
Elektuur is een elektronicablad. Er is ook een Engelse versie, dan heet het Elektor. Ze publiceren allerlei zelfbouw elektronica projecten. In 1979, als ik me goed herinner, hebben ze een DIY vocoder gepubliceerd. Ik zat toen in het examenjaar van de mts elektronica en had toen overwogen om deze te gaan bouwen. Toen ik ging berekenen wat ik kwijt zou zijn geweest voor de onderdelen heb ik er van afgezien. Dat kon ik als arme student destijds niet betalen. Je ziet deze vocoder nu af en toe nog wel eens aangeboden worden. De jouwe was mij geheel onbekend. Dat ziet er echt leuk uit zeg. Ik ben onder indruk van de werking. Hij klinkt echt goed. Wat heb je gebruikt als carrier ingang?
 
Elektuur is een elektronicablad. Er is ook een Engelse versie, dan heet het Elektor. Ze publiceren allerlei zelfbouw elektronica projecten. In 1979, als ik me goed herinner, hebben ze een DIY vocoder gepubliceerd. Ik zat toen in het examenjaar van de mts elektronica en had toen overwogen om deze te gaan bouwen. Toen ik ging berekenen wat ik kwijt zou zijn geweest voor de onderdelen heb ik er van afgezien. Dat kon ik als arme student destijds niet betalen. Je ziet deze vocoder nu af en toe nog wel eens aangeboden worden. De jouwe was mij geheel onbekend. Dat ziet er echt leuk uit zeg. Ik ben onder indruk van de werking. Hij klinkt echt goed. Wat heb je gebruikt als carrier ingang?

De Elektuur ken ik wel :), maar de vocoder ken ik niet echt. Er is vrij recent een kloon / bouwpaket gemaakt van deze vocoder op Muff Wiggler (35th Anniversary Edition). Je kan daar PCB's bestellen (weet niet of je ook de onderdelen erbij kunt bestellen) en er zijn op dit moment meerdere mensen die hem aan het maken zijn.

Ja, hij klinkt best goed, maar eigenlijk speel ik wel een beetje vals: Met een dry/wet knop mix ik wat dry geluid erbij wat de verstaanbaarheid sterk verbeterd (met name de s en t achtige klanken). Wat de carrier was weet ik niet meer precies, maar vermoedelijk iets met een blokgolf en of zaagtand. Dat werkt toch het best, hoe meer harmonischen in de carrier, hoe beter de werking van een vocoder.
 
Aha, bedankt voor de info. Ik heb vocoders altijd al leuk gevonden sinds de70-er jaren. Ik heb wel enkele syntjhs met ingebouwde vocoders hoor (MS200BR en JP-8080) maar toch vind ik die minder klinken als hetgeen ik heb gehoord in jouw track. Ik ga me eens verder in het Muff Wiggler project verdiepen.
 
Leuk gedaan, en duidelijk met veel plezier gemaakt! Mooie vocoder. De mix mag wel wat gebalanceerder. Verder een beetje kazig, maar dat is ook wel een beetje het genre geloof ik :D.
 
Hardstikke leuk, ik werk voor een duitse firma met het motto 'Genau Richtig' en dit zou ons lijflied kunnen worden ;-)
 
Bij de eerste maat kreeg ik direct een Zombie Nation - Kernkraft associatie terwijl dat nummer toch een behoorlijk andere vibe heeft. Ook gaaf dat je er een zelfgebouwde vocoder in hebt gebruik die ook lekker rauw en vol klinkt. Leuk gedaan
 
Leuk gedaan, en duidelijk met veel plezier gemaakt! Mooie vocoder. De mix mag wel wat gebalanceerder. Verder een beetje kazig, maar dat is ook wel een beetje het genre geloof ik :D.
Dankje, Proto. Inderdaad met veel plezier gemaakt, zowel eerst de hardware als daarna de software (om muziek ook maar eens als software te betitelen).

Inderdaad, Kraftwerk is niet ver weg.
Dat plastic-Duits doet'm wel :D.
Ik heb wel eens gelezen dat veel Nederlanders het nou eenmaal leuk vinden om nep Duits te praten. Ik ben daar ook een van.

Hardstikke leuk, ik werk voor een duitse firma met het motto 'Genau Richtig' en dit zou ons lijflied kunnen worden ;-)
Ja lijkt me best leuk. In ruil voor een aandeeltje in de firma? :D

Bij de eerste maat kreeg ik direct een Zombie Nation - Kernkraft associatie terwijl dat nummer toch een behoorlijk andere vibe heeft. Ook gaaf dat je er een zelfgebouwde vocoder in hebt gebruik die ook lekker rauw en vol klinkt. Leuk gedaan
(***1V/oct Googelt even Zombie Nation***) Aha, ja dat nummer ken ik wel!

Allemaal bedankt voor het luisteren en de comments!
 
Een van de eerste tracks waar ik op reageerde volgens mij in deze contest :) en de laatste van mijn luisterronde.. en zo te zien zijn er genoeg reacties gevolgd na die van mij..
Ik blijf VCO reggea nog steeds geniaal en onovertroffen vinden :okdan: maar hebt jezelf ook dit jaar weer goed vertegenwoordigd!! :D Leuk en origineel is ie zeker!!
 
Een van de eerste tracks waar ik op reageerde volgens mij in deze contest :) en de laatste van mijn luisterronde.. en zo te zien zijn er genoeg reacties gevolgd na die van mij..
Ik blijf VCO reggea nog steeds geniaal en onovertroffen vinden :okdan: maar hebt jezelf ook dit jaar weer goed vertegenwoordigd!! :D Leuk en origineel is ie zeker!!
Ja, VCO Reggae, daar kom ik nooit meer over heen. Wat 'Kom van dat dak af' voor Peter Koelewijn is, is VCO Reggae voor mij. Dat sta ik op mijn 60e nog te spelen op trouwerijen enzo.:D
 
Back
Top