1V/oct - Ganz Genau

Aantrekkelijke, luchtige pastiche volgens vertrouwd 1V/oct-recept. Wel wat lang, maar dat past bij het genre.
 
Dit vind ik nou een supercreatief trackje! Ook met de nodige humor. Qua bijpassend beeld moest ik denken aan die gortdroge clip van "Da-da-da" van Trio... :-)
 
een leuke softe intro.
ook al kan ik geen duits verstaan. vind ik dit toch een hele leuke inzending.
vooral die vocoder is wel heel leuk gedaan over de vocalen.
en het is een lekkere softe track.
 
Heerlijk!
Dankjewel Erwinn.

Dit nummer laat het plezier van muziek maken weerklinken, leuk gedaan.
Het nep-duits doet me direct denken aan Gestapo Knallmuzik, de rauwere synthklank overlapt eveneens.
Het was inderdaad leuk om rare duitse woorden te verzinnen. Een voordeel van nep tekst bedenken is dat je nooit moeite hebt om rijm woorden te vinden. :)

Hier werde ich frohlich von!
Tolles vocoder sound.
Frohliches weinachten!

Erg leuk gedaan, heerlijke deutsche groove, vast lekker in de auto.
Ik heb alleen maar een ouwe fiets...
 
Ja, idd kreeg ik ook een Trio gevoel bij deze track! Mooie vocoder en nepduits.. :-)

:W
 
de track is wat mij betreft vooral leuk. Vind de compositie tof, maar de vocoder toch echt iets te. Maar zoals eerder gezegd de lol spat er vanaf. Leuk gedaan.
 
heer 1 volt per oktaaf! prachtig, de vocoder snijdt door mijn brein. het doffe wat hier in een reaktie wordt genoemd, herken ik niet zo, de produktie, de werking van het nummer vraagt om een wat smaller spektrum. mooi geplaatste geluiden, mooi laag. nummer werkt erg goed. genoten!
Dank, heer Vink!


Leuk trackje , het kraftwerkgevoel is er wel
:okdan:


Mr 1V/oct,
Ik ben onderaan de lijst begonnen, dus voor mij ben je de laatste track die ik nog moet beluisteren.
Je bent een waardig afsluiter voor mijn 2 vrije dagen waarin ik tijd had om alles eens grondig te beluisteren!

Dus, tja altijd gevaarlijk om in de voetstappen van kraftwerk te gaan lopen, maar je doet dit op een ludieke alternatieve manier, en het lukt je behoorlijk.

Welke DIY vocoder heb je ineen gestoken? (ik heb nog een JHaible vocoder liggen die ik in een doos moet steken)

Ik zou mij nu toch maar focussen op het aansluiten van het gasfornuis.... je weet maar nooit;-)

Dank voor het luisteren. Mijn vocoder kan bij lange na niet tippen aan de JHaible vocoder (uiteraard). Heb jij die mega-pcb volgesoldeerd? Respect! Ik zal elders op het forum wat informatie over mijn vocoder zetten.

Overigens was het niet mijn streven om in de voetsporen van Kraftwerk te treden! Ik probeerde alleen een verklaring te geven waarom ik en mijn vrienden als vanzelf Duits door de vocoder gingen praten.

PS: Het gasfornuis werkt inmiddels en ook de wasmachine. 8)



Hey, qua sound en feeling kan ik deze track zeker waarderen, maar na 3 min was het voor mij wel klaar (NB ik heb um uiteraard wel helemaal een ook meerdere keren geluisterd). Die vocoder is zeer vet en hier en daar heb je er ook erg mooie harmonieen ingestopt. Al met al, erg leuk en origineel, maar had iets korter gekund.
Dankjewel Fifth Bot. Die harmonieen vond ik zelf ook wel geslaagd.:)



SB-SIX en SlaveoftheWave:
Ik heb de vocoder misschien iets te hard gezet uit angst dat ie niet goed te verstaan zou zijn.



Aantrekkelijke, luchtige pastiche volgens vertrouwd 1V/oct-recept. Wel wat lang, maar dat past bij het genre.
Ik moest het even Googelen:

Pastiche:
1) Bedrieglijke nabootsing 2) Imitatie 3) Muzikaal lapwerk 4) Nabootsing 5) Nabootsing van een kunstwerk 6) Namaak 7) Namaakschilderij 8) Opzettelijke navolging 9) Slechte imitatie 10) Slechte nabootsing 11) Slechte nabootsing van een antiquiteit 12) Slechte nabootsing van een een kunstvoorwerp

Dank! :D


humor doet het bij mij altijd goed en het is origineel, maar wel een beetje langweilig.
Dank Bijlevel, ik beschouw het als een compliment.


Ik vind het vooral een geinig trackje, maar ik denk niet dat ik hem thuis zelf snel zou opzetten ;).
Het is je vergeven.


Dit vind ik nou een supercreatief trackje! Ook met de nodige humor. Qua bijpassend beeld moest ik denken aan die gortdroge clip van "Da-da-da" van Trio... :-)
Ik zal hem eens bekijken want dat is alweer lang geleden.


een leuke softe intro.
ook al kan ik geen duits verstaan. vind ik dit toch een hele leuke inzending.
vooral die vocoder is wel heel leuk gedaan over de vocalen.
en het is een lekkere softe track.
Het mooie is dat je geen Duits hoeft te kunnen verstaan. Duitsers verstaan dit ook niet. :D


Ja, idd kreeg ik ook een Trio gevoel bij deze track! Mooie vocoder en nepduits.. :-)
:W
Dank voor het luisteren!


de track is wat mij betreft vooral leuk. Vind de compositie tof, maar de vocoder toch echt iets te. Maar zoals eerder gezegd de lol spat er vanaf. Leuk gedaan.
Gelukkig vinden de meeste mensen het ook leuk en ben ik niet de enige!;)
 
Laatst gewijzigd:
Ik zie je zo met je camionette de baan op aan het verhuizen met Kraftwerk's Autobahn op je radio.:D
Je bent in huis na de zoveelste doos uit te pakken, gaat effe aan de slag voor deze contest en voila!
Mooie roadtrack voor in de auto.
 
Grappig en vrolijk. Met name de rollende 'r' werkt op de lachspieren ('was frrragen Sie'). Tegelijkertijd ligt het nummer best lekker in het gehoor. De 'droge' mix kan ik ook erg waarderen...
 
Eerste track sinds ik tijd heb kunnen vinden om er rustig voor te gaan zitten....en meteen een LO-FI pieler :) Was al iets verteld dat de vocoder te hard stond geloof ik ;)
Staat genoteerd :)
 
Back
Top