House deuntje

BananaWorld

Addicted to Music
Lid sinds
4 oktober 2002
Berichten
2.503
Locatie
Flevoland
Eindelijk ook maar eens wat tracks gemaakt en on-line gezet en graag zou ik ook wat feedback erover willen van de track 'Untill Tomorrow'.

Hij staat op www.myspace.com/kyropios

Gebruikte instrumenten zijn: Clavia Nordrack, Acces Virus A, Korg prophecy en de drumstation.

Alvast bedankt,
 
Hij speelt ze bij mij niet af....

[EDIT] Nu wel.

- Da Beast - ...titel snap ik niet helemaal, opbouw is leuk, beetje happy mellow of zo, niet mijn smaak maar aardig
- Until Tomorrow - ook leuke opbouw, track vind ik wat beter dan Da Beast
- Our waves - Kan ik wederom niet afspelen.
- Kick the Piano - Dat gated akkoordje dat er zo op de helft in komt, zit soms net een fractie (te) laat, heb je dat bewust gedaan?


Overall: niet mijn smaak maar de arrangements vind ik prima en ook de opbouw vind ik bij alle tracks goed.
Volgens mij kloppen de (volume) verhoudingen tussen de verschillende sounds ook goed. Vooral zo doorgaan!
Kan ik nog wat van leren, ik maak nooit tracks, zit meestal zo wat te pielen.
 
Laatst gewijzigd:
Untill Tomorrow:
Compositie is lekker, leuke thema's, goed de ruimte opgezocht door drums te muten. Let wel, alle reverb moet 6dB zachter. Het is nu iets te veel badkamer.
De instrumenten neigen naar rauwigheid maar sommigen zijn dat net niet. Het 2e thema (de Nord) springt er niet echt uit omdat het timbre te liefelijk is. Misschien dat een klein beetje distortion kan helpen om hem naar voren te trekken.
Denk om het laag, probeer bij je kickdrum 80 Hz en lager wat te verminderen en compenseer dit door de top van de kick te benadrukken, rond de 2,5 kHz. Je zult zien dat de mix dan een stuk transparanter wordt. De lowpas op de clap mag wel wat omhoog, die ruimte is nog vrij in je mix, dan krijg je net dat beetje extra sprankeling.
Lekker nummer verder.

Da Beast:
Algemene indruk, vrolijk en melodieus.
Tempo moet 5% hoger of lager, 't is het net niet.
De mix klinkt stereo een beetje opgeblazen, mono blijft die echter goed overeind staan. Wel wat te veel reverb in het algemeen en op de solopartij in het bijzonder.
Iet wat problemen met de detune knop? (het begin is soms een beetje vals)


Algemene indruk, goed bezig!
 
die bas bij da beast aan het begin is weel heeeeeeeeel erg detuned (gewoon fals) verdere sounds erg ok.

until tomorrow - lekkerlekkerlekker, die baslijn moet je een beetje side-chainen man! dan is ie nog lekkerder. die hats zijn even wat te moeilijk voor zo'n rechttoe rechtaan nummerke. mischien leuk om hier iemand overheen te laten zingen. beetje elize-automatic achtig.
onze golfjes doet het niet...:(
kick the piano: lekker begin, die gameboy achtige sound vind ik niet zo wat. de chords zijn wat verkeerd gekwantiseerd.

over het algemeen: klinkt goed maar wel een beetje back-to-1992 maar dat is de stijl. wel erg veel 909 beats.

tipje: probeer eens wat met filter sweeps en side-chain compression. dat klinkt frisser en klinkt het allemaal nog beter.

de feeling van de tracks is goed, de sound af en toe wat minder maar het is :okdan:

als ik het een cijfer zou moeten geven zou het een dikke 7 worden.

(nou genoeg reacties??)
 
Mmm. Ja de TR-909 doet het altijd wel goed bij mij. Ik vind het nog steeds de beste dance/trance/house drumkit. Ik vind het allemaal erg relaxed en rustig. Makkelijk voor het gehoor qua akkoorden en geluiden. Erg leuk! Wel zou ik wat meer velocity in de hihats gooien. Zo klinkt het wel heel erg standaard zeg maar.

Maargoed, hoe dan ook, ik ben er blij mee :D

Groeten, William
 
Back
Top