[HaRdCoRe] BReyn - Real supremacy

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

BReyn

Stamgast
Lid sinds
8 juni 2008
Berichten
287
Locatie
BRUGGE
Nog n beetje opblinken en klaar..

https://soundcloud.com/breyn-1/real-supremacy
 
Laatst gewijzigd:
Wel eens aan de vocals van Blackened gedacht? De kick kan er dan fijn inkomen bij 'neveeeeeeeeer' 8)
 
Wel eens aan de vocals van Blackened gedacht? De kick kan er dan fijn inkomen bij 'neveeeeeeeeer' 8)

Kende ik nog niet. Zeker de moeite !! Thanks ;)

Intro volledig aangepast OOH AH AH AH :D

https://soundcloud.com/breyn-1/real-supremacy
 
Mocht je voor de toekomst bezig zijn met een release voor een label, zou ik even checken of een vocal al niet veel gebruikt is :) Mocht het 1 plaatje zijn die niet veel gedaan heeft, dan kan je het wel overwegen. Maar deze vocal is zeker al in 4 bekende releases gebruikt :)
 
Mocht je voor de toekomst bezig zijn met een release voor een label, zou ik even checken of een vocal al niet veel gebruikt is :) Mocht het 1 plaatje zijn die niet veel gedaan heeft, dan kan je het wel overwegen. Maar deze vocal is zeker al in 4 bekende releases gebruikt :)

Accelerator dank je voor de feedback!!
Vind je dat de track buiten de vocals richting release waardig gaat? :{
 
Denk niet dat hij dat bedoelde. :)

Anyway, je idee is goed maar de afwerking en sounddesign laten nog wat de wensen over. Ik zou vooral tracks van pro's naast de jouwe leggen. A/B een beetje en hoor het verschil. Ga daarop jou track afstellen. ;)
Staar je er wel niet blind op want uiteindelijk zijn de sounds anders maar zo krijg je wel een idee hoe het zou "moeten" (of toch in de richting van) klinken. Je kan bvb ook jou track eens in een set gebruiken en zo ga je merken wat er net mist/of teveel is aan jou track.

Kan zijn dat je hiermee, zoals sommige hierboven, al mensen kan pleasen maar zelf ben ik niet snel tevreden en wil ook geen oneerlijke mening geven. Ben zelf ook geen profi producer maar luister wel al lang genoeg hardcore om te weten hoe de kwaliteit nu is.
 
Denk niet dat hij dat bedoelde. :)

Anyway, je idee is goed maar de afwerking en sounddesign laten nog wat de wensen over. Ik zou vooral tracks van pro's naast de jouwe leggen. A/B een beetje en hoor het verschil. Ga daarop jou track afstellen. ;)
Staar je er wel niet blind op want uiteindelijk zijn de sounds anders maar zo krijg je wel een idee hoe het zou "moeten" (of toch in de richting van) klinken. Je kan bvb ook jou track eens in een set gebruiken en zo ga je merken wat er net mist/of teveel is aan jou track.

Kan zijn dat je hiermee, zoals sommige hierboven, al mensen kan pleasen maar zelf ben ik niet snel tevreden en wil ook geen oneerlijke mening geven. Ben zelf ook geen profi producer maar luister wel al lang genoeg hardcore om te weten hoe de kwaliteit nu is.

Welke afwerking? ge weet dat hij nog niet eens is afgemixt ??

Nu je wist dit, hebben we besproken in een andere thread en toch probeer je hier ff de messias uit te hangen... en drop je 1 vd meest cliché antwoorden die je krijgt als je een demo naar een label stuurt...

er staat trouwens of het in de richting gaat ... niet of het er al is :okdan: en vol overtuiging eh Tom voor dien break was da imo zelfs retorisch stukske gefrustreerde hiphopper :D
 
Accelerator dank je voor de feedback!!
Vind je dat de track buiten de vocals richting release waardig gaat? :{

Denk niet dat hij dat bedoelde. :)

Dat bedoelde ik inderdaad niet :)

Ik noemde alleen het gevaar dat als je iets gaat inleveren met vocalen die al tig keer gebruikt zijn, ze dan praktisch altijd al je track afkeuren. En getuigd dan ook gelijk van weinig vindingrijk te zijn. Terwijl je wilt dat nieuwe talenten je verrassen met een nummer.

Maar nee, verder moet je nog een hoop groeien als producer voor het releasewaardig is. Het is nu vooral een verzameling van geluiden die niet echt bij elkaar passen en daardoor ook niet lekker klinken. Je kick is te luid en geeft te weinig ruimte voor een 'melodieuze track' en de sound van je melodie weer te soft voor op een harde kick. Hoe je dit bijvoorbeeld kan oplossen is hoe een Tha Playah dat doet. Een kick met een luidruchtige staart bij de op- en afbouw. Bij de drukke stukken een rustigere kick die meer gefocust is op de punch.

Nou las ik dat je dat afschoof op het feit dat dit niet je uiteindelijke versie is. Je afmix is om details te perfectioneren, niet om je track gigantisch op te poetsen. Het feit dat het nu gewoon niet lekker klinkt is om wat ik al eerder zei, de elementen niet passen. Daar gaat afmixen niets aan veranderen. Als je elementen goed samenwerken, hoef je ook niet veel af te mixen/eq'en. Waardoor je track van zichzelf al veel levendiger wordt en transparanter gaat klinken.

Verder moet je goed luisteren naar wat de 'grote' tracks doen werken. Logische structuur, momentum en draaibaarheid. Want je voorbeeld mist dat op heel veel plekken.

Oftewel, gewoon blijven oefenen en kritiek benutten.
 
Welke afwerking? ge weet dat hij nog niet eens is afgemixt ??

Nu je wist dit, hebben we besproken in een andere thread en toch probeer je hier ff de messias uit te hangen... en drop je 1 vd meest cliché antwoorden die je krijgt als je een demo naar een label stuurt...

er staat trouwens of het in de richting gaat ... niet of het er al is :okdan: en vol overtuiging eh Tom voor dien break was da imo zelfs retorisch stukske gefrustreerde hiphopper :D

Doe met mijn comment wat je wil, ik heb wel de tijd genomen om hem deftig te luisteren en jou mijn eerlijke mening te geven. Wat jij ermee doet is jou probleem.
Of je neemt mijn kritiek mee naar je volgende sessie, of je laat het gwn en blijft hangen op het niveau dat je nu bent.
 
Welke afwerking? ge weet dat hij nog niet eens is afgemixt ??

Nu je wist dit, hebben we besproken in een andere thread en toch probeer je hier ff de messias uit te hangen... en drop je 1 vd meest cliché antwoorden die je krijgt als je een demo naar een label stuurt...

er staat trouwens of het in de richting gaat ... niet of het er al is :okdan: en vol overtuiging eh Tom voor dien break was da imo zelfs retorisch stukske gefrustreerde hiphopper :D

:koffie::peukie:
 
Denk niet dat hij dat bedoelde. :)

Anyway, je idee is goed maar de afwerking en sounddesign laten nog wat de wensen over. Ik zou vooral tracks van pro's naast de jouwe leggen. A/B een beetje en hoor het verschil. Ga daarop jou track afstellen. ;)
Staar je er wel niet blind op want uiteindelijk zijn de sounds anders maar zo krijg je wel een idee hoe het zou "moeten" (of toch in de richting van) klinken. Je kan bvb ook jou track eens in een set gebruiken en zo ga je merken wat er net mist/of teveel is aan jou track.

Kan zijn dat je hiermee, zoals sommige hierboven, al mensen kan pleasen maar zelf ben ik niet snel tevreden en wil ook geen oneerlijke mening geven. Ben zelf ook geen profi producer maar luister wel al lang genoeg hardcore om te weten hoe de kwaliteit nu is.
Hier ben ik het mee eens. :)
 
jep klopt dat was metallica en zijn stem is nog steeds te horen
Te begrijpen want de intro is volledig herwerkt dusja maar goed opgemerkt in elk geval ;)

nog maals dat is geen metallica maar de band disturbed :?

waar gaat het heen met de muziek kennis van de jeugd.

en ook gewoon die gitaar gebruiken ff serieus dat is echt een no go!!

ow w8 ik hoorde ff metalica volcals , dit kan echt niet . vocals van mettalica en disturbed en gitaren van disturbed.
wat is er nog van jezelf? de kick?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top