Mine [hardcore]

Hier klinkt het ook niet al te best, maar dat komt wsl. omdat ik geen hardcoreliefhebber ben. :)

Vooral die storende kraak die bovenop de kick is gelegd vind ik bijzonder lelijk. De vocal in de break is ook niet helemaal lekker qua melodie icm de rest van de sounds. Qua melodie en sound snap ik wel waar je heen wilt. Iets meer nadruk op de baslijn maakt de progressie nog wat sterker denk ik. Voor de mix kan ik geen tips geven, daarvoor weet ik te weinig van het genre.
 
Hier klinkt het ook niet al te best, maar dat komt wsl. omdat ik geen hardcoreliefhebber ben. :)

Vooral die storende kraak die bovenop de kick is gelegd vind ik bijzonder lelijk. De vocal in de break is ook niet helemaal lekker qua melodie icm de rest van de sounds. Qua melodie en sound snap ik wel waar je heen wilt. Iets meer nadruk op de baslijn maakt de progressie nog wat sterker denk ik. Voor de mix kan ik geen tips geven, daarvoor weet ik te weinig van het genre.

Ben het met die kraak eens. Lijkt een poging tot oversturen, maar het is niet mooi. zelfs niet voor een hardcore plaat.
 
Ik twijfel hier en daar of je met de kick/bass de grondtoon wel te pakken hebt. Volgens mij zit je er een paar tonen boven/onder. Misschien je kick op zo'n hardstyle (harmonieuze)manier de baslijn laten spelen.

Ik ga dit aankomend weekend checken. Tuning heb ik me nog nooit mee bezig gehouden, dus daar ligt nog een groot gat aan kennis. Bedankt voor de feedback!
 
Het klinkt erg oldschool moet ik zeggen - dat hoeft niet negatief te zijn, ligt eraan wat je doel is. Valt nog duidelijk wat leren, al moet ik zeggen dat ik je synthwerk wel leuk gedaan vind.

Trouwens, in de tijd dat zulke kicks gebruikt werden, werden ze doorgaans helemaal niet getuned ;)

Edit: Oja, je jump-achtige intro geluidje vind ik dan weer niet leuk haha
 
*luistert de nieuwe versie van hierboven*

Ik vind die kraak ook niet echt geslaagd. Beetje 'plastic' of zo :P Maar ja climax-melodie vind ik wel leuk klinken verder. Lead-sound is daarbij ook lekker. Die female-vocal mag van mij best een goeie sloot reveerb hebben, met een lange decay... Tip: Valhalla Room ;) (reverb-plugin)
Ik vind het idee best grappig in ieder geval. Klinkt heus niet slecht.
 
Back
Top